  • 21. Data: 2007-08-09 16:14:12
    Temat: Re: Próg kwotowy & płatność kartą
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Pszczelarz Bartek napisał(a):

    > Kilka dni temu zauważyłem przy kasie naklejkę informującą, że sklep
    > przyjmuje płatności kartą od kwoty 5 zł.
    > Więc może ten limit ma miejsce tylko w tym sklepie?

    Nie wiem. Podpytam w "moim" albercie, bo mam pod nosem...

  • 22. Data: 2007-08-09 19:10:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl> napisał w
    wiadomości news:f9f8pb.15k.1@beczka.prochu...

    > A jaki skutek przyniosą takie roszczenia jeżeli sklep informuje mnie od
    > jakiej kwoty mogę płacić kartą? Czy to w ogóle ma jakieś znaczenie?

    Ja mam umowę z bankiem. Uważam, że przy odrobinie pieniactwa dało by się
    dochodzić ułamkowych części kwoty pobranej za wydanie karty, albo nawet
    odstąpić od umowy z winy banku. Z umowy generalnie wynika, że karty mają
    być akceptowane w punkach oznaczonych odpowiednim logo.

  • 23. Data: 2007-08-09 19:16:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >>> 1.. działanie sił wyższych,
    >>> 2.. odmowa akceptacji karty przez punkt akceptujący lub bankomat,
    >>> 3.. brak autoryzacji danej transakcji,
    >>> 4.. decyzje i zarządzenia organów władzy i administracji państwowej,

    > Umowa dotyczy transakcji obsługi karty płatniczej a nie sprzedaży
    > pietruszki. Ty zawierasz umowę ze sprzedawca, jak sprzedawca odmowi
    > akceptacji to
    >
    > mBank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z okoliczności
    > [...]
    > 2.. odmowa akceptacji karty przez punkt akceptujący lub bankomat

    Ależ ja to rozumiem. Sprowadźmy sprawę do absurdu. Bank sprzedaje mi za
    pieniądze kartę kredytową zapewniając, że będzie honorowana w punktach
    oznaczonych w odpowiedni sposób. Nagle z jakiegoś powodu okazuje się, że
    żaden sklep nie chce akceptować kart tego banku. Nadal sądzisz, że bank
    może się powołać na fakt, że nie bierze odpowiedzialności za odmowę
    akceptacji i uwalniać się na tej podstawie od roszczenia?

    Moim zdaniem roszczenie jest jak najbardziej słuszne, tylko mało komu się
    chce tego dochodzić. Ja osobiście mam zwyczaj głosować nogami i po prostu
    omijam sklepy wymyślające głupie przepisy. Skoro kombinują, to jaką mam
    pewność, że i na towarze czy wadze nie będą kombinować?

  • 24. Data: 2007-08-09 19:41:53
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Pszczelarz Bartek pisze:
    > "Wojciech Nawara" news:f9deu1$1cg$1@kushnir.sileman

    > Kilka dni temu zauważyłem przy kasie naklejkę informującą, że sklep
    > przyjmuje płatności kartą od kwoty 5 zł.
    > Więc może ten limit ma miejsce tylko w tym sklepie?

    Może ma to związek z tym, że sieć sklepów Albert i Hypernova
    wykupił ostatnio Carrefour, gdzie taki właśnie limit,
    jak już wiemy, obowiązuje?

    ch.

  • 25. Data: 2007-08-10 04:58:46
    Temat: Re: Próg kwotowy & p?atnos'c' karta;
    Od: Daniel Rejemr <e...@g...ppll>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jasne, a symbol karty platniczej na drzwiach itp.

    itp = "platnosc karta do 10PLN" ?

    > to element tej wlasnie oferty.

    Pozdrawiam,
    daniel

  • 26. Data: 2007-08-10 06:18:31
    Od: "Ar" <k...@p...pl>

> [...]
    > odstąpić od umowy z winy banku. Z umowy generalnie wynika, że karty mają
    > być akceptowane w punkach oznaczonych odpowiednim logo.

    "Kochana redakcjo - kupowałe(a)m zapałki w sklepie i nie dość, że nie
    mogłe(a)m kupić pół pudełka to odmówiono mi przyjęcia płatności kartą
    kredytową."
    Limity wynikają z kosztów obsługi transakcji karcianych. Sklep płaci oprócz
    miesięcznej opłaty za terminal, kanał łączności (telefon, internet, GPRS)
    również prowizję od każdej transakcji. Ta prowizja to albo określony procent
    lub procent lecz nie mniej niż np. 0,60zł. Minimalna kwota zakupów ma w
    przybliżeniu wyzerować koszty sklepu na obłudze płatności kartą (pomijając
    inne koszty).
    A przy odrobinie pieniactwa pozostali kolejkowicze wyrzucą EWROPEJCZYKA
    chcącego płacić kartą rachunek na 2 złote i blokującego kolejkę na parę
    minut.
    Amen
    Pozdr..
    Ar

  • 27. Data: 2007-08-10 08:22:07
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Thu, 9 Aug 2007 14:38:41 +0200, Pszczelarz Bartek napisał(a):

    > "smE" news:d5conkxktar1.dlg@th.el.ma

    > Kiedy to miało miejsce jeżeli można spytać? Może po prostu coś się
    > pozmieniało w albercie.

    Miało to miejsce około 1 roku temu w Albercie przy ul. 3 Maja/Solec w
    Warszawie.

  • 28. Data: 2007-08-10 10:20:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ar" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A przy odrobinie pieniactwa pozostali kolejkowicze wyrzucą EWROPEJCZYKA
    > chcącego płacić kartą rachunek na 2 złote i blokującego kolejkę na parę
    > minut.

    Ja nie mam zamiaru tego dochodzić w rozmowie z ekspedientką w sklepie. Juz
    pisałem o tym, ze dyskusja przy kasie sensu nie ma żadnego, bo ekspedientka
    i tak nie jest władna zmienić tego zarządzenia. To sie reklamuje pisemnie w
    banku.

  • 29. Data: 2007-08-10 13:00:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > itp = "platnosc karta do 10PLN" ?

    Jesli taki napis jest przy symbolu karty to nie widze problemu.
    Organizacje platnicze moga go widziec, to juz ich sprawa, nie
    moja jako klienta.

    Przy czym oczywiscie suma "od" nie gra roli - co najwyzej pojde
    do innego sklepu. Zdrada jest wtedy, gdy trace czas na zakupy
    wiedzac ze moge zaplacic karta, a potem okazuje sie to fikcja.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 30. Data: 2007-08-10 13:02:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ar" <k...@p...pl> writes:

> [...]
    > również prowizję od każdej transakcji. Ta prowizja to albo określony procent
    > lub procent lecz nie mniej niż np. 0,60zł.

    W Polsce? Jakies szczegoly?
    Fakt, takie rzeczy sa norma, ale za granica, glownie w przypadku
    placenia kartami debit.

    > A przy odrobinie pieniactwa pozostali kolejkowicze wyrzucą EWROPEJCZYKA
    > chcącego płacić kartą rachunek na 2 złote i blokującego kolejkę na parę
    > minut.

    I zabija, i zdemoluja sklep.
    --
    Krzysztof Halasa