  • 21. Data: 2014-06-01 21:55:49
    Temat: Re: Polskie prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:lmfms2$skl$1@node1.news.atman.pl...

    > Bo było mu obojętne to, kto spłaci.

    A Ty na miejscu komornika liczyłbyś, że osoba nie majaca nic wspólnego z
    długiem go spłaci? Przecież to na paranoję zakrawa.

    > Twoja obrona bezprawia (; uprawianego ;)
    > przez prawnika (komornika) nie klei się.

    Ja niczego nie bronię. Po prostu iele razy miałemokazję bezpośrednio i
    aktywnie brać udział w zdarzeniach, które później były opisywane przez
    dziennikarzy zupełnie absurdalnie. W niektóych wypadkach mam podstawy, by
    sądzić, że to było celowe działanie.

    > Natomiast przekaz dziennikarski jest spójny.

    No włąśnie dla mnie nie. Tylko idiota liczyłby na to, że osoba nie będąca
    dłużnikiem spłąci taki dług. Ja sądzę - ale to mój domysł - że on nie znał
    parwidlowego adresu, więc wysłał do wszystkich osób o takich personaliach
    licząc na to, że trafi a pozostali "wyeliminują" się odpisując, że nie
    onich chodzi.

    > Jeśli znasz ,,kulisy'' tej sprawy i wiesz, że dziennikarz
    > kłamie -- powołaj się otwarcie na źródło tych wieści. Na
    > razie zakładasz, że komornik jest święty z definicji
    > a dziennikarz pisze zawsze nieprawdę.

    Nie. Gdybym znał, pod zadnym pozoremnie poważyłbym się na newsach otym
    pisać :-) Taka specyfika :-)

    > Artykuł mówi wyraźnie i kilkakrotnie to samo -- komornik
    > ujawnił poprawne dane (pesel i adres) nieupoważnionym osobom.
    > Ponadto ujawnił nieupoważnionym osobom fakt zadłużenia dłużnika.

    Moim zdaniem wygląda to na absurdalny brak profesjonalizmu.

  • 22. Data: 2014-06-02 01:04:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 538b8610$0$2374$6...@n...neostrada.pl

    > Moim zdaniem wygląda to na absurdalny brak profesjonalizmu.

    Wg mnie to dobrze obrazuje stan polskiego prawa.

    Miałem sporo do czynienia z komornikami -- komornikom
    nie udało się ściągnięcie ani jednego długu z moich
    dłużników. Pisałem skargi do prezesa -- bezskutecznie.
    Zostałem postawiony przed sąd w związku z naruszeniem
    prawa przez komornika, któremu rzekomo nakazałem takie
    naruszenie -- sprawa zakończyła się na pierwszej
    rozprawie, bo (oczywiście?) nie było dowodu mojej winy...

    -=-

    Wracając do artykułu -- IMO komornik zna adres,
    ale nie jest jego pewien. To samo dotyczy peselu.
    W tej sytuacji śle wszędzie, aby pogonić dłużnika
    wieścią o rosnących odsetkach oraz informacją typu:

    -- mnie nie rusza ukrywanie się pod innym adresem
    czy peselem; znajdę cię (dłużniku) choćby w piekle.

    Czyli -- nie ze mną te numery, Bruner!

    -=-

    Co zaś tyczy się prasy i dziennikarzy -- dziennikarze obecnie w Polsce
    są bardzo skuteczni w rozwiązywaniu problemów międzyludzkich. Pomijając
    sprawy pijanych rowerzystów, IMO głownie prasa (czy TV bądź środki
    masowego przekazu w ogóle) są skuteczne w rozwiązywaniu tych problemów,
    gdyż sądy potrafią rozwiązywać problemy nie w ciągu kilku lat, ale
    w ciągu wielu dziesięcioleci, jak miała to miejsce w sprawie wiadomego
    generała, którego niedawno pochowano z honorami, choć ,,zasługi'' tegoż
    raczej oferowały mu dożywocie lub nawet karę śmierci. (mam na myśli
    lata powojenne i masakrę robotników w 1970 roku oraz stan wojenny)

    Innym przykładem bezradności polskiego prawa jest ksiądz-zabójca,
    którego ani biskup nie ukarał, ani prokurator, a którego udało się
    ukarać dopiero dzięki telewizji -- chyba TVN.

    Kolejnym jest dyrektor (chyba salezjanin) kościelnego gimnazjum,
    któremu uczniowie zlizywały śmietanę z kolan i ud. Prokuratura nie
    dopatrzyła się śladów przestępstwa. Dopiero przełożeni Kościoła,
    po ,,brutalnym ataku na Kościół'' uznali winę swego podopiecznego.

    -=-

    Znam też opisy wojen ludzi przeciwko piramidzie finansowej jaką jest
    obecnie ZUS. Przykład -- mężczyzna nie może żyć bez butli tlenowej,
    ale ZUS uznaje go zdolnego do pracy -- dopiero dziennikarze zmieniają
    ów werdykt. Inny przykład to obarczenie/obciążenie człowieka od wielu
    lat częściowo sparaliżowanego (,,siedzącego'' na wózku inwalidzkim)
    ogromnymi pieniędzmi... **Chyba** chodziło o to, że niepełnosprawny
    pobierał jakieś świadczenie nie z tego ,,paragrafu'', z którego miał
    prawo pobierania -- kwotę świadczenia po latach mu uznano, gdyż była
    ona równa tej z ,,paragrafu'' poprawnego, ale za ,,nieuzasadnione''
    pobieranie kazano człowiekowi zapłacić odsetki na rzecz ZUS. Piszę
    **chyba**, bo w TV tłumaczyła to bardzo mętnie przedstawicielka ZUS.
    Dodała ona także, iż w wyniku interwencji TV odsetki zostaną umorzone,
    ale niepełnosprawny powinien zdawać sobie sprawę z tego, że ZUS
    wyświadcza mu łaskę tym umorzeniem. Jeśli coś plączę -- to raczej
    efekt wyjaśnień składanych przez tę pracowniczkę ZUS.

    Moja qzynka była dziennikarką -- masa spraw ruszyła dopiero
    po interwencjach prasowych. :)

    -=-

    IMO przekaz jest jasny -- komornik wysłał 7 nieuprawnionym osobom
    informację zawierającą poprawny pesel dłużnika, jego adres oraz
    informację o jego zadłużeniu.

    IMO dłużnik (jako poszkodowany) może skutecznie domagać się
    od komornika zadośćuczynienia.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'