    From: wiktor <...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przyjecie przelewu bankowego z kraju EU
    Date: Wed, 11 Sep 2013 00:09:12 +0200

    Dnia Tue, 10 Sep 2013 23:55:22 +0200, osa napisał(a):

    > Poczytaj o nigeryjskim przekręcie... i odpuść.

    Znam nigeryjski przekręt. Dzięki za troskę.
    To nie wygląda na próbę wyłudzenia. Koleś na moje oko jest kolekcjonerem,
    bo już kilka podobnych produktów kupił na allegro (tylko na ich słowackiej
    i czeskiej odnodze). Poza tym nie zamierzam wysyłać po otrzymaniu jakiegoś
    spreparowanego potwierdzenia przelewu, a dopiero po otrzymaniu gotówki na
    konto (chyba tego już nie da się cofnąć, co?)
    Pytam poważnie o koszty takiego przelewu i kto je pokrywa. Coś mi się
    kołacze po głowie, że banki uczestniczące w takim przelewie coś sobie
    potrącają z kwoty przelewu, a że nie wiadomo, ile ich po drodze będzie, to
    trudno z góry określić te koszty. Prawda li to?
    No i jeszcze kwestia przewalutowania. Dopiero mój bank przewalutowuje, czy
    dzieje się to parę razy po drodze? :-)
    w.