eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPotwierdzenia WYKONANIA przelewu w mbanku - czy bedzie ? › Re: Potwierdzenia WYKONANIA przelewu w mbanku - czy bedzie ?
    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Potwierdzenia WYKONANIA przelewu w mbanku - czy bedzie ?
    Date: Sat, 31 Aug 2002 10:46:33 +0200

    Użytkownik " Sark" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:akp032$4h6$1@news.gazeta.pl...

    > No wiesz, co intelogentniejszy i znający sie choć trochę na osiągnięciach
    > obecnych technik wydruku i kopiowania może w ten spsób podważyc każdy
    dowód,
    > nawet ten z pieczątką bankową. jest także podawany numer referencyjny
    > transakcji, jednakże sformułowanie mBankowe, IMO, trochę uciana łeb
    > sprawie ... a ja nie o to walczyłem ;-) noo .. prawie przez rok;-)

    Na dobrą sprawę wszystko i tak sprowadza się do zaufania, choć z drugiej
    strony taka pieczątka i podpis pewnie w jakis sposób bardziej
    uprawdopodobnia, że dokument pochodzi z banku, a już na pewno lepiej działa
    psychologicznie :-)
    Poza tym niewykluczone, że są może inne konsekwencje prawne podrobienia
    pieczątki i podpisu, niż zrobienia "swojego" wydruku - trzeba by to
    przedyskutować z prawnikami.

    Idąc konsekwentnie dalej można powiedzieć, że jeśli kontrahent ma zaufanie,
    to powinno wystarczyć mu zapewnienie ustne. A jeśli nie ma, to przekona go
    dopiero wpływ przelewu na konto i żadne papierki nie pomogą.
    Tym niemniej w praktyce często wystepuje sytuacja pośrednia - tzn.
    wystarczająco przekonująca jest pieczątka z podpisem,

    BTW - nie znam sie na tym, ale podobno każda pieczątka posiada swoje
    indywidualne cechy. W praktycznym zastosowaniu może i ma to małe znaczenie,
    ale pewnie w sądzie (gdyby do tego doszło) znacznie większe :-))

    Brutalna prawda jest niestety taka, że wartość dowodowa potwierdzeń przlewu,
    które sobie sam drukujesz jest ŻADNA.
    Zupełnie nie wiem dlaczego banki (internetowe w szczególności) jakoś nie
    wpadły na pomysł aby przesyłać potwierdzenia przelewu elektronicznie
    podpisane.
    To przecież po pewnym czasie mogłoby się ładnie przyjąć - gdybym od swojego
    klienta dostał coś takiego mailem i mógłbym sprawdzić, że dokument
    faktycznie pochodzi z banku, to prawdopodobnie nie miałbym szczególnych
    oporów przed wydaniem towaru.
    Na a poza tym klient miałby wreszcie jakiś niepodważalny DOWÓD.
    A może jest już taki bank, tylko ja nic o tym nie wiem ?

    Pix