eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzekroczenie terminu odpowiedzi na skarge (Multibank) › Re: Przekroczenie terminu odpowiedzi na skarge (Multibank)[OT]
    From: "yayco" <i...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przekroczenie terminu odpowiedzi na skarge (Multibank)[OT]
    Date: Tue, 15 Jun 2004 11:47:56 +0200

    >Sfery, do których, jak mniemam, się zaliczasz, zwykłe są znosić drobne
    >niewygody z przyrodzoną godnością i wyniośle nie zauważać spraw, na które
    >nie mają wpływu (lub które są niegodne ich uwagi) - na przykład, ignorować
    >drobne niegrzeczności ze strony pospólstwa - w końcu to tylko jakiś prostak
    >nie dorósł do rangi problemu. Jak powiedział kiedyś pewien anglikański
    >pastor (i oszust wekslowy w jednej osobie) - "nie można oczekiwać
    >grzeczności ze strony plebsu".

    Nie nazywam i nazwałbym nikogo plebsem, to Twoje określenie nie moje. Dobrze
    pamiętam jak wygląda moje drzewo genealogiczne i gdzie są ulokowani chłopi z
    Polesia, drogowcy z mazowsza i stolarze z Wrocławia. Wiem, że pochodzenie nie
    ma znaczenia i można sę nauczyć różnych rzeczy (jak otwieranie słabym dwa,
    odróżnianie brandy od koniaku i postmodernizmu Sapkowskiego od postmodernizmu
    Bartha. I wiem że te umiejętności nie są w istocie warte funta kłaków.
    Nie szło mi zatem o wywyższanie się, ale o nieadekwatność formy protestu (z
    natury swojej stacjonarno - zewnętrznej) do mojej dynamiczno - skrytej formy
    aktywności.
    Nie potrafię też powstrzymać się od niejakiego dydaktyzmu i wskazywania innym
    jak powinni (wedle mego subiektywnego i nieczęsto podzielanego zdania)
    postępować wtedy, gdy mają do czynienia z moimi sprawami (rzeczą drugą jest,
    że zapewne podobnie postępują z innymi).
    Jestem też nerwowy i od czasu do czasu potrzebuję "wyszalni" (to z Lema, jak
    wiesz zapewne). W efekcie zamiast się oflagować złożyłem w Multi drugą
    reklamację, opartą na zarzucie formalnym (naruszenie paragrafu 120 regulaminu
    ichniejszego w punktach 3. i 4) i teraz jak będę zły z dowolnego powodu, to
    zamiast wyżywać się na najbliższej rodzinie, zadzwonię sobie do multilinni i
    się wyładuję w ramach abonamentu telefonicznego.
    A w kwestii Pratchetta: mam nadzieję, że pamiętasz, że wyjmowanie miecza z
    kamienia jest łatwiejsze, niż umieszczanie go tamże.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl