  • 1. Data: 2004-06-28 16:52:20
    Temat: Przelew do UK - prosze o pomoc (pilne)
    Od: "Arturek" <w...@A...net.plANTI-SPAMMMM>

    Mam nastepujacy problem:

    Probuje przelac pewna kwote do banku w Anglii przez PKO BP i nijak mi sie
    nie udaje. Nikt w moim oddziale tak naprawde nie jest w stanie mi powiedziec
    co jest nie tak i o co chodzi.
    Wiec mam nastepujacy numer rachunku IBAN : GB18MIDL40371411134353
    do tego okazalo sie ze trzeba jeszcze numer BIC (ponoc to samo co SWIFT ) .
    Udalo mi sie go zdobyc: MIDLGB2149T.

    Jednak ciagle cos nie pasi im. Gosciu w moim oddziale mi oswiadczyl ze to
    nie sa numery miedzynarodowe (cos im tam sie mocno nie zgadza) i ze nie moga
    mi tego przyjac. Prosze kogos kompetentnego o wyjasnienie o co chodzi .

    Z gory dziekuje za pomoc.

    Artur B.

    ps jezeli to jakas lokalna anomalia PKO BP, to moze ktos mi poleci jakis
    bank ktory to zrobi.

  • 2. Data: 2004-06-28 19:29:47
    Temat: Re: Przelew do UK - prosze o pomoc (pilne)
    Od: d...@p...onet.pl

    zmień bank, ten r-ek w UK nie musi mieć 26 cyfr
    a on pewnie myśli, że musi
    każ mu zadzwonić do centrali to go oświecą
    albo idź do innego banku

    wiele oferuje przelewy zagraniczne przez net

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-06-28 19:34:05
    Od: d...@p...onet.pl

    a dokładnie 28 przy przelewach zagranicznych

    np. dla Polski PL XX 12345678 1234 1234 1234 1234

  • 4. Data: 2004-06-28 19:49:48
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Arturek wrote:
> [...]
    >
    > Jednak ciagle cos nie pasi im. Gosciu w moim oddziale mi oswiadczyl
    > ze to nie sa numery miedzynarodowe (cos im tam sie mocno nie zgadza)

    Ciemny ten gościu. Wg tego programiku:
    http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/js-pesel.html
    numer jest dobry. A programowi wierzę bo nie raz mi pomógł.

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2004-06-29 05:52:33
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    .
> [...]
    >
    > Jednak ciagle cos nie pasi im. Gosciu w moim oddziale mi oswiadczyl ze to
    > nie sa numery miedzynarodowe (cos im tam sie mocno nie zgadza) i ze nie

    Rachunek wydaje sie byc OK, wiec moze temu panu chodzi o to, ze BIC
    ktory dali Ci w HSBC, to spadek po Midland Bank PLC i SWIFT odpowiada tak:
    MIDLGB2149T - "this BIC is not connected to the SWIFT network and cannot be
    used in the header of a SWIFT message".

    Obecnie HSBC w UK uzywa na potrzeby SWIFT kilku numerow BIC:

    1. HSBCGB22XXX - HSBC ASSET MANAGEMENT (EUROPE) LTD, Address: LONDON, LEVEL
    21: 8, CANADA SQUARE
    Zip Code E14 5HQ

    2. HSBCGB2LCTY - HONG KONG AND SHANGHAI BANKING CORPORATION LIMITED, THE
    (TREASURY DIVISION)
    Address: LONDON, THAMES EXCHANGE, 10 QUEEN ST. PLACE, Zip Code: EC4R 1BQ

    3. HSBCGB2LGHQ - HONG KONG AND SHANGHAI BANKING CORPORATION LIMITED, THE
    (GROUP HEADQUARTERS) Address: LONDON, 10 LOWER THAMES STREET,
    Zip Code: EC3R 6AE

    4. HSBCGB2LTMP - HONG KONG AND SHANGHAI BANKING CORPORATION LIMITED, THE
    LONDON

    5. HSBCGB2LXXX - HONG KONG AND SHANGHAI BANKING CORPORATION LIMITED, THE
    Address: LONDON, 10 LOWER THAMES ST.
    Zip Code: EC3R 6AE

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 6. Data: 2004-06-29 05:59:34
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Arturek" <w...@A...net.plANTI-SPAMMMM> napisał w
    wiadomości news:81YDc.142466$vP.88539@news.chello.at...
> [...]
    SWIFT ) .
    > Udalo mi sie go zdobyc: MIDLGB2149T. [ciach]

    SWIFT, czyli BIC możesz sprawdzić np. na
    http://www.swift.com/biconline/advanced/
    Kod IBAN w Wielkiej Brytanii składa się z 22 znaków:
    - 2 pierwsze to kod kraju (GB)
    - 2 następne to numery kontrolne
    - 4 znaki następne to pierwsze 4 znaki z kodu swiftowego
    - 6 kolejnych znaków to sort code oddziału gdzie jest rachunek
    - 8 ostatnich znaków to numer rachunku.

    Zarówno IBAN jak i SWIFT jest więc w porządku. Może chodziło mu o brak
    jakiś innych danych?
    Jeżeli nie, to nie wiem co może temu komuś nie pasować.
    Warunki przyjęcia zlecenia polecenia wypłaty w systemie SWIFT
    określone są
    m.in. w §14 Regulaminu "Polecenia wypłaty w obrocie dewizowym" (
    http://www.pkobp.pl/indy/regpol.xml?id=4 ).
    Jeżeli twoje zlecenie spełnia te warunki to oddział musi je przyjąć.

    BTW który to oddział i w jakim mieście?

    Darsoon

  • 7. Data: 2004-06-29 08:00:10
    Od: "Arturek" <w...@A...net.plANTI-SPAMMMM>

    "darsoon" <d...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > powiedziec
    > SWIFT ) .
    >
    > SWIFT, czyli BIC możesz sprawdzić np. na

    no wlasnie sprawdzilem i widze ze ten odddzial jest oznaczony na czerwono co
    znaczy wg opisu ze:

    In red - this BIC is not connected to the SWIFT network and cannot be
    used in the header of a SWIFT message

    pewnie tu jest pies pogrzebany , szczegolnie ze gosciu cos sugerowal ze moze
    to maly prowincjonalny bank. I ze jesli chodzi o przelewy z UK i Rosja to sa
    klopoty bo cos tam.

    A mowie o bodajze 16 Oddziale w Warszawie (ul. Walbrzyska)

    Pozdrawiam , A.

  • 8. Data: 2004-06-29 11:16:26
    Od: "darsoon" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Arturek" <w...@A...net.plANTI-SPAMMMM> napisał w
    wiadomości news:ek9Ec.146009$vP.126675@news.chello.at...
> [...]
    czerwono co
    > znaczy wg opisu ze:
    >
    > In red - this BIC is not connected to the SWIFT network and cannot

    Wszystkie dane (BIC i IBAN) są prawidłowe na 100%.
    Jest to prawdopodobnie jakiś oddział HSBC, który nie jest bezpośrednio
    podłączony do SWIFT.
    Jeżeli się jednak wyświetla to znaczy, że istnieje.
    BTW HSBC to nie jest prowincjonalny bank :))
    Jezeli pozostałe dane podałeś prawidłowe to powinni takie zlecenie
    przyjąć i zrealizować jako eurotransfer, jeżeli kwota <5000GBP.

  • 9. Data: 2004-08-31 22:30:42
    Od: "Hitir" <h...@i...pl>

    Użytkownik "valet" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Może napisz do Brukseli