  • 1. Data: 2006-04-03 17:35:04
    Temat: KK-Histora - jaka lepsza ?
    Od: "Slawek Marcowy" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam tak się zastanawiam na przyszłość :) Jak będę przenosił KK do innego banku będę
    potrzebował wyciągów z historii używania obecnej karty i tu mam pytanie - jaką
    historię lepiej mieć , tzn czystą i spłacać wszystko w terminie - nieoprocentowane ?
    Czy lepiej czasami pokazywać że daje się bankowi zarobić i spłacać np w ciągu 2-3
    miesięcy wszystko łącznie z procentami ? Na którego klienta banki lepiej patrzą - na
    takiego co wcale z oprocentowanego kredytu nie korzysta ? Czy na takiego co korzysta
    z oprocentowanego kredytu i wobec banku jest całkowicie wporządku i reguluje
    wszystko terminowo ?

  • 2. Data: 2006-04-03 19:00:04
    Temat: Re: KK-Histora - jaka lepsza ?
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    Użytkownik "Slawek Marcowy" <u...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
[...]

    wiec tu wychodzi (w g mnie0 spora niekonsekwencja, jak to u dziewic
    wszelkiej masci
    banki wola bys sie spaznial ze wzgledu na oplate karna, ale u siebie ;-)
    kiedy przenosisz karte i masz tam widoczne opoznienia, to cie moga olac -
    bos niesolidny :-))

  • 3. Data: 2006-04-03 20:09:03
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "krab" <k...@k...pl____> wrote in message
> [...]
    siebie ;-)
    | kiedy przenosisz karte i masz tam widoczne opoznienia, to cie

    Skad wniosek, ze banki lubia naliczac oplaty karne? Moim
    zdaniem ta oplata sluzy temy, zeby ludzie w ogóle splacali. W
    przeciwnym wypadku ktos by sobie wyplacil z bankomatu 90% limitu i
    zapomnial o sprawie, a bank nie wiedzialby czy facet zamierza
    kiedys w ogóle splacic, czy w ogóle nigdy.
    - splaca zawsze 100% - super wiarygodny klient, kazdy go wezmie
    - splaca zawsze mniej niz 100% - dosyc wiarygodny, ale widac, ze
    ma klopotu z obslugiwaniem limitu w danej wysokosci, mozna go
    wziac, ale jak zrezygnuje z poprzedniego banku
    - nie splaca (ma kary) - niewiarygodny bo nie przejmuje sie
    swoimi zobowiazaniami
    Moim prywatnym zdaniem, dla banku wazniejsze, zeby splacil, niz
    jakies tam prowizje.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 4. Data: 2006-04-03 22:21:03
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Artur A. Surowiec napisał(a):
> [...]
    > swoimi zobowiazaniami
    > Moim prywatnym zdaniem, dla banku wazniejsze, zeby splacil, niz

    Nie bądź naiwny. Powyższy dwa typy klientów są najlepsze z punktu
    widzenia banku wydawcy. Na tego typu klientach zarabia się najwięcej.
    Taka jest idea kart kredytowych, że trzeba się pilnować.

    --
    Dawid

  • 5. Data: 2006-04-04 07:47:33
    Od: "Slawek Marcowy" <u...@W...gazeta.pl>

    Moze zle sie wyrazilem ;) nie mam zamiaru placic kar za nieterminowe splaty
    lub za male ,lub za przekroczenie limitu kredytowego bo to faktycznie by mi
    zrobilo zla historie. Zastanawialem sie czy lepiej miec taka historie ze
    wszystko splacam w terminie bez odsetkow np w 23dniu po zakonczeniu cyklu, czy
    lepiej czasami np splacic kredyt z odsetkami np po 25% miesiecznie, lub 50%
    miesiecznie czyli po 4 lub 2 miesiacach bylbym juz wporzadku wobec banku :]
    Jak uwazacie ?

  • 6. Data: 2006-04-04 07:48:54
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Slawek Marcowy wrote:
    [...]

> [...]
    > miesiecznie czyli po 4 lub 2 miesiacach bylbym juz wporzadku wobec banku :]

    Myślę, że dla banku ma znaczenie czy masz kary czy nie, nie sądzę, żeby
    jakikolwiek bank prowadził analizę "ile na Tobie można zarobić"
    KJ

  • 7. Data: 2006-04-04 09:37:28
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Dawid Kulbicki wrote on 2006-04-04 00:21:

    > Nie bądź naiwny. Powyższy dwa typy klientów są najlepsze z punktu
    > widzenia banku wydawcy. Na tego typu klientach zarabia się najwięcej.
    > Taka jest idea kart kredytowych, że trzeba się pilnować.
    Nie byłbym taki pewny - bank zarabia najwięcej na prowizjach od
    transakcji. I wtedy jak spłacasz całość w terminie - to masz możliwość
    wykorzystania limitu na maksa. Jak spłacasz 5 czy 10% miesięcznie - to
    już nie. Jak są kary - to ryzyko, że klient kiedyś w ogóle zapomni spłacić.

    Obstawiam, że znaczenie ma limit - im większy tym dla banku lepiej i
    jednak spłacanie w terminie.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 8. Data: 2006-04-04 19:21:32
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Dawid Kulbicki" <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl> wrote in
    message news:e0s74j$9r2$1@inews.gazeta.pl...

    | Nie bądź naiwny. Powyższy dwa typy klientów są najlepsze z punktu
    | widzenia banku wydawcy. Na tego typu klientach zarabia się
    najwięcej.
    | Taka jest idea kart kredytowych, że trzeba się pilnować.

    Nie jestem naiwny, natomiast pracowałem trochę w Bankach! Banki nie
    są takie głupie, żeby lubiły niespłacane kredyty. Trzeba na nie
    robić rezerwy, które pomniejszają wynik finansowy, a teraz jest
    moda na duże zyski.
    Czy w oddziale swojego banku chciałbyś mieć dużo klientów, którzy
    awanturują się, że naliczono im opłaty? Jak Twoim zdaniem wpłynie
    to na skłonność innych osób obecnych w oddziale do zakupu
    jakichkolwiek produktów kredytowych?
    Czy chciałbyś, żeby Twoi klienci byli niezadowoleni i opowiadali,
    że Twój bank zdziera z nich na każdym kroku i odstraszali w ten
    sposób innych klientów? Czy uważasz, że tacy klienci byliby skłonni
    do kupowania kolejnych produktów w Banku?
    Udzielenie dużej ilości kredytów jest banalnie łatwe. Tylko jeszcze
    ktoś musi je spłacać.
    Gdyby którykolwiek bank myślał podobnie jak Ty, byłaby masa ofert
    typu - "Spłacasz całość, damy Ci 3 razy większy limit od ręki" albo
    "dziesięciokrotność Twojego wynagrodzenia od ręki". Ale nie ma
    takich - nie daje Ci to do myślenia?

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 9. Data: 2006-04-04 19:23:24
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@g...pl> wrote in message
    | Myślę, że dla banku ma znaczenie czy masz kary czy nie, nie
    sądzę, żeby
    | jakikolwiek bank prowadził analizę "ile na Tobie można zarobić"
    Chyba że posiadasz bardzo dużą firmę;-)

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 10. Data: 2006-04-04 20:41:27
    Od: zbig <z...@p...com>

    Slawek Marcowy napisał(a):
> [...]
    > miesiecznie czyli po 4 lub 2 miesiacach bylbym juz wporzadku wobec banku :]

    lepiej wariant 1 - zawsze wszystko spłacasz w termininie - np. bph wtedy
    pozwala na zachowanie starej karty a jak są nieregularności to trzeba
    rezygnować przy przeniesieniu