  • 31. Data: 2004-06-14 14:34:14
    Temat: Re: Przekroczenie terminu odpowiedzi na skarge (Multibank)
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Oflaguj się.

    Dziękuję za troskę i radę, ale nie stosuję form protestu właściwych innym
    sferom społecznym

    yayco
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 32. Data: 2004-06-15 09:12:31
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    Użytkownik "yayco" <i...@s...com> napisał w wiadomości

    > Dziękuję za troskę i radę, ale nie stosuję form protestu właściwych innym
    > sferom społecznym

    Sfery, do których, jak mniemam, się zaliczasz, zwykłe są znosić drobne
    niewygody z przyrodzoną godnością i wyniośle nie zauważać spraw, na które
    nie mają wpływu (lub które są niegodne ich uwagi) - na przykład, ignorować
    drobne niegrzeczności ze strony pospólstwa - w końcu to tylko jakiś prostak
    nie dorósł do rangi problemu. Jak powiedział kiedyś pewien anglikański
    pastor (i oszust wekslowy w jednej osobie) - "nie można oczekiwać
    grzeczności ze strony plebsu".

    Z drugiej strony, w dobie galopującego sockapitalizmu, organizacje takie jak
    banki wykazują wyraźne cechy niezależnej osobowości, zwykle z domieszką
    pewnej uniwersalnej arogancji czy złośliwości*. A osoba obracająca milionami
    i w związku z tym mająca w ręku los tysięcy ludzi, nawet jeśli w istocie
    jest nowobogackim burgois, musi być w tym świecie traktowana z respektem
    należnym niegdyś magnaterii - i jeśli ktoś tego nie rozumie, jest przez nią
    wyniośle ignorowany ustami plebejskich przedstawicieli, tak właśnie jak
    napisałem w pierwszym akapicie :)))

    T.

    * "Wszystko co jest dostatecznie skomplikowane, zaczyna prędzej czy później
    wykazywać objawy życia" - cytat swobodny za T. Pratchettem.

  • 33. Data: 2004-06-15 09:16:30
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    Użytkownik "kursor" <mKursor@_USUN_wp.pl> napisał w wiadomości

    > ciezko Ci zrozumiec, ze walden ma takie polecenie sluzbowe?
    > tak odczytuje jego post

    A ja wręcz przeciwnie - że NIE miał polecenia reagować na wszystko, więc
    reaguje tylko na to, co grozi realnymi konsekwencjami. To takie uroczo
    biologiczne...

    > dziwie sie, ze mial odwage napisac to na grupie...

    Już raczej to, że mu się chciało. Cóż to za odwaga - pisać na grupę? Skoro
    można bezkarnie olewać skargi klientów instytucji w której się pracuje.

    T.

  • 34. Data: 2004-06-15 09:44:31
    Temat: Re: Przekroczenie terminu odpowiedzi na skarge (Multibank) (OT)
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    Yayco, bardzo podbają mi się Twoje poglądy, cenię również chłodnoironiczny
    styl wypowiedzi. Ja także psioczę nieraz na patologicznych narzekaczy
    wytrwale ignorujących narzędzia demokracji, ale sam na niniejszych wyborach
    się nie pojawiłem - jednak nie tłumaczę tego swym trwałym rozczarowaniem do
    Rządów Większości, ale mieszanką lenistwa (mam na wybory 80km w jedną
    stronę) i staropolskiej gościnności (miałem w The Długi Weekend gości i nie
    wypadało mi ich spuścić w niedzielę po obiedzie, zresztą ryba pięknie brała
    i wyszedłbym na sknerę żałującego rodzinie kilku kilogramów karpia i jednego
    wielkiego amura, który się był niestety zerwał). Jednak pragnąłbym zwrócić
    uwagę, skoro już o wyborach - politycznych i indywidualnych - mowa, że
    przecież rezygnacja z udziału w wyborach to także wybór. I jeśli jest to
    wybór świadomy i nie wynikający z epidemicznie występujących w tych dniach
    dolegliwości zespołu dnia następnego, to zasługuje na dozę uwagi i szacunku.
    Przecież w ciągu ostatnich lat spektrum polityczne w Polsce zostało
    zredukowane do zupełnie groteskowych form - do tego stopnia, że nawet
    prześmiewcze kabarety z gumowymi maskami przestały się sprzedawać. Skoro
    więc z obrzydzeniem odwracam się od kieszonkowego Jakuba Szeli, skoro wrogo
    spoglądam na postkomunistów, jeżeli LPR jawi mi się bardzo jako Targowica, a
    Platforma jako niezbyt świeży bigos wielokrotnego użytku (aczkolwiek z
    paroma jeszcze smacznymi kąskami), to pozostaje kryptolewicowy w sferze
    gospodarczej PiS - pozbawiony niezbędnych do przeprowadzenia swych
    reformatorskich zaklęć osobowości politycznych. No to, u licha, skoro sam
    nie mam satysfakcjonującego przekonania do żadnej z partii, dlaczego mam w
    czambuł potępiać tych, którzy z tego powodu nie chcą głosować? Zwłaszcza do
    PE, który póki co jest w gruncie rzeczy ciałem dość ornamentalnym i
    pozbawionym realnej mocy sprawczej. Posłowie w PE ani nas nie wyrwą ze
    szponów Rosji, ani nie wpechną w łapy Niemców - co się dokonać miało, już
    się dokonało. Ważniejsze będą wybory parlamentarne. Oczywiście, pozostaje
    aspekt dydaktyczny, w końcu dzieci nas naśladują, ale w ostatnich czasach
    opuściłem jeszcze tylko ostatnie wybory samorządowe (z poczucia
    przyzwoitości, w końcu nie mieszkam tam, gdzie jestm na razie zameldowany) -
    i ciąglę im tłumaczę, że najpiękniejszą i najpełniejszą formą władzy jest
    gorliwe uczestnictwo w demokratycznych wyborach, khe, khe...

    T.

  • 35. Data: 2004-06-15 09:47:56
    Od: "yayco" <i...@s...com>

> [...]
    >nie dorósł do rangi problemu. Jak powiedział kiedyś pewien anglikański
    >pastor (i oszust wekslowy w jednej osobie) - "nie można oczekiwać

    Nie nazywam i nazwałbym nikogo plebsem, to Twoje określenie nie moje. Dobrze
    pamiętam jak wygląda moje drzewo genealogiczne i gdzie są ulokowani chłopi z
    Polesia, drogowcy z mazowsza i stolarze z Wrocławia. Wiem, że pochodzenie nie
    ma znaczenia i można sę nauczyć różnych rzeczy (jak otwieranie słabym dwa,
    odróżnianie brandy od koniaku i postmodernizmu Sapkowskiego od postmodernizmu
    Bartha. I wiem że te umiejętności nie są w istocie warte funta kłaków.
    Nie szło mi zatem o wywyższanie się, ale o nieadekwatność formy protestu (z
    natury swojej stacjonarno - zewnętrznej) do mojej dynamiczno - skrytej formy
    aktywności.
    Nie potrafię też powstrzymać się od niejakiego dydaktyzmu i wskazywania innym
    jak powinni (wedle mego subiektywnego i nieczęsto podzielanego zdania)
    postępować wtedy, gdy mają do czynienia z moimi sprawami (rzeczą drugą jest,
    że zapewne podobnie postępują z innymi).
    Jestem też nerwowy i od czasu do czasu potrzebuję "wyszalni" (to z Lema, jak
    wiesz zapewne). W efekcie zamiast się oflagować złożyłem w Multi drugą
    reklamację, opartą na zarzucie formalnym (naruszenie paragrafu 120 regulaminu
    ichniejszego w punktach 3. i 4) i teraz jak będę zły z dowolnego powodu, to
    zamiast wyżywać się na najbliższej rodzinie, zadzwonię sobie do multilinni i
    się wyładuję w ramach abonamentu telefonicznego.
    A w kwestii Pratchetta: mam nadzieję, że pamiętasz, że wyjmowanie miecza z
    kamienia jest łatwiejsze, niż umieszczanie go tamże.

  • 36. Data: 2004-06-15 09:58:49
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    OK, nie zgadzam się, ale argumenty (zwłąszcza ryba, której nie umiem łowić a
    kocham jeść) do mnie trafiają.
    Pragnę jednak od razu zaznaczyć, że podobna postawa w wyborach krajowych jest
    dla mnie nie do zaakceptowania, niezależnie od mizerii polskiej sceny
    politycznej. Parę lat temu poszedłem na wybory prezydenckie tylko po to, aby
    skreślić wszystkich kandydatów, głośno mówiąc, że na kurdupli głosował nie
    będę. A na drugą turę pobiegłem żwawo skreślać tylko jednego, ale mi nie
    wyszło.
    Co i lepiej jest bo wolę psioczyć niż się wstydzić. Wygrywanie wyborów w
    Polsce to nie jest lekki chleb, nie jest.
    W tych wyborach zagłosowałem negatywnie - postanowiłem się pozbyć pewnego
    kolegi z pracy, który ma dobre kwalifikacje i obycie w świecie i kandydował z
    listy dasjącej się akceptować, ale jest nudny do bólu i męczy mnie
    nadzwyczaj. Znowu mi się nie udało.

  • 37. Data: 2004-06-15 10:31:40
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    > Nie nazywam i nazwałbym nikogo plebsem, to Twoje określenie nie moje.
    Dobrze

    Nie moje, lecz owego pastora. Ja ograniczyłem się do pospólstwa ;-)

    > Polesia, drogowcy z mazowsza i stolarze z Wrocławia. Wiem, że pochodzenie
    nie
    > ma znaczenia i można sę nauczyć różnych rzeczy (jak otwieranie słabym dwa,

    Chyba jednak trochę ma - pewnych rzeczy trzeba się uczyć przez pokolenia
    (niestety). Spotkałem w życiu trzy albo cztery osoby, które wyrobiły we mnie
    to przekonanie (wraz z odrobiną kompleksu niższości, ale nie było to ich
    celem). Jednak, oczywiście, ludzi można wartościować tylko za to czego sami
    dokonali (lub zaniedbali dokonać).

    > odróżnianie brandy od koniaku i postmodernizmu Sapkowskiego od
    postmodernizmu
    > Bartha. I wiem że te umiejętności nie są w istocie warte funta kłaków.

    Nooo... w samej istocie rzeczy - nie są. Ale zanim do tego dojdzie, to
    jednak potrafią uprzyjemnić czasem życie :))).

> [...]
    (z
    > natury swojej stacjonarno - zewnętrznej) do mojej dynamiczno - skrytej

    Aha, czyli chodziło ci o głowologię, rozumiem.

> [...]
    jest,
    > że zapewne podobnie postępują z innymi).

    Ha, ha, ja mam podobnie :)))

> [...]
    > zamiast wyżywać się na najbliższej rodzinie, zadzwonię sobie do multilinni
    > się wyładuję w ramach abonamentu telefonicznego.

    O, i to było zachowanie godne dżentelmena :)

    > A w kwestii Pratchetta: mam nadzieję, że pamiętasz, że wyjmowanie miecza z
    > kamienia jest łatwiejsze, niż umieszczanie go tamże.

    To Pratchett tak twierdzi :))))) A on wyraźnie podziela poglądy Vimes'a.

    T.

  • 38. Data: 2004-06-15 10:36:39
    Od: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>

    > OK, nie zgadzam się, ale argumenty (zwłąszcza ryba, której nie umiem łowić
    > kocham jeść) do mnie trafiają.

    To w gruncie rzeczy tak jak ja (co do tej ryby).

    > Pragnę jednak od razu zaznaczyć, że podobna postawa w wyborach krajowych
    jest
    > dla mnie nie do zaakceptowania, niezależnie od mizerii polskiej sceny

    Ja też tak uważam i to wydaje mi sie bardzo podejrzane ;-)

> [...]
    > będę. A na drugą turę pobiegłem żwawo skreślać tylko jednego, ale mi nie

    Boś się wystraszył, ha, ha, ha! Ale, mówiąc szczerze, IMO żaden z panów nie
    zasługiwał na ten niewątpliwy zaszczyt, tylko ten młodszy jakby dużo
    bardziej.

> [...]
    kandydował z
    > listy dasjącej się akceptować, ale jest nudny do bólu i męczy mnie

    Namów go, może jeszcze raz się skusi, do wyborów mamy nieco czasu... ;-)

    T.

  • 39. Data: 2004-06-15 10:41:12
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    Czuję się dziwnie, mrowi mnie, albo cóś. Zgadzam sę z kimś, niedobrze,
    przyjdzie zmienić osobowość ;-))
    Nota bene, jeśli już o przyjemności idzie, to wolę odróżniać 15 letnią single
    malt, od 16 letniej single islay
    Pozdrowienia

  • 40. Data: 2004-06-15 10:46:42
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Namów go, może jeszcze raz się skusi, do wyborów mamy nieco czasu... ;-)
    To jest tak jak z socjalizmem w jednym kraju: teoretycznie możliwe, tylko
    kraju szkoda
    PS.Jakiś okropny priv nam wychodzi. Jak chcesz pogadać to wyślij mi emalie ...