  • 1. Data: 2006-04-03 19:54:32
    Temat: UWAGA NA KARTY INTELIGO-PŁATNOŚCI KARTĄ W INTERNECIE - brak ODPOWIEDZIALNOSCI BANKU
    Od: "mg" <maciej2@ i.c.p.n.e.t.pl>

    witam

    Ktoś użył moich numerów karty inteligo-realizując transakcje zakupu plików
    mp3.w internecie
    ( a jak wiadomo każdy sprzedawca w jakimkolwiek sklepie ma możliwość wglądu
    wszystkich cyfr łacznie z CIV)
    uzywałam jej tylko 2-krotnie do opłacenia Raynera i Hotelu w Londynie (
    oczywiscie była kłódka i https//)
    Otrzymałam wiadmośc o transakcji ( niedziela rano) na sms-najpierw na 3 zł a
    nastepnie
    101 zł - szybko oprózniłam reszte konta przelewając pieniadze na inne ( i
    tak obawiając sie takich rzeczy trzymalam tam niezbyt duża kwotę)
    i natychmiast zablokowałam kartę dzwoniąc pod odpowiedni numer inteligo.
    ( pieniądze na w/w transakcje były jeszcze przez parę dni na blokadzie
    rachunku!!!!!!!
    Dzien pózniej wysłałam reklamacje listem -wypelniając załączony druk na
    stronie
    inteligo.

    I co...... .gó ....no.

    Bank ma 0 ODPOWIEDZIALNOSCI

    cytaty z korespondencji ( oczywiscie na poczatku pomylili złotówki z usd :))

    """Szanowna Pani,

    W odpowiedzi na Pani zgłoszenie dotyczące transakcji na kwotę 32,34 PLN
    dokonanej dnia 20.02.2006 kartą Inteligo Visa Electron o numerze XXXX XXXX
    XXXX XXXX informujemy, że wystąpiliśmy do usługodawcy o kopię rachunku, na
    podstawie którego obciążono Pani rachunek. Otrzymaliśmy dokumenty
    potwierdzające poprawną realizację transakcji. W związku z powyższym nie
    mamy możliwości uznania Pani reklamacji za zasadną.
    W załączeniu przesyłamy otrzymane dokumenty. W przypadku jakichkolwiek
    dodatkowych pytań lub wątpliwości prosimy o ponowny kontakt.

    Z poważaniem,
    Monika M...............

    Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA
    Oddział - Centrum Bankowości Elektronicznej "Inteligo" w Warszawie
    Wydział Reklamacji """

    i drugi mail

    """"Szanowna Pani,

    W odpowiedzi na Pani wiadomość elektroniczną przekazujemy
    wyjaśnienie poruszonej w niej kwestii.
    Informujemy, że w korespondencji przesłanej do Pani w dniu
    28.03.2006 została wskazana błędnie waluta reklamowanej transakcji.
    Serdecznie przepraszamy za zaistniałą nieprawidłowość, informując
    jednocześnie, że poprawna kwota tej transakcji wynosi 32,34 USD.

    Ponownie informujemy, że otrzymaliśmy dokumenty potwierdzające
    zasadność obciążenia Pani rachunku. Dokumenty te zostały przekazane Pani w
    poprzedniej korespondencji. W związku z powyższym Bank nie ma podstaw do
    podjęcia dalszych działań w przedmiotowej sprawie.

    W celu uzyskania dodatkowych wyjaśnień w związku z przedmiotową
    transakcją prosimy o kontakt z usługodawcą. Ponadto, jeśli transakcja nie
    była wykonywana przez Panią, sugerujemy zgłoszenie zaistniałej sytuacji
    Policji.

    Z poważaniem
    Monika M.......................

    Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna
    Oddział - Centrum Bankowości Elektronicznej "Inteligo" w Warszawie
    Wydział Reklamacji """""

    pozdrowienia dla INTELIGO

    RG

  • 2. Data: 2006-04-03 20:04:15
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    mg napisał(a):

    > uzywałam jej tylko 2-krotnie do opłacenia Raynera i Hotelu w Londynie (
    > oczywiscie była kłódka i https//)

    Hmmm... Mój numer karty inteligo został wykorzystany w dniu następnym po
    zakupie biletów Ryanair i Wizzair... Może przypadek, a może nie...

    Jednakże moja reklamacja (27.30 USD) została rozpatrzona pozytywnie.

    > Otrzymałam wiadmośc o transakcji ( niedziela rano) na sms-najpierw na 3 zł a
    > nastepnie
    > 101 zł

    Czyli najpierw sprawdzili, czy karta istnieje, a potem dopiero właściwa
    kradzież...

    Gdzie dokonano zakupu?

    > ( pieniądze na w/w transakcje były jeszcze przez parę dni na blokadzie
    > rachunku!!!!!!!

    Z wykrzykników wnioskuję, że coś jest niby nie tak, ale nie za bardzo
    rozumiem co...

    > Dzien pózniej wysłałam reklamacje listem -wypelniając załączony druk na
    > stronie
    > inteligo.

    Rozumiem, że dzień po zaksięgowaniu, right?

    > W załączeniu przesyłamy otrzymane dokumenty. W przypadku jakichkolwiek
    > dodatkowych pytań lub wątpliwości prosimy o ponowny kontakt.

    No ale jakie to są dokumenty? Nie piszesz o nich ani słowa.
    Mniemam, że nie była to transakcja w internecie?

  • 3. Data: 2006-04-03 20:18:10
    Od: "mg" <maciej2@ i.c.p.n.e.t.pl>

    witam ponownie

    > Gdzie dokonano zakupu?

    na jakies stronie internetowej oferującej pliki mp3

    > Z wykrzykników wnioskuję, że coś jest niby nie tak, ale nie za bardzo
    > rozumiem co...

    tzn. że bank mógl anulowac jeszcze transakcje przez parę dni ale nie zrobił
    tego pomimo reklamacji telefonicznej i listownej

    > Rozumiem, że dzień po zaksięgowaniu, right?

    dzien po transakcji ( poniedziałek), zaksiegowane były parę dni później

    > No ale jakie to są dokumenty? Nie piszesz o nich ani słowa.

    To tylko kopia mojego złoszenia reklamacyjnego w pliku pdf.

    PS
    Znam procedurę z drugiej strony ( posiadam sklepy internetowe z
    płatnosciami online, obsługuję takze klientów z całego swiata i BANK MOZE
    ZAWSZE ANULOWAC TRANSAKCJE JESLI SĄ JAKIES WĄTPLIWOSCI i banki zachodnie
    robią to bez wahania

    pozdrawiam

    RG

  • 4. Data: 2006-04-03 20:20:39
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    Wojciech Nawara pisze:

    > Mniemam, że nie była to transakcja w internecie?
    ^^^
    Z treści posta wynika, że jednak tak.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 5. Data: 2006-04-03 20:43:25
    Od: "mg" <maciej2@ i.c.p.n.e.t.pl>

    nawiązując do mojego wątku płatnosci online
    z punktu widzenia sklepu internetowego
    czyli drugiej strony (odbiorcy pieniędzy) odbywa sie to w ten sposób:

    po wykonaniu płatnosci kartą ( np za pomocą allpay.pl ) transakcja uzyskuje
    status "nowa", a nastepnie po 1-2 dniach roboczych
    ( okres sprawdzenia transakcji w banku WYSTAWCY KARTY) uzyskuje dopiero
    status "wykonana" i dopiero wtedy jako odbiorca transakcji -sklep, mogę
    przelać pieniądze na swoje ( sklepu ) konto ( btw ten przelew trwa około 9
    dni roboczych :( po potrąceniu prowizji oczywiscie

    takze w przypadku przelewy 24.pl
    transakcja jest przelewana na konto odbiorcy ...po 5 dniach roboczych (do
    tego momentu jako sklep nie moge dysponowac tymi pieniędzmi - są zablokowane
    przez Polcard)

    I z tego wniosek ze BANK INTELIGO MIAŁ "KUPĘ" czasu zeby zablowac moją
    transakcje lub ja unieważnic ją ale po prostu OLAŁ sprawę przerzucając
    koszty i odpowiedzialnośc na klienta

    w imieniu zony
    M Grabowski
    www.zegarki.com.pl
    www.puzzle-sklep.pl
    www.patery.com.pl
    www.silveramber.net
    i inne

  • 6. Data: 2006-04-03 20:55:23
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    mg napisał(a):

    > tzn. że bank mógl anulowac jeszcze transakcje przez parę dni ale nie zrobił
    > tego pomimo reklamacji telefonicznej i listownej

    Nie mógł. Transakcja pod którą założono blokadę (pozytywnie
    zautoryzowana) musi być zaksięgowana. Rozstrzygnięcie reklamacji to
    zupełnie inna kwestia.

    > dzien po transakcji ( poniedziałek), zaksiegowane były parę dni później

    Coś mi nadal nie pasuje. Skoro zadzwoniłaś, to z pewnością poinformowano
    Cię, że reklamacje składa się po zaksięgowaniu. Wcześniej nie ma czego
    za bardzo reklamować...

    > To tylko kopia mojego złoszenia reklamacyjnego w pliku pdf.

    Moment, z treści maila wynika przecież, że powinni załączyć dokumenty
    potwierdzające dokonanie zakupu, a nie skan Twojej reklamacji. Poproś o
    wysłanie poprawnych dokumentów.

  • 7. Data: 2006-04-03 20:57:06
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Grzegorz Kamionka napisał(a):

    > Z treści posta wynika, że jednak tak.

    Tylko jakie dokumenty mógł otrzymać bank na potwierdzenie poprawnego
    wykonania transakcji internetowej (zamówienia plików mp3)...

  • 8. Data: 2006-04-03 20:59:30
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    mg napisał(a):

    > na jakies stronie internetowej oferującej pliki mp3

    I jeszcze jedno - bank nie prosił o zgłoszenie transakcji na policji i o
    dosłanie oświadczenia o niezgubieniu karty i nieprzekazaniu kodu PIN? U
    mnie dokładnie tak to wyglądało...

  • 9. Data: 2006-04-03 21:18:59
    Od: "mg" <maciej2@ i.c.p.n.e.t.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:e0s2be$j4q$3@news.elsat.net.pl...

    > I jeszcze jedno - bank nie prosił o zgłoszenie transakcji na policji i o
    > dosłanie oświadczenia o niezgubieniu karty i nieprzekazaniu kodu PIN? U
    > mnie dokładnie tak to wyglądało...

    nie
    o nic takiego nie prosił

    ta strona to:

    MP3DownloadHQ.com

    opłata za membership

    w danych transakcji ( były jednak w dalszej częci pliku pdf.)
    nie zgadza sie zupełnie mail, numer telefonu-nieaktualny od paru miesięcy,
    ip z innego miasta - chociaż z domeny polskiej, adres bez numeru
    mieszkania)

    A PONIEWAŻ TEGO NIEAKTUALNEGO NUMERU TELEFONU NIE UŻYŁEM W TYCH
    2 wspomnianych transakcjach poprzednich ( Ryaner i hotel) to zaczynam
    podejrzewac, ze dane
    wyciekły z Banku - Bo tylko tam mieli ten Nieaktualny Numer Telefonu

    M Grabowski

  • 10. Data: 2006-04-03 21:28:32
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    mg pisze:

    > nie o nic takiego nie prosił
    >
    > ta strona to:
    >
    > MP3DownloadHQ.com

    BTW - jak dla mnie to jest trochę bez sensu - ktoś _kradnie_ pieniądze za
    które _kupuje_ mp3... Obecnie, w czasach P2P to jakby jechać z Poznania do
    Szczecina przez Przemyśl ;)

    --
    Grzegorz Kamionka