  • 31. Data: 2011-03-10 07:34:56
    Temat: Re: Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    ==============
    > 2,7%
    ==============

    root Twoja kolej
    ale bez chorych wzorów
    po prostu

    1) podaj kwotę jaką od 1999 do 2009 ZUS Ci przelał do OFE
    (za 2010 nie przysłali jeszcze wyliczeń, podobnie OFE)
    2) dodaj do niej 0,8%
    3) podaj stan konta w OFE na dzień 01.01.2010 - ile JR, jaka wartość JR

    ta metoda jest najprostsza, uwzględnia wszystkie poukrywane wycieki z
    systemu i pozbawiona jest statystycznych fałszerstw

  • 32. Data: 2011-03-10 07:40:52
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    > Po prostu zróbmy to dla ZUS, OFE i lokaty

    ZUS i lokata
    Kiedyś liczyłem to dla osoby prowadzącej działalność gospodarczą, dla
    założenia że mając 60 lat przechodzę na wcześniejszą emeryture i dalej
    prowadzę działalność gospodarczą do ukończenia 65 lat życia, wpłacając dalej
    składki na ZUS lub na lokatę (tylko ubezpieczenie emerytalne bo zdrowotne to
    obowiązek). Po dokładnym obliczeniu wyszło że od 65 r życia przy założeniu
    że będę żył jeszcze 15 lat dodatkowa kasa z tytułu comiesięcznych wypłat z
    lokaty była o 39% wyższa niż wzrost emerytury. Dodatkowo kasa na lokacie nie
    przepadała w przypadku wcześniejszej śmierci. Natomiast gdybym żył jeszcze
    10 lat dłużej (do 90 r życia) to ZUS był bardziej opłacalny.

    pozdr

  • 33. Data: 2011-03-10 08:24:01
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Skupiłem się i odpowiedziałem Ci w innej gałązce tego wątku. To o co
    > pytasz
    > to włąśnie wewnętrzna stopa zwrotu. Nie ma ogolnego wzoru ale jest
    > procedura, numeryczna która możesz zapodać w Excelu (funkcja nazywa się
    > tam
    > IRR)

    A odnośnie tego IRR to mógłbyś szerzej wyjaśnić.

    ExcelExperts.com - Excel Tips IRR internal rate of return
    http://www.youtube.com/watch?v=JSXDsBW3KSk&feature=r
    elated

    Dlaczego aby to odpalić pierwsza cyfra z danych musi byc ujemna ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 34. Data: 2011-03-10 08:26:11
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Jak mnie totus zapytasz o szczegóły to ich nie znam.
    > I nie obchodzą mnie one bo nie bedę prowadził takiego dealu.

    O nic nie będę Cie pytał. Z Waszych rozważań jasno wychodzi, że mój pogląd
    jest jak najbardziej prawdziwy. Za co się urzędnik nie weźmie to zawsze
    spieprzy z punktu widzenia podatnika. Co dalej potwierdza mój generalny
    pogląd, że każdy robi tak by jemu było jak najlepiej i na dobrą wole nie ma
    co liczyć. Przedsięwzięcie wspólne jest wtedy udane jeżeli wszystkie strony
    zyskują. Ponieważ jedna strona jest zmuszana to druga strona się nie wysila
    i nastawia się na maksymalnie wydajne rąbanie. Nic mnie nie zaskoczyło.
    Sytuacja by się istotnie zmieniła gdyby zdjąć przymus wpłacających, a
    dramatycznie gdyby dodatkowo otworzyć rynek usługodawcy czyli za prowadzenie
    OFE mogłaby się wziąć dowolna firma w dowolnym momencie. Obecnie rynek ten
    jest krańcowo zmonopolizowany i klient jest pod przymusem administracyjnym.
    Model ten niczym nie odbiega od mięsa na kartki w stanie wojennym. Tak jest
    w służbie zdrowia i nauczaniu również. Czyli we wszystkich dziedzinach gdzie
    nowoczesne społeczeństwo nie może się obyć bez urzędników. Gdyby podatnicy
    wymyślili, że urzędnik ma im dupę podcierać to zaraz papier toaletowy by
    kosztował tyle co papier czerpany, i została by wprowadzona koncesja na jego
    produkcję. To wynika z zasady, że każdy chce osiągnąć swoje cele
    najmniejszym wysiłkiem. I kalkulacje taką przeprowadza instynktownie przy
    każdym podejmowanym działaniu. Dotyczy to również mycia zębów i sznurowania
    butów jak również zarabiania pieniędzy. Czyli obecnej formy polowania.

  • 35. Data: 2011-03-10 08:28:01
    Od: "george" <g...@g...pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

> [...]
    >
    > ta metoda jest najprostsza, uwzględnia wszystkie poukrywane wycieki z
    > systemu i pozbawiona jest statystycznych fałszerstw

    Nie skippy, nie powinno sie uwzgledniać tych 0,8% w
    ocenie "nieefektywnosci / failu" OFE.
    OFE nie mają wpływu na wysokość tego potrącenia.

    george

  • 36. Data: 2011-03-10 08:31:48
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie skippy, nie powinno sie uwzgledniać tych 0,8% w
    > ocenie "nieefektywnosci / failu" OFE.
    > OFE nie mają wpływu na wysokość tego potrącenia.

    co z tego?
    istotne jest ile wpłacasz Ty na ten cel, ile wyszło z Twojej kieszeni
    II filar zaczyna się od własnie tego momentu

  • 37. Data: 2011-03-10 08:37:25
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    jeśli zus Ci pisze że przekazał do OFE 10.000, to Ty wydałeś na OFE 10.800
    z jakiego powodu mamy nie brać pod uwagę tej kwoty jako naszego wydatku na
    OFE?
    podejdź do tego matematycznie i nie rób tłumaczeń, że tego nie uwzględniamy
    bo tamto owamto

    pirwotna suma to te 10.800 końcowa ilość JR x wartość JR i koniec

    takie wyliczenie elimnuje wszelkie ściemy i boczne wycieki

  • 38. Data: 2011-03-10 08:42:42
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

    > Użytkownik "george" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > co z tego?
    > istotne jest ile wpłacasz Ty na ten cel, ile wyszło z Twojej kieszeni
    > II filar zaczyna się od własnie tego momentu

    nie, to nie fair. Zadaniem była ocena OFE a nie całosci "systemu" poboru.

    Gdyby ZUS pobierał 10% zamiast 0,8% zanim przekaże OFE a OFE uzyskiwały 20%
    stopę zwrotu tez bys powiedział że są nieefektywne ?

    Ja powiedziałbym wtedy że "system" jest nieefektywny, ale niestety nie mozna
    z tego wysunąć wniosku że równiez OFE są nieefektywne.

    pozostanę przy swojej opinii że te 0,8% w szacowaniu "zdolnosci"
    zarządzających OFE powinno zostać pominięte.

    george

  • 39. Data: 2011-03-10 08:43:57
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    fair nie fair istotne dla mnie ile wyszło z mojej kieszeni na określony cel
    już sie zaczynają kombinacje "jak ukryś pewne kwoty"

  • 40. Data: 2011-03-10 08:45:32
    Od: "G W" <g...@g...pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

> [...]
    >
    > pirwotna suma to te 10.800 końcowa ilość JR x wartość JR i koniec
    >
    > takie wyliczenie elimnuje wszelkie ściemy i boczne wycieki

    Ja to rozumiem. Z punktu widzenia kowalskiego tak jest.
    Niemniej jednak dodanie tego 0,8% oznacza że nie oceniasz juz efektywnosci
    samych OFE ale efektywnosc systemu ZUS + OFE.
    Nie to było moim celem.

    george