  • 1. Data: 2013-09-10 23:09:46
    Temat: Przyjecie przelewu bankowego z kraju EU
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Witam,
    mam pytanie. Wystawiam aukcję na allegro i odezwał się jakiś chętny z Włoch
    z pytaniem, czy wysłałbym paczkę zagranicę, i bym ewentualnie podał koszty
    przesyłki do jego kraju. Pieniądze chciałby wysłać przelewem bankowym.
    No i właśnie, z jakimi opłatami (głównie dla mnie, ale dobrze by było go
    uprzedzić, jeśli to też jego miałoby dotknąć) wiąże się przelew Włochy ->
    bank w Polsce? Jeśli to ma znaczenie, to mam konta w mBanku, Inteligo i
    VWBanku. Wszytkie złotówkowe.
    Dzięki za podpowiedzi.
    wiktor

  • 2. Data: 2013-09-10 23:55:22
    Temat: Re: Przyjecie przelewu bankowego z kraju EU
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-09-10 23:09, wiktor pisze:
> [...]
    > uprzedzić, jeśli to też jego miałoby dotknąć) wiąże się przelew Włochy ->
    > bank w Polsce? Jeśli to ma znaczenie, to mam konta w mBanku, Inteligo i

    Poczytaj o nigeryjskim przekręcie... i odpuść.

  • 3. Data: 2013-09-11 00:09:12
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 23:55:22 +0200, osa napisał(a):

    > Poczytaj o nigeryjskim przekręcie... i odpuść.

    Znam nigeryjski przekręt. Dzięki za troskę.
    To nie wygląda na próbę wyłudzenia. Koleś na moje oko jest kolekcjonerem,
    bo już kilka podobnych produktów kupił na allegro (tylko na ich słowackiej
    i czeskiej odnodze). Poza tym nie zamierzam wysyłać po otrzymaniu jakiegoś
    spreparowanego potwierdzenia przelewu, a dopiero po otrzymaniu gotówki na
    konto (chyba tego już nie da się cofnąć, co?)
    Pytam poważnie o koszty takiego przelewu i kto je pokrywa. Coś mi się
    kołacze po głowie, że banki uczestniczące w takim przelewie coś sobie
    potrącają z kwoty przelewu, a że nie wiadomo, ile ich po drodze będzie, to
    trudno z góry określić te koszty. Prawda li to?
    No i jeszcze kwestia przewalutowania. Dopiero mój bank przewalutowuje, czy
    dzieje się to parę razy po drodze? :-)
    w.

  • 4. Data: 2013-09-11 00:26:47
    Od: p...@g...com

    Den onsdagen den 11:e september 2013 kl. 00:09:12 UTC+2 skrev wiktor:

> [...]
    >
    > trudno z góry określić te koszty. Prawda li to?
    >
    > No i jeszcze kwestia przewalutowania. Dopiero mój bank przewalutowuje, czy

    Klient moze zaznaczyc, ze pokrywa wszystkie koszty przelewu, w tym bankow
    posredniczacych /o ile takie wystapia/. Mysle, ze moze tez Ci wyslac zlotowki na
    konto /niekoniecznie euro/ W ten sposob w Polsce unikniesz przewalutowania. Kupi po
    prostu w swoim banku we Wloszech PLN i wysle z gory uzgodniona kwote. W polskim banku
    nie bedzie juz przewalutowania a on koszty przelewu pokryje w euro.

    pozdr
    pawel

  • 5. Data: 2013-09-11 00:28:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wiktor <...@i...invalid> napisał(a):
> [...]
    > potrącają z kwoty przelewu, a że nie wiadomo, ile ich po drodze będzie, to
    > trudno z góry określić te koszty. Prawda li to?

    Prawda, ale to raczej przy SWIFT niż SEPA. Przy SEPA jest to bardziej
    cywilizowane i np. w Multibanku masz 5 zł za wysłanie i 0 zł za odebranie.
    Podejrzewam, że w jego banku też będą mu potrafili podać dokładne koszty
    jeśli zaznaczy, że chodzi o SEPA.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2013-09-11 00:40:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wiktor wrote:
> [...]
    > uprzedzić, jeśli to też jego miałoby dotknąć) wiąże się przelew Włochy ->
    > bank w Polsce? Jeśli to ma znaczenie, to mam konta w mBanku, Inteligo i

    zapytaj go czy ma paypal.

  • 7. Data: 2013-09-11 01:06:10
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 17:40:32 -0500, witek napisał(a):

    > zapytaj go czy ma paypal.

    Mogę zapytać, ale wprost napisał o "wire transfer" no i 2,9% kosztów
    paypala nie wygląda tak atrakcyjnie, jeśli to co piszą panowie w sąsiedniej
    gałęzi okaże się prawdą (że przelew w obrębie EU nie jest tak drogi jak
    myślałem - ani dla niego ani dla mnie).
    w.

  • 8. Data: 2013-09-11 01:15:14
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 00:28:58 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

> [...]
    > Podejrzewam, że w jego banku też będą mu potrafili podać dokładne koszty

    OK, dzięki za ten trop. Rzeczywiście pomieszałem, z Włoch poszło by
    przelewem SEPA. A odbiór takiego w mBanku też kosztuje 0zł. Pozostaje tylko
    kwestia przewalutowania.
    Ale chyba nie jest w złym tonie żadąć zapłaty wg kursu EUR mojego banku, a
    nie tego, co na przykład wypluje mu google, gdy zapyta w nim o kurs
    EUR/PLN? ;-)
    wiktor

  • 9. Data: 2013-09-11 01:21:07
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    wiktor <...@i...invalid> napisał(a):
> [...]
    > Ale chyba nie jest w złym tonie żadąć zapłaty wg kursu EUR mojego banku, a
    > nie tego, co na przykład wypluje mu google, gdy zapyta w nim o kurs

    Moim zdaniem nie jest. W aukcji podałeś cenę w PLN i tyle PLN powinieneś
    dostać. Jeśli on wysyła EUR to to jest jego problem, żeby wysłać tyle, abyś
    otrzymał właściwą kwotę w PLN.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 10. Data: 2013-09-11 06:49:53
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-09-10 23:55, osa pisze:

    > Poczytaj o nigeryjskim przekręcie... i odpuść.

    Nie przesadzaj. Przelew, to nie czek ani WU.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.