  • 1. Data: 2006-04-03 18:36:31
    Temat: Problem z obciazeniem na karcie
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    Witam

    dokonalem zakupu biletu lotniczego przez internet.

    Konczac transakcje, po podaniu danych karty (inteligo) system wygenerował
    informacje o dokonaniu rezerwacji i koniecznosci odbioru papierowego w
    biurze podrozy (nie wygenerowal biletu elektronicznego).

    Sprawdzam na koncie - zablokowana jest kwota srodkow rownowazna cenie
    biletu.

    Skontaktowalem sie z biurem tych linii lotniczych gdzie dowiedzialem sie, ze
    oni wystawia papierowy bilet i sciagna z karty, ktorej dane podalem w
    rezerwacji, koszt biletu.

    Patrze przed chwila na konto - i mam 2 blokady na taka sama kwote (cena
    biletu).

    Mam teraz obawe, czy aby nie zostane pozbawiony srodkow zarowno przez linie
    lotnicze, jak i biuro podrozy.

    Jescze nie kontaktowalem sie z biurem podrozy wiec pytam tutaj, czy ktos
    mial juz taki przypadek?

    Pytam bo bede mial stresa przez tydzien, czy transakcja zostanie rozliczona
    2 razy, czy tylko raz, a druga blokada sie "cofnie".

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2006-04-04 09:21:41
    Temat: Re: Problem z obciazeniem na karcie
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    jesli linia poinformowala Cie ze wystawi bilet na bazie danych z karty to
    chyba znaczy ze wiedza o rezerwacji ktora robiles w sieci - wiec jesli nawet
    zabiora kase 2 raz to musza ja oddac.
    Chyba ze nic nie mowiac o wczesniejszej transakcji powiedzialas dzwoniac do
    linii ze chcesz bilet.
    Zadzwon do linii i zapytaj dlaczego ponownie obciazyli ci karte

  • 3. Data: 2006-04-04 18:27:03
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Robcio" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Zadzwon do linii i zapytaj dlaczego ponownie obciazyli ci karte

    Dzwonilem do biura wystawiajacego mi bilet na podstawie rezerwacji
    internetowej (musi byc papierowy bilet niestety) i zapewnili mnie, ze
    sciagna z konta tylko raz.

    Pozyjemy zobaczymy.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-04 19:18:59
    Od: "mmmc" <m...@w...pl>

> [...]
    > ze oni wystawia papierowy bilet i sciagna z karty, ktorej dane podalem w

    Witam !

    Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale po pierwsze kupowałeś bilet na stronie
    internetowej biura podróży (jakiego?). Wiec biuro obciazy Cie za ten bilet i
    pewnie wysle go pocztą. Po drgie dzwoniles do linni i z tego co piszesz
    linia wystawiła ten bilet po raz drugi , czy tak jest ???
    Jezeli tak jest to wyglada ze kupiles sobie dwa bilety.

    Nie chce Cie straszyć ale problem bedzie jak, to sa bilety niezwracalne
    wiec wtedy masz dwa miejsca w samolocie, bo zapewne odzanczyleś, że
    zapoznałeś sie z warunkami biletu.

    Dlaczego sprawe załatwiasz z jednym( biuro podróży) a dzwonisz do
    drugiego(linia lotnicza).

    Pozdrawiam

    MMMC

  • 5. Data: 2006-04-04 19:32:54
    Od: "mmmc" <m...@w...pl>

    jeszcze jedno obciazenie konta masz przez ten samą firme ??

  • 6. Data: 2006-04-04 20:36:13
    Od: "Tomek" <t...@i...pl>

    Użytkownik "mmmc" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > linia wystawiła ten bilet po raz drugi , czy tak jest ???
    > Jezeli tak jest to wyglada ze kupiles sobie dwa bilety.

    Niezupelnie.
    AirCanada.com
    rezerwacja, po wprowadzeniu danych karty platniczej, zakonczona tekstem:

    Ten bilet musi byc wystawiony papierowo. Skontaktuj sie z dowolnym biurem
    podrozy" (jak sie pozniej okazalo chodzilo o dowolne przedstawicielstwo
    AirCanada)

    W tym momencie na koncie pojawila sie pierwsza blokada. (pieniadze nie
    zeszly z konta, sa tylko zablokowane).

    Telefon do biura AirCanada w Warszawie z prosba o wystawienie biletu,
    potwierdzenie danych ze wspomnianej wyzej rezerwacji w tym numeru karty,
    wystawiony bilet i faktura ma przyjsc poczta polecona.

    Wieczorem patrze i widze druga blokade na taka sama kwote. Jedynie domyslam
    sie, ze biuro podrozy dokonalo jakiejs operacji ktora skutkowala
    zablokowaniem srodkow. Pieniadze wciaz nie zeszly z konta.

    Ani jedna ani druga blokada nie zostala jeszcze rozliczona.

    Dzisiaj telefon do rzeczonego biura w Warszawie i pytanie - mam 2 blokady,
    co jest. Pani nie wyrazila zdziwienia, zapewnila, ze sciagnieta zostanie
    tylko 1 kwota - przez biuro, a nie przez AirCanada.

    Pozyjemy zobaczymy.
    Bilet bedzie jeden, bo telefonicznie z biurem potwierdzalem rezerwacje
    zrobiona przez internet.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-04-04 21:32:53
    Od: "mmmc" <m...@w...pl>

    to sa szanse ze bedzie to jedna transakcja
    wiec spij spokojnie

    pozdrawiam

    mmmmc