  • 1. Data: 2004-06-12 18:44:27
    Temat: Inteligo - wplata z USA
    Od: "TH" <t...@t...th>

    Mozliwe ze temat byl juz omawiany, ale bede wdzieczny za udzielenie
    odpowiedzi (jestem nowy na tej grupie).
    W jaki sposob ktos z USA moze wplacic pieniadze (wplata, przelewem,
    dowolne...) na moje konto w Inteligo ?
    Jakie dane musze podac aby taki przelew mogl zrealizowac ? (wiem ze jakis
    kod SWIFT, no napewno nazwe banku i numer konta itp.) - ale jakie sa nazwy
    tych danych po angielsku ? (bylbym wdzieczny za link lub za info odnosnie
    angielskich nazw wszystkich pol wymaganych do dokonania przelewu z USA).

    I najwazniejsze - jakie sa laczne (przyblizone) koszty takiego przelewu w
    praktyce?
    Z tego co wiem Inteligo pobiera sobie 11,50 (okolo) za SWIFT. A ile w
    praktyce pobieraja amerykanskie banki i posredniczace ?

    TH

  • 2. Data: 2004-06-12 19:18:39
    Temat: Re: Inteligo - wplata z USA
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    TH <t...@t...th> wrote:

    > Jakie dane musze podac aby taki przelew mogl zrealizowac ? (wiem ze jakis
    > kod SWIFT,

    BPKOPLPW

    > I najwazniejsze - jakie sa laczne (przyblizone) koszty takiego przelewu w
    > praktyce?
    > Z tego co wiem Inteligo pobiera sobie 11,50 (okolo) za SWIFT.

    Za przychodzący oczywiście.

    > A ile w praktyce pobieraja amerykanskie banki i posredniczace ?

    Jakieś 10 - 30 USD. Zresztą amerykańskie banki pobierają często 10 USD
    za krajowe przelewy.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    http://www.miernik.ctnet.pl/

  • 3. Data: 2004-06-12 19:19:58
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    TH wrote:
    > Mozliwe ze temat byl juz omawiany, ale bede wdzieczny za udzielenie
    > odpowiedzi (jestem nowy na tej grupie).
    > W jaki sposob ktos z USA moze wplacic pieniadze (wplata, przelewem,
    > dowolne...) na moje konto w Inteligo ?

    W USA nazywa się to international wire transfer.

> [...]
    > angielskich nazw wszystkich pol wymaganych do dokonania przelewu z USA).

    potrzebny:
    kod swift banku (swift) - poda ci go konsultant
    nazwa banku (bank name) - poda ci go konsultant
    adres banku (bank address) - nie jest potrzebny, ale mogą chcieć -
    poda ci go konsultant

    twoje imie i nazwisko (beneficiary)
    twój adres (beneficiary address) - nie jest potrzebny, ale mogą chcieć
    twój numer konta (account number) - możesz podać z literkami PL na
    początku a potem wszystkie cyferki. Ze spacjami, czy bez nie ma znaczenia.

    wsio

    Oprócz tego, że zleceniodawca za to zapłaci (może być różnie 30 USD np),
    to po drodze jeszcze jakiś bank uszczknie sobie z tego jakieś 10-15
    dolarów za pośrednictwo (do inteligo nie robiłem przelewów, ale zapewne
    tak będzie).
    Reszta, która dojdzie na twoje konto zostanie przez bank przeliczona na
    złotówki po kursie banku i zaksięgowana na twoim koncie po zwinięciu
    11.50 dla siebie.
    Całość jakoś do 3 dni powinna trwać.

  • 4. Data: 2004-06-12 19:21:10
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "TH" <t...@t...th> wrote in message news:cafiuk$1rn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Z tego co wiem Inteligo pobiera sobie 11,50 (okolo) za SWIFT. A ile w
    > praktyce pobieraja amerykanskie banki i posredniczace ?

    Potrzebujesz poza wymienionymi przez Ciebie danymi kod ABA (dla Inteligo
    10205558 ) i adres banku korespondenta dla PKO BP z twoim bankiem
    amerykańskim (nie znam).
    Przelew może kosztować od 35$ do 50$, za to pieniązki potrafią być tego
    samego dnia w Polsce.

    Vizvary Istvan

  • 5. Data: 2004-06-12 19:24:56
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Vizvary II Istvan wrote:

> [...]
    > amerykańskim (nie znam).
    > Przelew może kosztować od 35$ do 50$, za to pieniązki potrafią być tego

    Nie potrzebuje.
    Mając swift sami sobie znajdą.

  • 6. Data: 2004-06-12 20:08:24
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "poilkj" <u...@d...invalid> wrote in message

    Inteligo

    > Nie potrzebuje.
    > Mając swift sami sobie znajdą.

    Jakby to powiedzieć ... mogą nawet w Googlu poszukać i tak znajda.
    Może kłopot w tym, że im się nie chce ?

    Vizvary

  • 7. Data: 2004-06-13 07:09:39
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Zresztą amerykańskie banki pobierają często 10 USD
    > za krajowe przelewy.

    Za przelew z banku do banku 10$???

    pzdr,
    michal

  • 8. Data: 2004-06-13 08:58:51
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    "Micha??" <m...@g...pl> wrote:

    > Za przelew z banku do banku 10$???

    Tak, a co? Czasem i jeszcze drugie 10$ za przychodzący.
    Ale tam na codzień rzadko się przelewy stosuje, dużo częściej czeki
    które kosztują grosze. Zupełnie odwrotnie niż u nas.

    No jest jeszcze direct-debit i direct-deposit które kosztują grosze,
    ale tego mogą używać tylko firmy do pobierania rachunków (polecenie
    zapłaty) i do wypłacania pensji, itp. A jak normalny człowiek chce
    innemu coś zapłaćić to wysyła czek listem. A wire transfer za 10$ się
    rzadko stosuje.

  • 9. Data: 2004-06-13 11:44:18
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > zapłaty) i do wypłacania pensji, itp. A jak normalny człowiek chce
    > innemu coś zapłaćić to wysyła czek listem. A wire transfer za 10$ się

    Dzięki za wyjaśnienia ;-))

    pzdr,
    michal

  • 10. Data: 2004-06-13 14:54:31
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <20040613085851.7D2.0.NOFFLE%miernik@ctnet.pl.local>
    ,
    m...@c...pl says...

> [...]

    > zapłaty) i do wypłacania pensji, itp. A jak normalny człowiek chce
    > innemu coś zapłaćić to wysyła czek listem. A wire transfer za 10$ się

    Niestety... potwierdzam

    AP