  • 11. Data: 2007-08-09 07:26:42
    Temat: Re: Próg kwotowy & płatność kartą
    Od: JotBe <j...@B...SPAMU.op.pl>

    Dnia Wed, 08 Aug 2007 22:41:08 +0200, Daniel Rejemr napisał(a):

    > Bylo chyba z tysiac razy na grupie. Karta nie jest prawnym srodkiem
    > platniczym w Polsce i prawo nie reguluje zasad jej uzywania, a mozliwosc
    > placenia karta to tylko dobra wola sprzedawcy.

    W jednym masz rację. Karta nie jest prawnym środkiem płatniczym.
    Karta płatnicza jest elektronicznym instrumentem płatniczym. Zasady jego
    wydawania i _używania_ reguluje ustawa z dnia 12 września 2002 r. o
    elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz.U. nr 169 poz 1385 ze zm.)

    --
    JotBe

  • 12. Data: 2007-08-09 08:46:55
    Od: Daniel Rejemr <e...@g...ppll>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Idac tym tropem moznaby twierdzic, ze prawo nie reguluje sprzedazy
    > towarow w Polsce, a mozliwosc kupowania w sklepie to tylko dobra
    > wola sprzedawcy.

    A czy przypadkiem wystawienie na polce towaru z cena nie stanowi juz
    "oferty w rozumieniu prawa handlowego" ? Ja tam biegly w tych sprawach
    nie jestem, opieram sie na tym co udalo mi sie wyczytac glownie na tej
    grupie. A ze pamiec czasem zawodzi, to upieral sie mocno nie bede.

    Pozdrawiam,
    daniel

  • 13. Data: 2007-08-09 08:53:52
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Thu, 09 Aug 2007 00:14:32 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Ar ju siur? Nigdy nie było.

    W albercie płaciłem kartą za paczkę gum do żucia (niecałe 2 zł).

  • 14. Data: 2007-08-09 10:42:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > mBank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z okoliczności
    > niezależnych od mBanku, takich jak:
    >
    > 1.. działanie sił wyższych,
    > 2.. odmowa akceptacji karty przez punkt akceptujący lub bankomat,
    > 3.. brak autoryzacji danej transakcji,
    > 4.. decyzje i zarządzenia organów władzy i administracji państwowej,
    > 5.. awarii systemu, awarii lub nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia
    > akceptującego karty,
    > 6.. innych przyczyn niezależnych od mBanku.

    Czy widzisz gdzieś tu zbyt niską kwotę należności? A to, ze mBank twierdzi,
    że odpowiedzialności nie ponosi, to nie zmienia faktu, że z umowy się nie
    wywiązuje.

  • 15. Data: 2007-08-09 12:36:27
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Robert Tomasik" news:f9dete$o3k$1@atlantis.news.tpi.pl

    > W REAL-u nie ma limitu. Płaciłem z braku drobnych kilkuzłotowy rachunek.

    Przeraczał 5 złotych? Z tego co orientuje w Realu karty akceptuje eService,
    w związku z tym czy by owa firma nie narzucała żadnych limitów?

    > A codo samych limitów. Sprawdź regulamin Twojego banku. jeśli nie
    dopuszcza
    > limitów, to przy każdej odmowie kierujesz do swojego banku reklamację, że
    > odmówiono ci honorowania wydanej przez nich karty. Ciebie łączy umowa
    tylko
    > z bankiem i tylko bank może dalej dochodzić za pośrednictwem swoich umów
    > roszczenia. Sklep żadnej umowy z Tobą nie podpisywał, więc nie masz
    żadnego
    > do niego regresu.

    A jaki skutek przyniosą takie roszczenia jeżeli sklep informuje mnie od
    jakiej kwoty mogę płacić kartą? Czy to w ogóle ma jakieś znaczenie?

  • 16. Data: 2007-08-09 12:38:04
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Wojciech Nawara" news:f9deu1$1cg$1@kushnir.sileman

    > Ar ju siur? Nigdy nie było.

    Kilka dni temu zauważyłem przy kasie naklejkę informującą, że sklep
    przyjmuje płatności kartą od kwoty 5 zł.
    Więc może ten limit ma miejsce tylko w tym sklepie?

  • 17. Data: 2007-08-09 12:38:41
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "smE" news:d5conkxktar1.dlg@th.el.ma

    > W albercie płaciłem kartą za paczkę gum do żucia (niecałe 2 zł).

    Kiedy to miało miejsce jeżeli można spytać? Może po prostu coś się
    pozmieniało w albercie.

  • 18. Data: 2007-08-09 12:41:04
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    "Miernik" news:20070808194724.33A.0.NOFFLE@debian107.local

    > No taki limit dolny jak 5 zł to już nie jest dla centrum autoryzacyjnego
    > nic niestosownego, bo na przykład Cardpoint sam nakłada taki limit w
    > terminalu defaultowo, także nawet nie przejdzie transakcja poniżej 5 zł,
    > no może sprzedawca może poprosić by mu inacej skonfigurowali, ale jak
    > widać nawet dla aquirera nie opłaca się przetwarzać takich kwot. Więc
    > podejrzewam że i na 10 zł nie obrażają się tak bardzo. Co innego jak
    > ktoś walnie limit 50 zł, to tu podejrzewam centrum by się mogło
    > pogniewać.

    Ciekawi mnie jednak pewna istotna kwestia. Dlaczego pewne centra
    autoryzacyjne nakładają takie limity a pewne nie - jednym się opłaca, drugim
    nie.

  • 19. Data: 2007-08-09 15:21:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Daniel Rejemr <e...@g...ppll> writes:

    > A czy przypadkiem wystawienie na polce towaru z cena nie stanowi juz
    > "oferty w rozumieniu prawa handlowego" ?

    Jasne, a symbol karty platniczej na drzwiach itp. to element
    tej wlasnie oferty. Przynajmniej tak uwazaja ci, ktorych
    opinia jest interesujaca dla sprzedawcow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2007-08-09 16:10:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy widzisz gdzieś tu zbyt niską kwotę należności? A to, ze mBank
    > twierdzi, że odpowiedzialności nie ponosi, to nie zmienia faktu, że z

    Umowa dotyczy transakcji obslugi karty platniczej a nie sprzedazy
    pietruszki. Ty zawierasz umowe ze sprzedawca, jak sprzedawca odmowi
    akceptacji to

    mBank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z okoliczności
    [...]
    2.. odmowa akceptacji karty przez punkt akceptujący lub bankomat

    MK