  • 1. Data: 2014-05-28 16:45:16
    Temat: Polskie prawo
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Zgadza się imię i nazwisko, ale adres i PESEL już nie.
    To jednak nie przeszkodziło komornikowi zażądać od
    Roberta Czai z Radomska spłaty aż 420 tys. złotych.
    Problem w tym, że pan Robert nie jest zadłużony.
    - Wysłaliśmy wezwanie też na 7 innych adresów,
    tak sprawdzamy, która osoba jest faktycznie
    dłużnikiem - wyjaśnia komornik w rozmowie
    z mieszkańcem Radomska. Przed naszą kamerą
    komornicy nie mieli sobie nic do zarzucenia.

    http://www.tvn24.pl/lodz,69/komornik-wezwal-go-do-za
    platy-420-tys-zl-chociaz-nie-ma-dlugow-to-taka-weryf
    ikacja,432808.html

    "Ostateczne wezwanie" do zapłaty 420 tys. zł przyszło
    w poniedziałek do Radomska, mimo że w piśmie jest
    informacja, że dłużnik mieszka w Przedborzu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2014-05-28 19:21:39
    Temat: Re: Polskie prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:lm4t2k$3cl$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > w poniedziałek do Radomska, mimo że w piśmie jest
    > informacja, że dłużnik mieszka w Przedborzu.

    Aż się dziwię, ze nikt nie wpadł na pomysł wszczęcia przeciwko komornikowi
    postępowania karnego przekroczenia uprawnień poprzez wszczęcia egzekucji
    przeciwko osobie, któa nie jest dłużnikiem.

  • 3. Data: 2014-05-28 21:50:48
    Od: niko <k...@b...net>

    On 28.05.2014 19:21, Robert Tomasik wrote:,,,

    > Aż się dziwię, ze nikt nie wpadł na pomysł wszczęcia przeciwko komornikowi
    > postępowania karnego przekroczenia uprawnień poprzez wszczęcia egzekucji
    > przeciwko osobie, któa nie jest dłużnikiem.

    Jak również GIODO, za ujawnienie danych osobowych osobie nieuprawnionej. Ten
    powinien sprawdzić ich Politykę Bezpieczeństwa i Instrukcję ;]

    Ale pewnie zwolnieni są...

  • 4. Data: 2014-05-28 22:06:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niko" <k...@b...net> napisał w wiadomości
    > Jak również GIODO, za ujawnienie danych osobowych osobie nieuprawnionej.
    > Ten powinien sprawdzić ich Politykę Bezpieczeństwa i Instrukcję ;]
    > Ale pewnie zwolnieni są...

    Komu niby ujawni te dane i jakie dane?

  • 5. Data: 2014-05-29 00:28:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 53864262$0$2163$6...@n...neostrada.pl

    Robert Tomasik> Aż się dziwię, ze nikt nie wpadł na pomysł wszczęcia przeciwko
    Robert Tomasik> komornikowi postępowania karnego przekroczenia uprawnień poprzez
    Robert Tomasik> wszczęcia egzekucji przeciwko osobie, któa nie jest dłużnikiem.

    niko> Jak również GIODO, za ujawnienie danych osobowych osobie nieuprawnionej.
    niko> Ten powinien sprawdzić ich Politykę Bezpieczeństwa i Instrukcję ;]
    niko> Ale pewnie zwolnieni są...

    Robert Tomasik> Komu niby ujawni te dane i jakie dane?

    Nam wszystkim -- wiemy, że w Radomsku mieszka człowiek o danym
    nazwisku i imieniu. A ten człowiek zna imię, nazwisko, adres
    i Pesel rzeczywistego dłużnika. :) (być może dłużnika, bo kto
    by teraz uwierzył takiemu komornikowi?) My znamy imię, nazwisko
    i adres dłużnika. Brakuje nam Peselu -- aby w jego imieniu
    zaciągnąć kredyt. ;)

    IMO komornicy mogliby wysyłać wszelkie informacje, łącznie
    z kserem dowodu osobistego. Mogliby też (profilaktycznie
    oczywiście) obciążać konta wszystkich ludzi, którzy mają
    jakieś konta bankowe. ;) (JKaczyńskiemu by ze mogli zająć)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-05-29 01:49:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:lm5nv2$us8$2@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > by teraz uwierzył takiemu komornikowi?) My znamy imię, nazwisko
    > i adres dłużnika. Brakuje nam Peselu -- aby w jego imieniu

    Jeśli znasz sposób na zaciągnięcie długu na przypadkowe dane, to po co Ci
    prawdziwe dane?

  • 7. Data: 2014-05-29 02:38:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 538676db$0$2225$6...@n...neostrada.pl

    > Jeśli znasz sposób na zaciągnięcie długu na przypadkowe dane, to po co Ci prawdziwe
    dane?

    Nie znam. Nie jestem wszak prawnikiem. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2014-05-29 07:13:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:lm609d$6o5$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie znam. Nie jestem wszak prawnikiem. ;)

    No to na czym - Twoim zdaniem - polega problem?

  • 9. Data: 2014-05-29 08:50:28
    Od: niko <k...@b...net>

    On 29.05.2014 07:13, Robert Tomasik wrote:

    > No to na czym - Twoim zdaniem - polega problem?

    Osoba nieuprawniona do otrzymania danych -- osoba z art/rep. otrzymała dane
    wrażliwe dotyczące innej osoby tj. dane o jego zadłużeniu.

    Co może skutkować tym, że ta osoba może mieć problem czy to z zaciągnięciem
    kredytu u osób/inst. które nie weryfikują długu.
    Zatrudniłbyś osobę z takim długiem?

    Myślę, że ujawnienie takich informacji może dać wiele negatywnych skutków,
    zaczynając od stygmatyzacji w społeczeństwie.

    Pozdrawiam
    niko

  • 10. Data: 2014-05-29 16:37:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "niko" 5386d8c2$0$2246$6...@n...neostrada.pl

    > Myślę, że ujawnienie takich informacji może dać wiele
    > negatywnych skutków, zaczynając od stygmatyzacji
    > w społeczeństwie.

    Nawet ,,ujawnienie'' nieprawdziwych, ale wyglądających
    wiarygodnie, informacji o przeterminowanym zadłużeniu
    (wskazującym na nieudolność życiową lub na niesumienność)
    może doprowadzić do takiej stygmatyzacji, której efektem
    jest (czy choćby może być) miłosierne usunięcie takiej
    osoby na margines życia -- czy nawet poza ten margines.

    Ponadto ,,na pochyłe drzewo kozy skaczą'', toteż takiej
    osobie bliźni chętnie dorzucają różne przewinienia
    rzekome i rzeczywiste.

    Niejedna osoba o słabej konstrukcji psychicznej potrafi
    nawet targnąć się na swe doczesne ;) życie samodzielnie
    w efekcie rozgłaszania takich wieści (o straszliwym
    i przeterminowanym zadłużeniu) bez względu na to, czy
    są to wieści prawdziwe, czy nie.

    Nie bez powodu banki zobowiązane są do zachowania
    tajemnicy bankowej, że tak to w skrócie nazwę.

    -=-

    IMO działalność takich kancelarii komorniczych to
    milowy krok w kierunku bezprawia i komunistycznej
    anarchii, w której nie ma prawdy, Boga, cywilizacji,
    a nawet życia w ogóle.

    -=-

    A do ,,światowców'' -- sądy nakazały Googlom usuwanie
    informacji na żądanie osób, których te informacje dotyczą.

    Trybunał Sprawiedliwości UE wydał oczekiwany wyrok
    w hiszpańskiej sprawie przeciw Google'owi. Trybunał
    ważył dwie wartości: prawo do prywatności i prawo do
    informacji. Rozstrzygnął salomonowo - w myśl unijnej
    dyrektywy o ochronie danych osobowych ochrona prywatności
    ma pierwszeństwo przed prawem internautów do informacji.
    Ale tylko wtedy, jeśli informacja, o której "zapomnienie",
    czyli usunięcie z wyszukiwarki internetowej, zabiegamy,
    dotyczy spraw szczególnie wrażliwych dla prywatności
    lub dobrego imienia. Osoby publiczne są chronione
    znacznie mniej.

    http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105226,15955889,Goog
    le_ma_usuwac_na_zadanie.html

    -=-

    O tym, do czego dąży ww. stygmatyzacja świadczy chociażby moje
    życie -- zupełnie zrujnowane działaniami tych osób, które mnie
    ,,naznaczały'' stygmatami, pozbawiając mnie prawa do życia. :)

    -=-

    Do czego może posłużyć Pesel, adres, imię i nazwisko?
    Zapewne dla wielu ,,specjalistów'' to ważne informacje.
    Niektórzy spece potrafią okraść nawet ,,na wnuczka'',
    gdzie niewiele potrzeba informacji.

    Jest wiele ,,zamków'', które można otwierać kluczami lub
    wytrychami. Pesel, nazwisko, wiek (w peselu chociażby)
    to jedne z tych informacji, które służą weryfikacji.

    -=-

    To, że ja nie potrafię zaciągnąć kredytu w czyimś imieniu,
    nie oznacza tego, że nikt nie potrafi tego dokonać.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'