  • 1. Data: 2002-05-07 09:55:56
    Temat: Przelew idący 5 dni - kogo ścigać
    Od: <y...@y...pl>

    Witam
    Mam taki "zabawny" problem
    2 maja zleciłem przelew z banku A do banku B.
    Była godzina 10, i oba banki zapewniły mnie ze jest to ich normalny dzień pracy.
    Tj są wstanie wysłać do 13.30 i odebrać przelew elixir z datą bierzącą do
    godziny 15.30
    W zasadzie moglem te pieniądze przewieżć tramwajem ale po pierwsze nie lubię
    tramwajów a po drugie kwota byłą dość znaczna. Wysłałem przelewem.
    4. 05 pieniedzy nie było w banku B ale zapewniano mnie ze być moze nie zostały
    jeszcze (sic!)zaksięgowane. 6.05 o godzinie 10 pieniedzy dalej nie było, a na
    moje żądanie rozmowy z kierownikiem oddziału i sprawdzeia w centrali
    piniądze "pojawiły" się z datą wpływu ...6.05! Wszystko fajnie tylko że dzienne
    odsedki kwoty od tego przelewu wyniosłyby 24 zł.

    Pytanie 1. W jaki sposób mogę udowodnić/sprawdzić że dany bank brał udział w
    danej sesji KIR?
    Pytanie 2 Czy mając druczek wysyłki elixirem z banku A i potwierdzenia
    uczestnictwa banku B w sesji KIR mogę domagać się od banku B odsetek
    (ustawowych już chyba) za przetrzymanie moich pieniędzy poza moim rachunkiem?
    Pytanie 3 Przez kogo to załatwiać?
    Dzieki
    Pozdrawiam
    YOrge

  • 2. Data: 2002-05-07 10:16:38
    Temat: Re: Przelew idący 5 dni - kogo ścigać
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <y...@y...pl>
    > 2 maja zleciłem przelew z banku A do banku B.
    > Była godzina 10, i oba banki zapewniły mnie ze jest to ich normalny dzień
    pracy.
    (...)
    > piniądze "pojawiły" się z datą wpływu ...6.05!

    czyli nastepnego dnia roboczego a nie po 5 dniach ;-))

    > Pytanie 2 Czy mając druczek wysyłki elixirem z banku A i potwierdzenia
    > uczestnictwa banku B w sesji KIR mogę domagać się od banku B odsetek
    > (ustawowych już chyba) za przetrzymanie moich pieniędzy poza moim rachunkiem?

    jak przelew wyjdzie 2 sesja elixiru to 3 sesja do banku B powinien dotrzec
    i porzadny bank powinien ci zachowac taka sama date wplywu
    kwota za mala zeby interweniowac u arbitra bankowego ale bank A zna numer twojej
    transakcji i moze w banku B ustalic kiedy wplynela.
    Szukalem tak kiedys jednej operacji ale od strony banku A.

    A na przyszlosc zlec przez dostep internetowy juz 1 maja zeby wyszla 2 maja -
    wyjdzie pierwsza sesja i na mur beton dojdzie tego samego dnia
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-05-07 14:05:35
    Od: Piotr Dziubanii <d...@w...npnet.org>

    On 7 May 2002 11:55:56 +0200, <y...@y...pl> <y...@y...pl> wrote:
> [...]
    > piniądze "pojawiły" się z datą wpływu ...6.05! Wszystko fajnie tylko że dzienne
    > odsedki kwoty od tego przelewu wyniosłyby 24 zł.

    mialem podobna sytuacje: mam stale zlecenie na 3.05, PKOBP wyksiegowal
    pieniadze 2go (!) i dal date operacji na 3go, mBank zapisal operacje i
    zaksiegowanie na 6go. mBank mowi ze w swieta nie ma sesji KIR i nie moglo
    dojsc wczesniej, PKO mowi ze 'to jest normalna droga ksiegowa'

    ciekawe tylko komu procentowaly te pieniazki przez te kilka dni

    p.

  • 4. Data: 2002-05-07 14:21:59
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Piotr Dziubanii" <d...@w...npnet.org> wrote in message

    > ciekawe tylko komu procentowaly te pieniazki przez te kilka dni
    PKOBP :)))))))
    Zlecenia stałe są bezpłatne i za tą bezpłatność płaci się tym, że
    pieniądze dochodzą z jednodniowym opóźnieniem.

    tzn. jeżeli masz zdefiniowany przelew na 2 to w nocy z 2 na 3 jest
    przetwarzanie i przelew wychodzi pierwszą sesją 3 (jeżeli 3 to sobota lub
    jakieś święto to przelew wychodzi najbliższego dnia roboczego (w tym
    przypadku poniedziałek).

    Kamil
    c...@h...pl

  • 5. Data: 2002-05-08 08:20:30
    Od: <y...@y...pl>

    > Użytkownik <y...@y...pl>
    > pracy.
    > (...)
    >
    > czyli nastepnego dnia roboczego a nie po 5 dniach ;-))
    Następny dzień roboczy był w sobotę 4 maja ;-)
    Poza tym kaska powinna być dostępna po ostatniej sesji jeśli bank ją odebrał
    lub nastepnego dnia jeśli bank świadczy usługi 7x24 - opisywany przezemnie bank
    świadczy.

    > kwota za mala zeby interweniowac u arbitra bankowego
    Jaka kwota jest wystarczająca?
    Wspomniałem że odsedki powinny wynieść ok 24 zł DZIENNIE
    Dokładnie policzyłem i łącznie odsedki wyniosły by 118,45 za 5 dni minus
    belkowe.

    > ale bank A zna numer twojej
    > transakcji i moze w banku B ustalic kiedy wplynela.
    > Szukalem tak kiedys jednej operacji ale od strony banku A.
    Mam druczek z banku A z numrem transakcji i godziną.

    > A na przyszlosc zlec przez dostep internetowy juz 1 maja zeby wyszla 2 maja -
    > wyjdzie pierwsza sesja i na mur beton dojdzie tego samego dnia
    Niestety są banki, w których jest limit operacji przez internet, może i
    lepiej ;-)....
    Pozdrowka
    Yorge

  • 6. Data: 2002-05-08 08:38:01
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <y...@y...pl>

    > Następny dzień roboczy był w sobotę 4 maja ;-)

    a w normalny piatek jak wyslesz kase o 10:00 to masz ja w banku B w sobote -
    jesli tak to ten bank B koniecznie powinien sprawdzic co robil z twoja kasa -
    masz namiery na nr transakcji elixirowej wiec sie nie wymigaja

    > Jaka kwota jest wystarczająca?
    > Wspomniałem że odsedki powinny wynieść ok 24 zł DZIENNIE
    > Dokładnie policzyłem i łącznie odsedki wyniosły by 118,45 za 5 dni minus
    > belkowe.

    myslalem ze cale odsetki to 24 zl a wpisowe do arbitra to 50 zl
    zrob eksperyment z mniejsza kwota w normalny piatek
    - jak dojdzie w sobote to masz argument nie do zbicia
    - jak nie dojdzie w sobote to juz bedzie recydywa i tym bardziej arbiter bankowy
    moglby sie tym zajac.

    powodzenia
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-05-08 17:07:47
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    > jak przelew wyjdzie 2 sesja elixiru to 3 sesja do banku B powinien dotrzec

    Dlaczego ma dojść dopiero trzecią sesją, a nie drugą?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 8. Data: 2002-05-08 17:18:39
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj"

    > Dlaczego ma dojść dopiero trzecią sesją, a nie drugą?

    on moze (ma prawo) dojsc nastepnego dnia roboczego - wszystkie banki zostawiaja
    sobie taka furtke

    Ostatnio kolezanka pokazala mi na przykladach jak zmieniono w PKO BP wysylanie
    zlecen w droge do innego banku a nawet innego oddzialu wlasnego banku.
    Otoz nie sa one wyczytywane rano na pierwsza sesje elixiru czy innych
    rozrachunkow wewn. lecz dopiero na koniec dnia w przetwarzaniu wieczornym
    Efekt jest taki ze zdjecie kwoty jest dnia X a wyslanie w droge X+1
    Oczywiscie jesli ten X+1 jest wolny to pojdzie w poniedzialek

    Zniweczylo to caly dotychczasowy uklad zlecen gdy z zalozenia wysylano je przed
    dniem wolny - teraz wysylka wypada po dniu wolnym i do odbiorcy w pierwszy dzien
    roboczy po dniu oznaczonym w umowie nie ma szans trafic
    Tylko e-pko zdejmuje w dniu w ktorym chciales - czyli np w niedziele, ale za to
    u nich wyjdzie pierwsza sesja elixiru w poniedzialek i jest OK.
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-05-11 12:50:10
    Temat: Re: Przelew id?cy 5 dni - kogo ?cigać
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Wed, 8 May 2002 10:38:01 +0200, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

> [...]
    >- jak dojdzie w sobote to masz argument nie do zbicia
    >- jak nie dojdzie w sobote to juz bedzie recydywa i tym bardziej arbiter bankowy

    Pomiajac kwestie techniczne to jak okreslic czas w ktorym banki musza
    zrealizowac przelew ? Regulaminy zwykle tego nie okreslaja albo nawet
    daja bankowi jakis kosmiczny czas na to.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl