    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polskie prawo
    Date: Thu, 29 May 2014 16:37:37 +0200

    "niko" 5386d8c2$0$2246$6...@n...neostrada.pl

    > Myślę, że ujawnienie takich informacji może dać wiele
    > negatywnych skutków, zaczynając od stygmatyzacji
    > w społeczeństwie.

    Nawet ,,ujawnienie'' nieprawdziwych, ale wyglądających
    wiarygodnie, informacji o przeterminowanym zadłużeniu
    (wskazującym na nieudolność życiową lub na niesumienność)
    może doprowadzić do takiej stygmatyzacji, której efektem
    jest (czy choćby może być) miłosierne usunięcie takiej
    osoby na margines życia -- czy nawet poza ten margines.

    Ponadto ,,na pochyłe drzewo kozy skaczą'', toteż takiej
    osobie bliźni chętnie dorzucają różne przewinienia
    rzekome i rzeczywiste.

    Niejedna osoba o słabej konstrukcji psychicznej potrafi
    nawet targnąć się na swe doczesne ;) życie samodzielnie
    w efekcie rozgłaszania takich wieści (o straszliwym
    i przeterminowanym zadłużeniu) bez względu na to, czy
    są to wieści prawdziwe, czy nie.

    Nie bez powodu banki zobowiązane są do zachowania
    tajemnicy bankowej, że tak to w skrócie nazwę.

    -=-

    IMO działalność takich kancelarii komorniczych to
    milowy krok w kierunku bezprawia i komunistycznej
    anarchii, w której nie ma prawdy, Boga, cywilizacji,
    a nawet życia w ogóle.

    -=-

    A do ,,światowców'' -- sądy nakazały Googlom usuwanie
    informacji na żądanie osób, których te informacje dotyczą.

    Trybunał Sprawiedliwości UE wydał oczekiwany wyrok
    w hiszpańskiej sprawie przeciw Google'owi. Trybunał
    ważył dwie wartości: prawo do prywatności i prawo do
    informacji. Rozstrzygnął salomonowo - w myśl unijnej
    dyrektywy o ochronie danych osobowych ochrona prywatności
    ma pierwszeństwo przed prawem internautów do informacji.
    Ale tylko wtedy, jeśli informacja, o której "zapomnienie",
    czyli usunięcie z wyszukiwarki internetowej, zabiegamy,
    dotyczy spraw szczególnie wrażliwych dla prywatności
    lub dobrego imienia. Osoby publiczne są chronione
    znacznie mniej.

    http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105226,15955889,Goog
    le_ma_usuwac_na_zadanie.html

    -=-

    O tym, do czego dąży ww. stygmatyzacja świadczy chociażby moje
    życie -- zupełnie zrujnowane działaniami tych osób, które mnie
    ,,naznaczały'' stygmatami, pozbawiając mnie prawa do życia. :)

    -=-

    Do czego może posłużyć Pesel, adres, imię i nazwisko?
    Zapewne dla wielu ,,specjalistów'' to ważne informacje.
    Niektórzy spece potrafią okraść nawet ,,na wnuczka'',
    gdzie niewiele potrzeba informacji.

    Jest wiele ,,zamków'', które można otwierać kluczami lub
    wytrychami. Pesel, nazwisko, wiek (w peselu chociażby)
    to jedne z tych informacji, które służą weryfikacji.

    -=-

    To, że ja nie potrafię zaciągnąć kredytu w czyimś imieniu,
    nie oznacza tego, że nikt nie potrafi tego dokonać.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'