  • 1. Data: 2007-08-08 18:59:50
    Temat: Próg kwotowy & płatność kartą
    Od: "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl>

    Witam czy ktoś posiada informacje jakie są limity kwotowe aby zapłacić kartą
    w hipermarketach/supermarketach:

    Carrefour
    Carrefour Express
    Tesco
    Lidl
    Real
    Auchan
    Leclerc

    PS.
    Albert - 5 zł
    Kaufland - 10 zł

    Tak na marginesie czy narzucenie klientom limitu kwotowego, od którego można
    zrealizować daną transakcję jest zgodna z prawem/umowami pomiędzy sklepami a
    firmami autoryzującymi transakcje?

  • 2. Data: 2007-08-08 19:47:24
    Temat: Re: Próg kwotowy & płatność kartą
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Pszczelarz Bartek <b...@w...w.ulu.pl> wrote:
    > Tak na marginesie czy narzucenie klientom limitu kwotowego, od którego
    > można zrealizować daną transakcję jest zgodna z prawem/umowami
    > pomiędzy sklepami a firmami autoryzującymi transakcje?

    No taki limit dolny jak 5 zł to już nie jest dla centrum autoryzacyjnego
    nic niestosownego, bo na przykład Cardpoint sam nakłada taki limit w
    terminalu defaultowo, także nawet nie przejdzie transakcja poniżej 5 zł,
    no może sprzedawca może poprosić by mu inacej skonfigurowali, ale jak
    widać nawet dla aquirera nie opłaca się przetwarzać takich kwot. Więc
    podejrzewam że i na 10 zł nie obrażają się tak bardzo. Co innego jak
    ktoś walnie limit 50 zł, to tu podejrzewam centrum by się mogło
    pogniewać.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 3. Data: 2007-08-08 20:38:37
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

    > Lidl

    Kiedyś był 20, pewnie jeszcze jest.

  • 4. Data: 2007-08-08 20:41:08
    Od: Daniel Rejemr <e...@g...ppll>

    Pszczelarz Bartek napisał(a):

    > Tak na marginesie czy narzucenie klientom limitu kwotowego, od którego można
    > zrealizować daną transakcję jest zgodna z prawem/umowami pomiędzy sklepami a
    > firmami autoryzującymi transakcje?

    Bylo chyba z tysiac razy na grupie. Karta nie jest prawnym srodkiem
    platniczym w Polsce i prawo nie reguluje zasad jej uzywania, a mozliwosc
    placenia karta to tylko dobra wola sprzedawcy.

    Pozdrawiam,
    daniel

  • 5. Data: 2007-08-08 20:43:56
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:f9das6.qs.1@beczka.prochu, *Pszczelarz Bartek* wrote:
    > Witam czy ktoś posiada informacje jakie są limity kwotowe aby
    > zapłacić kartą w hipermarketach/supermarketach:

    Carrefour - 5zl

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 6. Data: 2007-08-08 21:23:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Daniel Rejemr <e...@g...ppll> writes:

    > Bylo chyba z tysiac razy na grupie. Karta nie jest prawnym srodkiem
    > platniczym w Polsce i prawo nie reguluje zasad jej uzywania, a
    > mozliwosc placenia karta to tylko dobra wola sprzedawcy.

    Idac tym tropem moznaby twierdzic, ze prawo nie reguluje sprzedazy
    towarow w Polsce, a mozliwosc kupowania w sklepie to tylko dobra
    wola sprzedawcy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2007-08-08 21:56:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pszczelarz Bartek" <b...@w...w.ulu.pl> napisał w
    wiadomości news:f9das6.qs.1@beczka.prochu...

    W REAL-u nie ma limitu. Płaciłem z braku drobnych kilkuzłotowy rachunek.

    A codo samych limitów. Sprawdź regulamin Twojego banku. jeśli nie dopuszcza
    limitów, to przy każdej odmowie kierujesz do swojego banku reklamację, że
    odmówiono ci honorowania wydanej przez nich karty. Ciebie łączy umowa tylko
    z bankiem i tylko bank może dalej dochodzić za pośrednictwem swoich umów
    roszczenia. Sklep żadnej umowy z Tobą nie podpisywał, więc nie masz żadnego
    do niego regresu.

  • 8. Data: 2007-08-08 22:14:32
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Pszczelarz Bartek napisał(a):

    > Albert - 5 zł

    Ar ju siur? Nigdy nie było.

  • 9. Data: 2007-08-08 22:27:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Rejemr" <e...@g...ppll> napisał w wiadomości

    > Bylo chyba z tysiac razy na grupie. Karta nie jest prawnym srodkiem
    > platniczym w Polsce i prawo nie reguluje zasad jej uzywania, a mozliwosc
    > placenia karta to tylko dobra wola sprzedawcy.

    nie do końca masz rację. Kupujący zew sprzedającym umowy w tym zakresie
    bezpośrednio co prawda nie zawierali, ale istnieje ciąg umów cywilnych to
    normujących. Klient ma umowę z bankiem, bank z jakimś tam centrum
    rozliczeniowym, z którym z kolei umowę ma sklep. W praktyce to jest
    bardziej skomplikowane, ale celowo uprościłem, by nie zaciemniać.

    Klient roszczenia na sprzedawcy dochodzić nie może, ale spokojnie może
    swoje roszczenie skierować do swojego banku. Zapłacił za kartę, zapewniono
    go w umowie, że będzie honorowana na jakiś tam zasadach, a tu się okazuje,
    że chała. Musiał płacić gotówką, po którą do najbliższego bankomatu
    pojechać taksówką. Są realne straty. Teraz bank swoje roszczenie kieruje do
    centrum rozliczeniowego. Centrum go zapewniło, ze karty wydawane przez bank
    klientom będą honorowane, a nie są. Centrum zaś "wali" do sprzedawcy z
    przysłowiową japą. Co jest? Dostałeś za darmo terminal, podpisałeś umowę?
    Nakłada na sprzedawcę karę. no to sprzedawca się zastanawia. Opłaci się
    płacić następną karę, czy lepiej dać spokój z wygłupami. I w ten sposób
    sytuacja stopniowo wraca do normy.

    Z ekspedientką w sklepie nie warto polemizować, bo ona najczęściej żadnego
    wpływu na uznanie lub nie naszej karty nie ma.

    Reasumując, to co prawda karta środkiem płatniczym nie jest, ale na
    podstawie szeregu umów cywilnoprawnych w niektórych wypadkach może taką
    rolę spełniać. No i zanim się wszcznie awanturę warto zajrzeć do regulaminu
    banku, czy nie ma tam furtki, że mogą być ustawiane limity. Jeśli jest, to
    należy albo zmienić bank albo się z tym pogodzić.

  • 10. Data: 2007-08-09 06:16:28
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > go w umowie, że będzie honorowana na jakiś tam zasadach, a tu się okazuje,
    > że chała. Musiał płacić gotówką, po którą do najbliższego bankomatu

    Hehehe.... a czytajes kiedys umowe i regulamin karty platniczej? Nie
    spotkalem jeszcze karty w przypadku ktorej nie byloby podobnego niz ponizej
    wylaczenia...

    mBank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z okoliczności
    niezależnych od mBanku, takich jak:

    1.. działanie sił wyższych,
    2.. odmowa akceptacji karty przez punkt akceptujący lub bankomat,
    3.. brak autoryzacji danej transakcji,
    4.. decyzje i zarządzenia organów władzy i administracji państwowej,
    5.. awarii systemu, awarii lub nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia
    akceptującego karty,
    6.. innych przyczyn niezależnych od mBanku.
    MK