  • 1. Data: 2020-03-03 22:41:40
    Temat: Kradziez przez zgadywanie numeru karty
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W Polsce mamy praktycznie wszedzie 3D secure, potwierdznie wszystkiego
    haslem jednorazowym i proba zakupu na dane karty "spisane" w sklepie
    itp. praktycznie wydaje sie niemozliwa. A tu w swiecie dziala sobie
    serwis z wplatami karta do ktorego wystarczy wklepac jedynie numer karty
    i date waznosci (nawet bez cvv). Do tego byl inny blad zwracany jezeli
    data byla zla ale numer dobry.
    I ktos wpadl na pomysl sprawdzenia kart przez wprowadzanie kolejnych
    numerow, jak sysem wyplul blad daty waznosci to znaczy numer dobry i
    mozna "zgadywac" date a potem jakies inne zakupy.
    Ciekawe czy "wirtualne numery" kart Apple/Google/Garmin itp. Pay sa na
    to bezpieczne.

    https://niebezpiecznik.pl/post/zgadywanie-numerow-ka
    rt-platniczych-i-ich-okradanie-to-mozliwe/

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2020-03-04 10:19:16
    Temat: Re: Kradziez przez zgadywanie numeru karty
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to ten serwis beknie zdrowo, a przynajmniej jego acquirer.
    Mnie zaciekawiło co innego - "Niektórzy klienci dostawcy kart Privacy.com zauważyli
    na swoich kontach ślady po wielu nieudanych próbach obciążenia ich kart".
    Najpierw myślałem, że to privacy.com to właśnie ten serwis, który nie stosuje CVV (a
    może nawet daty ważności), ale nie - to jakiś wystawca wirtualnych kart - i nawet
    ciekawy pomysł, można tam ustawiać limity osobno dla każdego serwisu, w którym się
    płaci - a być może w ogóle działa na zasadzie białej listy.
    I, czego w bankach nie uświadczysz, pokazuje nieskuteczne próby obciążenia karty.

    Co do google pay to wciąż nie wiem, czy płatność tymi kartami jest jako zwykła czy
    jako IO.
    Zapewne "zbliżeniowo telefonem" jest to płatność zwykła - ale czy płatność google pay
    przez internet to jest IO czy "zwykła" to pewien nie jestem.
    Gdyby była "zwykła" to rozwiązywałoby kwestię takiego ataku - a za "zwykłością"
    przemawia to, że do wirtualnego numeru nie masz podanego CVV (w przeciwieństwie np.
    do "wirtualnej" karty z banku - a taki mBąk do tej pory i tak wysyłał plastik
    "wirtualnej" karty).

    Zaś data ważności - nie zawsze jest to jakikolwiek kłopot, np. taki citek radośnie od
    lat numeruje karty kredytowe po kolei - w środku numeru mojej mam cztery zera. Co
    ciekawe, debetówki potrafią numerować losowo.

  • 3. Data: 2020-03-04 15:16:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >numerow, jak sysem wyplul blad daty waznosci to znaczy numer dobry i
    >mozna "zgadywac" date a potem jakies inne zakupy.

    Wiadomo czym takie podejscie grozi, ale
    -prawdopodobne numery kart pewnie mozna zgadnac, bo tam jakies nr
    banku sa zawarte itp,
    -data waznosci ... kilkanascie prob i trafimy,
    -imie i nazwisko czesto jest potrzebne,
    -i np adres.

    I juz nam ilosc prob rosnie, a moze gdzies tam jest jakies
    zabezpieczenie, ze przy duzej ilosci prob cos zostanie zablokowane.

    No i jeszcze adresy dostawy - potem policja szybko namierzy.
    Chyba, ze jakis wirtualny towar, czy paczkomat.

    J.

  • 4. Data: 2020-03-07 08:44:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Mar 2020 22:41:40 +0100, Marcin <n...@n...com> wrote:
    > W Polsce mamy praktycznie wszedzie 3D secure, potwierdznie
    > wszystkiego

    To nie ma znaczenia bo:
    1.  cyt. "chętnie stosowany w Polsce mechanizm 3DSecure dla kart
    niczego tu nie zmienia, bo nie musi być zaimplementowany po stronie
    "merchanta", czyli w miejscu, gdzie ktoś w sposób nieautoryzowany
    użyje Waszej karty. I nie zawsze jest"

    2. Karta jest obciążana "na nr" i card issuer ma/może obciążyć kartę
    nawet jak "nie ma na niej środków".

    --
    Marek

  • 5. Data: 2020-03-07 16:18:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

> [...]
    > użyje Waszej karty. I nie zawsze jest"
    >
    > 2. Karta jest obciążana "na nr" i card issuer ma/może obciążyć kartę

    Właśnie to ma zasadnicze znaczenie. Idąc tym tokiem rozumowania, to
    w ogóle nic nie ma znaczenia, bo w końcu kasjerka w banku może ukraść
    pieniądze.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2020-03-11 09:03:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 07 Mar 2020 16:18:23 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:
    > Właśnie to ma zasadnicze znaczenie. Idąc tym tokiem rozumowania, to
    > w ogóle nic nie ma znaczenia, bo w końcu kasjerka w banku może
    > ukraść
    > pieniądze.

    Od 50 lat w USA obciążenie karty nigdy nie było problemem bo system
    reklamacji/chargeback był/jest zawsze bezdyskusyjny a nie warunkowy,
    ergo nie ma problemu z niechcianym obciązeniem i nikt w ogóle takich
    polskich dylematów nie rozstrząsa.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-03-11 21:49:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.03.2020 o 09:03, Marek pisze:

> [...]
    > reklamacji/chargeback był/jest zawsze bezdyskusyjny a nie warunkowy,
    > ergo nie ma problemu z niechcianym obciązeniem i nikt w ogóle takich

    wystarczy że wyjmiesz kartę w sklepie, dasz na chwilę kasjerowi, tak aby
    kamera zobaczyła numer, datę i cvv - możesz zostać okradziony. np za pół
    roku od wizyty w sklepie. w zeszłej epoce, kupowano za pomocą kart dobra
    materialne, które trafiały w ręce realnej osoby. stąd "odzyskanie"
    skradzonej kwoty było.. może nie łatwe, ale możliwe. teraz jak kupisz
    bitcoiny, albo wartość niematerialną, połączoną z kontem w grze
    komputerowej....? Jak to namierzysz? Stąd od niedawna przy większych
    kwotach (chyba pow 50zł) trzeba podać (przynajmniej ja muszę) kod smsowy.

    ToMasz

  • 8. Data: 2020-03-11 23:47:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> writes:

> [...]
    > za pół roku od wizyty w sklepie. w zeszłej epoce, kupowano za pomocą
    > kart dobra materialne, które trafiały w ręce realnej osoby.

    Tak to było rzeczywiście, i pewnie teraz też może być. I pewnie przy
    małej kwocie może to się komuś upiec. Złodzieje jednak przyzwyczajają
    się i kwoty rosną, i wpadają. Wykrycie takich rzeczy nie jest
    skomplikowane.

    > teraz jak kupisz bitcoiny,

    Byłbym zdziwiony gdyby ktoś sprzedawał BTC bez choćby 3DS (co raczej
    nie zabezpiecza sprzedawcy całkowicie) - nie żeby to miało świadczyć
    o jakiejś wartości kryptowaluty.

    > albo wartość niematerialną, połączoną z
    > kontem w grze komputerowej....? Jak to namierzysz?

    Nijak - sprzedawcy spisują takie rzeczy na straty. Chociaż 3DS może
    pomóc.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2020-03-12 14:42:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Amazon nie stosuje.
    Ale to taki "maleński sklepik".

    -----

  • 10. Data: 2020-03-12 15:23:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >kart dobra materialne, które trafiały w ręce realnej osoby. stąd
    >"odzyskanie" skradzonej kwoty było.. może nie łatwe, ale możliwe.

    Przy wysylce, bo w sklepie to juz niekoniecznie - podal karte, zabral
    towar i tyle go widzieli.
    No ale karta byla materialna.

> [...]
    > kontem w grze komputerowej....? Jak to namierzysz? Stąd od niedawna
    > przy większych kwotach (chyba pow 50zł) trzeba podać (przynajmniej

    W Polsce, bo w USA ciagle jakos prosciej.

    Moze oszustwa maja wliczone w koszta, szczegolnie, ze te niematerialne
    to takie niematerialne straty przynoszą :-)
    Moze czasem namierzaja i dla przykladu puszkuja, moze zablokuja konto
    w grze i tak sie skonczy ... ale bitcoiny pewnie lepiej sprawdzaja :-)

    J.