  • 11. Data: 2006-07-04 10:06:22
    Temat: Re: Przelew w CHF miedzy bankami w Polsce
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    wsadows napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Mam konto we frankach szwajcarskich w Multibanku i w PKOBP i chce przelac
    > franki z jednego konta na drugie.
    > Czy moge tego dokonac we frankach? Tzn. chodzi mi o to, czy banki zrealizuja
    > przelew we frankach, czy tez przelicza to na zlotowki po kursie sprzedazy,
    > zrobia przelew, a potem sobie przelicza zlotowki na franki po kursie kupna?

    Przykładowy cytat z info banku:

    "Uprzejmie informujemy, że jeżeli posiadają Państwo konto walutowe w
    naszym banku i korzystają Państwo z naszych sytemów bankowości
    internetowej, to wybierając funkcję 'Przelew zwykły' w zakładce
    'Przelewy' maja Państwo możliwość dokonywania płatności bezpośrednio z
    kont walutowych na rachunki beneficjentów prowadzone przez banki na
    terenie naszego kraju. W takiej sytuacji system automatycznie dokona
    przewalutowania środków i dyspozycja zostanie zrealizowana w PLN.

    Pragniemy równocześnie zaznaczyć, że jeżeli przelew kierowany jest na
    rachunek walutowy w innym banku w Polsce, to istnieje ryzyko iż taka
    dyspozycja nie zostanie zrealizowana przez bank odbiorcy i środki
    zostaną zwrócone na Państwa rachunek. "

    tzn. gdyby było możliwe przelewanie CHF - CHF z konta na konto dwóch
    róznych osób fizycznych bądź prawnych - to p. premier niczego innego nie
    robiłby, poza odbieraniem telefonów od prezesów banków, ambasad itp.

    Gdyby komuś przyszło do głowy wykreślenie z k.c. art. o "wyrażaniu w
    złotych" - byłoby podobnie.

    Pzdr: Witek

  • 12. Data: 2006-07-04 10:29:23
    Od: "Grzes" <p...@S...pl>

    Użytkownik "Catbert" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    jeśli zlecisz przelew SWIFTem to pójdzie bez przeliczania tak jak przelew
    zagraniczny. Minus takiego rozwiązania to wysokie koszty przelewu SWIFTem,
    lepiej wybrać gotówkę i przenieść w kieszeni :)

  • 13. Data: 2006-07-04 11:09:03
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Grzes napisał(a):
> [...]
    > zagraniczny. Minus takiego rozwiązania to wysokie koszty przelewu SWIFTem,
    > lepiej wybrać gotówkę i przenieść w kieszeni :)

    Właśnie o te koszty chodzi, jak się zapłaci, to wszystko można, no może
    prawie wszystko.

    Pzdr: Witek