  • 11. Data: 2013-09-11 07:58:17
    Temat: Re: Przyjecie przelewu bankowego z kraju EU
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2013-09-10 23:55, osa pisze:

    > Poczytaj o nigeryjskim przekręcie... i odpuść.

    No i dziwić się, że Niemcy z e-baya nie chcą wysyłać do Polski ...
    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 12. Data: 2013-09-11 10:38:05
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    wiktor wrote:
    > Witam,
    > mam pytanie. Wystawiam aukcję na allegro i odezwał się jakiś chętny z
    > Włoch z pytaniem, czy wysłałbym paczkę zagranicę, i bym ewentualnie
    > podał koszty przesyłki do jego kraju. Pieniądze chciałby wysłać
    > przelewem bankowym.

    Na allegro moze ci zaplacic karta i zadnej prowizji nie placisz za to, czemu
    nie chce karta? Najlatwiej... ale zachowaj wszelkie dowody nadania paczki na
    wypadek charge back;)

  • 13. Data: 2013-09-11 23:51:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 23:09:46 +0200, wiktor napisał(a):

    > Witam,
    > mam pytanie. Wystawiam aukcję na allegro i odezwał się jakiś chętny z
    > Włoch z pytaniem, czy wysłałbym paczkę zagranicę, i bym ewentualnie
    > podał koszty przesyłki do jego kraju. Pieniądze chciałby wysłać
    > przelewem bankowym.
    > No i właśnie, z jakimi opłatami (głównie dla mnie, ale dobrze by było go
    > uprzedzić, jeśli to też jego miałoby dotknąć) wiąże się przelew Włochy
    > ->
    > bank w Polsce? Jeśli to ma znaczenie, to mam konta w mBanku, Inteligo i
> [...]

    Tak jak już wspomniano niech Ci wyślę pieniądze przez SEPA będzie miała
    prawdopodobnie taki przelew za darmo. Ty sobie załóż konto w EUR np w
    kantor Alior i jak przyjdzie przelew to albo odbierz je w banku albo
    sprzedaj przez kantor Alior bo mają bardzo dobrze kursy i niski spread.

  • 14. Data: 2013-09-12 02:40:19
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 01:15:14 +0200, wiktor napisał(a):

    > OK, dzięki za ten trop. Rzeczywiście pomieszałem, z Włoch poszło by
    > przelewem SEPA. A odbiór takiego w mBanku też kosztuje 0zł. Pozostaje tylko
    > kwestia przewalutowania.
    > Ale chyba nie jest w złym tonie żadąć zapłaty wg kursu EUR mojego banku, a
    > nie tego, co na przykład wypluje mu google, gdy zapyta w nim o kurs
    > EUR/PLN? ;-)

    Ale przelewy SEPA mogą być tylko pomiędzy rachunkami prowadzonymi w
    euro.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 15. Data: 2013-09-12 17:25:38
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał(a):
    > Ale przelewy SEPA mogą być tylko pomiędzy rachunkami prowadzonymi w
    > euro.

    Od kiedy?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2013-09-18 01:00:31
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 17:25:38 +0200, Grzegorz Niemirowski napisał(a):

    > Od kiedy?

    Jak widzę, w tej chwili nie ma takiego wymogu, ale gdy wykonywałem
    pierwsze przelewy SEPA po ich wprowadzeniu w Polsce, to wśród warunków
    traktowania przelewu jako SEPA, bank wymieniał także taki, że zarówno
    rachunek nadawcy jak i odbiorcy miały być prowadzone w walucie euro.

  • 17. Data: 2013-09-18 13:23:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Wednesday, September 11, 2013 7:58:17 AM UTC+2, J_K_K wrote:
    > No i dziwić się, że Niemcy z e-baya nie chcą wysyłać do Polski ...

    1 na 10 Niemiaszków odmawia wysyłki do Polski, i to pewnie
    z lenistwa niż ze strachu :>

    L.