  • 1. Data: 2004-06-28 15:20:30
    Temat: koszt interwencji Lukas s.a.
    Od: "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl>

    w ubiegłym roku wziełem komputer na raty. Po utracie pracy jakiś czas
    zalegałem z ratami.
    były wezwania itp. Bank wypowiedział mi umowę kredytową. Znalazłem pracę,
    zaczełem powolutku płacić (za zgodą banku zaległość na ile mi pozwalały
    finanse). Od tamtej pory dostawałem przypomnienia, groźby (wiem, jestem
    winny). Za każde pismo bank doliczał sobie "koszty" a to 50 zł, innym razem
    100 zł. Rozumiem, koszt wysłania takiego pisma to jest niemały (znaczek,
    papier itp.)

    Lecz dzisiaj już nie wytrzymałem. Coś we mnie pękło. Dostałem kolejne pismo
    od tego banku informujące mnie o moim zadłużeniu i że jak nie zapłace to
    muszę komputer oddać.
    Normalna procedura jak sądzę. Uwaga koszt tej interwencji to 190 złotych !
    Za to pismo doliczyli mi 190 zł.

    Płacę co miesiąc dla nich tyle ile mogę. Nie uchylam się od
    odpowiedzialności. Lecz jeśli oni za każde pismo policzą sobie po 200 zł to
    ja nigdy nie spłacę długu.

    Pytanie: Na jakiej podstawie Bank może sobie doliczać takie sumy (równe
    prawie racie kredytu). Co jeśli w kolejnym piśmie doliczą sobie np. 1000 zł
    ?

    IHMO Lukas bank znalazł sobie "jelenia" co jednak płaci, więc można sobie
    dojną krowę skubać ile wlezie. Zapewne prawo jest po ich stronie, ale
    sprawiedliwość jest po mojej;)

    Czy w jakiś sposó można się bronić przed tym wg. mnie złodziejskim
    procederem ?

    Zdaje sobie sprawę, że odezwą się głosy, że w zasadzie to ja okradlem bank,
    bo nie spłaciłem w terminie. Lecz od tego są odsetki karne, sąd.

    Czy jest jakaś nadzieja, czy prawo bankowe reguluje takie "koszty
    przypomnienia" ?

    W takiej sytuacji w końcu do końca życia będę płacił. Oni natomiast będą do
    końca mojego życia przysyłać regularnie pisma za 200 zł. Tak, abym za szybko
    nie spłacił.

    Pozdrawiam wszystkich i Lukas Bank też.

    Jedrek.

  • 2. Data: 2004-06-28 18:53:59
    Temat: Re: koszt interwencji Lukas s.a.
    Od: d...@p...onet.pl

    po pierwsze to zapytaj bank
    ja rozliczłem kredyt telefonicznie tam sprawdzą
    skontaktują się z kim trzeba i Ci powiedzą
    nr 71\35 49 444

    na pewno za pismo nie liczą 190zł

    np koszt interwencji pracownika banku przy KK
    to 50 zł a upomnienie to 10zł

    musisz sprawdzić w oddziale TOiP czynności dla kredytów Lukas SA

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-06-28 19:39:54
    Od: "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to 50 zł a upomnienie to 10zł
    >
    > musisz sprawdzić w oddziale TOiP czynności dla kredytów Lukas SA

    jeśli nie liczą to ja jestem ślepy ftp://83.26.3.226 skan pisma

    poprzednie też mogę zeskanować.

    jedrek

  • 4. Data: 2004-06-28 20:16:07
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Jedrek wrote:
    > jeśli nie liczą to ja jestem ślepy ftp://83.26.3.226 skan pisma

    Co jest w umowie? Co jest w regulaminie?
    Co jest w taryfie opłat i prowizji obowiązującej w chwili zawierania
    umowy? Czy została Ci doręczona (albo podpisałeś, że została)? Czy były
    doręczane zmiany?

    KG

  • 5. Data: 2004-06-28 21:00:22
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jedrek" <pieslak2@WYTNIJ_TO.wp.pl> napisał w wiadomości

    > jeśli nie liczą to ja jestem ślepy ftp://83.26.3.226 skan pisma

    Nie mam zamiaru ich tłumaczyć, ale tak mi przyszło do głowy, że może oni tam
    podają sumę dotychczas naliczonych opłat?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-06-28 21:37:23
    Od: d...@p...onet.pl

    > jeśli nie liczą to ja jestem ślepy ftp://83.26.3.226   skan pisma

    nie wyświetla mi się więc nie wiem, ale to może być tak
    jak napisał Tomek lub wszczęto np. egzekucję komorniczą
    a minimalne koszty to na pewno ponad 100-150 zł.

    zadzwoń i złóż zapytanie, nie wiem czemu się tak przed tym bronisz ?
    pozdr.