  • 31. Data: 2024-01-20 15:51:12
    Temat: Re: Przelewy w dni wolne
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <...@...pl> writes:

    > 5 zł za przelew w Mille to jest WOLNOŚĆ?

    A co Ci nie pasuje? Jakbyś nie wiedział, to komputery, łącza, soft
    kosztuje.
    Ktoś musi zapłacić.Może różnica kredyt - depozyty nie starcza.
    KJ

  • 32. Data: 2024-01-20 15:53:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 14:51, r...@k...pl pisze:

    > Jeżeli płatność jest na niedzielę, to wpłatę w poniedziałek uznaje się za
    > terminową.

    Jeśli to płatność do jakiegoś organu państwowego czy podatkowego czy
    instytucji,
    ale między przedsiębiorcami, to data księgowania wpływu się liczy.

  • 33. Data: 2024-01-20 15:53:51
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 14:49, cef pisze:

    > Nieświadomy klient zawsze będzie tym oskubanym.
    > Jeśli łoją Cię banki, to znaczy że słabo czytasz regulaminy i tyle.

    Ja jestem świadomy. Wiem że banki chcą wycisnąć jak najwięcej pieniędzy
    a nadzór bankowy finansowany z moich podatków nie potrafi zablokować
    złodziejskich poczynań

    Dlatego unikam kontaktu z bankiem do minimum i oszczędzam swoje cięzko
    zarobione pieniądze.

    A wisienkobiorcy się cieszą z paru stówek kiedy przez kilka miesięcy ich
    pieniądze pracują dla banku w CZARNYCH PRZELEWOWYCH DZIURACH.

    PiS robił z Wami to samo i się nie podobało. Bądźcie konsekwentni ;-)

  • 34. Data: 2024-01-20 15:55:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 15:37, _Master_ pisze:

    > 5 zł za przelew w Mille to jest WOLNOŚĆ?

    Się przenieś do Santiego, będziesz miał za darmo,
    ale pewnie za coś innego zapłacisz.

    > Napisałem że to ta sama liga co PocztaPolska 4 zł za meila.

    Ale nakazu nie ma.

  • 35. Data: 2024-01-20 15:56:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Jeśli to płatność do jakiegoś organu państwowego czy podatkowego czy
    > instytucji,
    > ale między przedsiębiorcami, to data księgowania wpływu się liczy.
    Nie. W PL jest tak jak napisał przedpiśca.
    KJ

  • 36. Data: 2024-01-20 15:58:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Nie. W PL jest tak jak napisał przedpiśca.
    > KJ

    [KC]

    Art. 115. Koniec terminu w dniu ustawowo wolnym od pracy lub w sobotę
    Jeżeli koniec terminu do wykonania czynności przypada na dzień uznany
    ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia,
    który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.

    KJ

  • 37. Data: 2024-01-20 15:59:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 15:53, _Master_ pisze:

> [...]
    > pieniądze pracują dla banku w CZARNYCH PRZELEWOWYCH DZIURACH.
    >
    > PiS robił z Wami to samo i się nie podobało. Bądźcie konsekwentni ;-)

    To, że akurat zauważasz, że w bankach Cię robią w konia,
    to nie powód, żeby się tym chwalić na grupach. Nie zauważasz
    jak Cię robią w konia na stacji benzynowej, u fryzjera czy w spozywczym?
    Masz jakąś osobę z opieki społecznej przydzielona skoro tak słabo sobie
    radzisz w życiu?

  • 38. Data: 2024-01-20 16:08:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-01-20 o 15:58, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > ustawowo za wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia,
    > który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.

    Owszem. Jednak często widzę w zapisach konkretnych umów, ze
    przesiębiorca zaznacza, który dzień uważa za właściwy do spłaty i
    najczęściej mówi wtedy o dniu ksiegowania/wpływu środków na rachunek.
    Być może pies jest pogrzebany
    teorii zapisu: że jak nie napisze, to jest art 115 a jak poda dokładny
    dzień, to może być
    konkretnie inna data niż ten ustawowy termin. Bo niby skąd by mi się
    utrwaliła taka reguła?

  • 39. Data: 2024-01-20 16:18:36
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > dzień, to może być
    > konkretnie inna data niż ten ustawowy termin. Bo niby skąd by mi się

    Ale ty mieszasz 2 rzeczy. Jedna to samo określenie terminu - i tu
    "przedsiębiorca" nie ma nic dogadania, po prostu jest przepis.

    A druga to o jakim zdarzeniu mówimy: I tu faktycznie za PRL ztcp
    niektórzy mówili "obciążeniu konta" a niektórzy o "uznaniu konta"
    (docelowego).[1] Pokłosie tego było w regulaminach tepsy, które mówiły, że
    jeśli zleciłeś przelew w terminie, to nie naliczali odsetek, nawet jeśli
    dostali kasę później. Tak samo przy przelewach podatkowych liczy sie
    termin "obciążenia konta" a nie wpływu. A cała reszta woli zastrzegać,
    ze liczy się termin "wpływu na konto"
    KJ

    [1] kojarzę, ze SN się wypowiadał, że termin wypłaty, to jest kiedy
    pracownik dostanie kasę.

  • 40. Data: 2024-01-20 16:20:13
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > cef <c...@i...pl> writes:
    [...]
    > termin "obciążenia konta" a nie wpływu. A cała reszta woli zastrzegać,
    > ze liczy się termin "wpływu na konto"
    > KJ

    za szybko wysłałem.
    Ale gdyby taki przedsiębiorca dał "kasa musi wpłynąć do 21 stycznia
    2024" to gdy wpłynie w poniedziałek, 22 to się w terminie zmieścisz.
    KJ