  • 1. Data: 2002-07-01 12:09:28
    Temat: Pozytywne skutki fuzji banków
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Jakie są pozytywne skutki fuzji banków? W ciągu ostatniego roku doszło do trzech
    fuzji banków w Polsce. Połączył się Handlobank z Citibank, BZ z WBK oraz BPH z
    PBK.

    Po roku funkcjonwaniu tych trzech nowych (starych) banków mógłby ktoś powiedzieć
    jakie mają klienci z tego korzyści? Po za oczywistym, że zwiększyła się ilość
    oddziałów i placówek oraz bezprowizyjnych bankomatów.

    Proszę o pozytywne aspekty tej sprawy! Jak się łączą, to powinno być lepiej. Czy
    jest tak w rzeczywistości?

  • 2. Data: 2002-07-01 12:25:20
    Temat: Re: Pozytywne skutki fuzji banków
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

> [...]
    trzech
    > fuzji banków w Polsce. Połączył się Handlobank z Citibank, BZ z WBK oraz

    W przypadku polaczenia Banku Handlowego w Warszawie S.A. z Citibank Poland
    S.A. nie znam pozytywnych aspektow. Citi jest nastawione na robienie biznesu
    i przekonali sie o tym wszyscy prowadzacy firmy i majacy rachunki w Banku
    Handlowy po przejeciu. Sami pracownicy oddzialow Handlowego (szczegolnie
    obslugujacy firmy) narzekaja, ze to co wyprawia Citi z ich klientami to
    porazka. Nie mowiac o stylu pracy wewnatrz samego banku.

    O zmianie przy obsludze osob prywatnych nie wiem.

    Pozdrawiam Wall.

  • 3. Data: 2002-07-01 12:44:30
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    Użytkownik Wall <w...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afphnk$9rp$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > BPH z
    >
    > W przypadku polaczenia Banku Handlowego w Warszawie S.A. z Citibank Poland
    [...]
    > O zmianie przy obsludze osob prywatnych nie wiem.

    Nowe warunki w Citi (w porównaniu z handlobankiem) spodowały, że
    zrezygnowałem z ich usług: fatalny interfejs obsługi konta przez sieć,
    bałagan, gorsze warunki prowadzenia konta (prowizje).
    Czyli napisałem OT 8-)

    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl

  • 4. Data: 2002-07-01 12:49:56
    Od: <i...@p...onet.pl>

    Banki (i wszystkie inne firmy) łączą się ze soba nie po to aby było lepiej
    klientom ale aby było lepiej właścicielom. Oczekiwanie że przy okazji polepszy
    sie klientom jest - nie gniewaj sie - naiwnością. Dobrze jest jeżeli klientom
    się nie pogarsza.

  • 5. Data: 2002-07-01 12:52:52
    Od: <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie klientom jest - nie gniewaj sie - naiwnością. Dobrze jest jeżeli klientom

    Czyli jak pojawi się komunikat w którymś z banków, że następuje fuzja to trzeba
    uciekać ?

  • 6. Data: 2002-07-01 17:58:11
    Od: "Michal Letowski" <m...@g...com>

> [...]
    > oddziałów i placówek oraz bezprowizyjnych bankomatów.
    >
    > Proszę o pozytywne aspekty tej sprawy! Jak się łączą, to powinno być

    W przypadku fuzji BZ z WBK moge odpowiedziec zdecydowanie: zmiany sa tylko
    na gorsze! W moim przypadku:
    - nizsze oprocentowanie
    - wyzsze oplaty
    - dluzsze kolejki przy okienku
    - gorsza jakosc oblsugi.

    Jedyny plus to lepsza strona internetowa BZ WBK w porownaniu ze stara
    strona BZ.

    Michal Letowski

  • 7. Data: 2002-07-01 18:07:38
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl>
    > Czyli jak pojawi się komunikat w którymś z banków, że następuje fuzja to
    trzeba
    > uciekać ?

    I to żwawo! Co fuzja to niewypał. Byłem klientem Handlobanku i PBK - zawsze
    banku przejmowanego. BPH znacznie podniósł ceny zwłaszcza tych usług z
    których korzystałem. Jak na dwa lata przygotowań, połączenie zorganizowane
    fatalnie - do samego dnia połączenia nieznana TOiP. Z resztą w pierwszym
    miesiącu zmieniła się trzy albo cztery razy. Sezam miał być dla klientów od
    stycznia, był od końca marca. W oddziale nikt pojęcia nie miał pojęcia, co
    jak i kiedy będzie funkcjonować. Dysponentka pokazała mi stos procedur
    (jakieś 30 cm wysokości) z którym miała się zapoznać. Po tygodniu dostała
    nowy stosik - stary okazał się makulaturą, a ona już prawie finiszowała.
    Ogólny wniosek - fuzja miała podnieść zysk, a mam wrażenie że spowodowała
    odpływ klientów starego PBK.

    Bogdan

  • 8. Data: 2002-07-03 22:22:51
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Michal Letowski" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > W przypadku fuzji BZ z WBK moge odpowiedziec zdecydowanie: zmiany sa
> [...]

    Dokładnie to samo zaobserwowałem w BPH :(

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)