  • 1. Data: 2002-05-07 07:47:13
    Temat: Znaczenie podpisu
    Od: "Marcin Kamiński" <m...@p...pl>

    Witam,

    Jak to wyglada z podpisem na potwierdzeniu transakcji karta? Czy to jest
    rzeczywiscie takie wazne? Zauwazylem, ze w Polsce jak jest krzywy podpis to
    potrafia tak sie krzywic, ze hej, a w Hiszpanii po przeciagnieciu karty
    przez terminal oddaja karte i nawet nie patrza czy podpis sie zgadza.

    Pozdrawiam,

    Marcin Kaminski

  • 2. Data: 2002-05-07 15:15:49
    Temat: Re: Znaczenie podpisu
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Kamiński" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ab80na$bm0$1@news.onet.pl...
> [...]
    > potrafia tak sie krzywic, ze hej, a w Hiszpanii po przeciagnieciu karty
    > przez terminal oddaja karte i nawet nie patrza czy podpis sie zgadza.

    Zdarzyło mi się w Szwecji, że sam przeciągałem kartą. a sprzedawca nawet jej
    nie miał w ręce.

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 3. Data: 2002-05-07 16:08:31
    Od: "Cezary F" <c...@i...pl>

    > Zdarzyło mi się w Szwecji, że sam przeciągałem kartą. a sprzedawca
    nawet jej
    > nie miał w ręce.

    Tak jest na każdym Aralu w Niemczech.
    Sprzedawca nawet nie widzi karty, bo terminal jest z przodu
    przed gazetami :-)

  • 4. Data: 2002-05-08 04:28:38
    Od: k...@i...pl (Roman k.)

    From: "Cezary F" <c...@i...pl>

    > nawet jej
    >
    > Tak jest na każdym Aralu w Niemczech.
    > Sprzedawca nawet nie widzi karty, bo terminal jest z przodu
    > przed gazetami :-)

    W zachodnich Stanach tak jest na każdej stacji benzynowej. Czytniki są
    bezpośrednio na dystrybutorach.

    Pozdrowienia
    Roman K.

    INTERIA.PL: Portal pelen informacji >>> http://link.interia.pl/f15b7

  • 5. Data: 2002-05-09 11:48:03
    Od: Andrzej Bialecki <a...@w...com>

    Robert Wicik wrote:

    > U?ytkownik "Marcin Kami?ski" <m...@p...pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:ab80na$bm0$1@news.onet.pl...

    > Zdarzy?o mi si? w Szwecji, ?e sam przeci?ga?em kart?. a sprzedawca nawet jej
    > nie mia? w r?ce.

    W wiekszosci supermarketow tak jest w tej chwili - ale wprowadzili tez
    wymaganie zeby na klawiaturce wystukac PIN. W niektorych supermarketach
    potem jeszcze trzeba zatwierdzic transakcje (wcisnac OK na klawiaturce
    :)

    Andrzej

    Andrzej Bialecki, Chief System Architect
    WebGiro AB, Sweden (http://www.webgiro.com)
    FreeBSD developer (http://www.freebsd.org)

  • 6. Data: 2002-05-10 06:57:12
    Od: Rafal Wozniak <k...@i...net.pl>

    > Użytkownik "Marcin Kamiński" <m...@p...pl> napisał w
    > wiadomości news:ab80na$bm0$1@news.onet.pl...

    > Zdarzyło mi się w Szwecji, że sam przeciągałem kartą. a sprzedawca nawet jej
    > nie miał w ręce.

    A mnie takie coś się trafiło nawet w Polsce.

    Tylko tyle, że to musiałem nauczyć persolnel jak posługiwać się POSem, bo byłem
    ich pierwszym klientem płacący kartą ;)

  • 7. Data: 2002-05-10 06:57:12
    Od: Rafal Wozniak <k...@i...net.pl>

> [...]
    > potrafia tak sie krzywic, ze hej, a w Hiszpanii po przeciagnieciu karty
    > przez terminal oddaja karte i nawet nie patrza czy podpis sie zgadza.

    Mnie ostatnio (co bardzo się zdziwiłem) nie prosili o podpis na kwitku.
    Zaznaczę, że zawsze podpisywałem takie kwitki. Teraz czekam z ciekawością czy
    zejdzie mi z konta odpowiednia kwota, czy uznaja psrzedawcy kwitek bez podpisu.

  • 8. Data: 2002-05-10 08:28:36
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Rafal Wozniak" <k...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    01...

> [...]
    czy
    > zejdzie mi z konta odpowiednia kwota, czy uznaja psrzedawcy kwitek bez

    A co maja mu nie uznac, jak kwitek pozostaje w sklepie.

    Karol

  • 9. Data: 2002-05-11 13:16:12
    Od: Rafal Wozniak <k...@i...net.pl>

> [...]
    > czy
    > podpisu.
    >
    > A co maja mu nie uznac, jak kwitek pozostaje w sklepie.

    to po ki diabła te podpisy na kwitkach????

  • 10. Data: 2002-05-11 13:56:24
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 11 May 2002 15:16:12 +0200, Rafal Wozniak
    <k...@i...net.pl> wrote:

    >to po ki diabła te podpisy na kwitkach????

    W razie reklamacji bank kwitek sciagnie. A jak sklep go mnie bedzie
    mial albo nie bedzie podpisu to sklep lezy.
    Inna sprawa, ze w praktyce podpis chroni glownie interes sklepu a nie
    klienta placacego karta :(
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl