  • 21. Data: 2020-03-10 17:27:49
    Temat: Re: Pytanie do znawców Curve
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Tyczka" napisał w wiadomości grup
    On Tue, 10 Mar 2020 04:12:11 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    >No proszę, nie wiedziałem, że tak to biegnie, dzięki za info.

    Ale z czego Curve zyje ?
    Bo sklep placi prowizje ... ale bank tez chce prowizje ...

    J.

  • 22. Data: 2020-03-10 22:03:55
    Od: MK <m...@i...pl>

    Curve ma byc przede wszystkim konkurencja dla bankow przy przewalutowaniu. Maja marze
    za takie transakcje. Przewalutowanie w weekendy jest obciazone dodatkowa prowizja,
    prowizje dostaja tez przy przekroczeniu limitów wpłat z bankomatów. Cześć klientow
    korzysta także z płatnych planów.

    MK

  • 23. Data: 2020-03-10 22:22:55
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Roman Tyczka, 10 mar 2020 w news:eebv1mo0fh8a$.dlg@tyczka.com
    napisałeś/aś:

    > Używam curve dla wygody i bezpieczeństwa, dzięki niemu nie noszę
    > wielu kart i mam funkcję Go Back In Time o której wspomniał MK.

    Co do bezpieczeństwa. Transakcje przez Cu dotyczą limitów tran.
    internetowych, więc jak zgubisz Cu, to ktoś może zrobić spore (do
    limitów) zakupy przez net. Na normalnej debetówce, jak ustawisz te limity
    na 0, to możesz nadal robić zakupy w realu, a jak ją zgubisz, to chyba
    tylko zbliżeniowo cię mogą okraść.

  • 24. Data: 2020-03-10 23:06:21
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 10 Mar 2020 21:22:55 GMT, pueblo wrote:

> [...]
    > limitów) zakupy przez net. Na normalnej debetówce, jak ustawisz te limity
    > na 0, to możesz nadal robić zakupy w realu, a jak ją zgubisz, to chyba

    Czy w praktyce da się żyć z limitami zakupów sieciowych ustawionymi na
    zero? I czy te limity dotyczą BLIKa? Bo nie wiem czy ten argument jest
    życiowy.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 25. Data: 2020-03-11 09:49:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 marca 2020 22:23:29 UTC+1 użytkownik pueblo napisał:

> [...]
    > limitów) zakupy przez net. Na normalnej debetówce, jak ustawisz te limity
    > na 0, to możesz nadal robić zakupy w realu, a jak ją zgubisz, to chyba

    A skądżeś taką głupotę wytrzasnął?
    curve obciąża kartę nie jako IO tylko jako transakcja w "zwykłym" sklepie.
    A jak curve zgubisz to ją zastrzegasz i nikt już "zakupów" na Twoje konto nie zrobi.

  • 26. Data: 2020-03-11 09:56:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 10 marca 2020 23:06:23 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:

    > Czy w praktyce da się żyć z limitami zakupów sieciowych ustawionymi na
    > zero? I czy te limity dotyczą BLIKa? Bo nie wiem czy ten argument jest
    > życiowy.

    "Argument" kretyński, jak pisałem w poprzednim poście.

    Inna sprawa, że do zakupów przez net warto mieć osobną kartę.
    Nie jest o taką trudno (oczywiście karta darmowa):
    - KK simplicity w citi,
    - KK w santander - darmowa na rok lub dwa (na dwa pajacyk, dodatkowo w promocji do
    wzięcia do 800zł) - KK u nich z limitem do 4k można dostać u nich "na klik" zaraz po
    założeniu konta,
    - KD "wielowalutowa" (ale można używać jako zwyczajnej złotówkowej) w kantorze
    aliora,
    - KD w nest,
    - KD w idea lub getout (ale to dla desperatów ;),
    a z warunkiem jednej transakcji "zwykłej" na miesiąc:
    - KD w bnp, mBąku i milku (tutaj jeszcze warunek ping-ponga na 1k/mc - ale za to dają
    również na rok ubezpieczenie - wizyta lekarza czy hydraulika)
    lub z warunkiem większego ping-ponga:
    - KD w citi (ping pong 5k), mBąk intensive (7,5k) lub santander select (10k).

    Co do blika, to ma on osobne limity, nie ma żadnego związku z jakąkolwiek kartą.

  • 27. Data: 2020-03-11 09:59:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Co do blika, to ma on osobne limity, nie ma żadnego związku z jakąkolwiek kartą.

    Aha, ale blik nie jest żadną alternatywą IO dla karty z uwagi na brak chargeback. To
    jest taka proteza mogąca zastąpić płatności "szybkimi przelewami" - ale do kart mu
    jeszcze daleko, daleko - zaś podobną - a nawet większą - wygodę płatności (bo
    przyznam, że wpisywanie 6 cyfr jest lepsze niż 26 - ale za to do płatności kartą nie
    trzeba mieć telefonu android/ios - a jedynie ing i santander pozwalają na blik w ST)
    zapewnia np. google pay.

  • 28. Data: 2020-03-11 15:01:55
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Dawid Rutkowski, 11 mar 2020 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > A skądżeś taką głupotę wytrzasnął?
    > curve obciąża kartę nie jako IO tylko jako transakcja w "zwykłym"
    > sklepie. A jak curve zgubisz to ją zastrzegasz i nikt już "zakupów"
    > na Twoje konto nie zrobi.

    Z własnego konta. I z opowieści ludzi.

  • 29. Data: 2020-03-11 15:02:39
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Roman Tyczka, 10 mar 2020 w news:162apawpcal87.dlg@tyczka.com
    napisałeś/aś:

    > Czy w praktyce da się żyć z limitami zakupów sieciowych ustawionymi
    > na zero? I czy te limity dotyczą BLIKa? Bo nie wiem czy ten argument
    > jest życiowy.

    A co za problem przed zakupem w necie zalogować się i podnieśc sobie
    limit?

  • 30. Data: 2020-03-11 18:05:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    >A co za problem przed >zakupem w necie zalogować >się i podnieśc sobie
    >limit?

    Kurwica by mnie wzięła
    Via net robię więcej zakupów niż w stacjonarnych.