  • 1. Data: 2008-10-04 23:28:41
    Temat: Polbank :-(
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W piątek wieczorem przelałam z jednego banku pewną kwotę na spłatę karty
    kredytowej w Polbanku. Przelałam tyle ile przed chwilą dokonamia
    przelewu widziałam na koncie swojej karty. Teraz patrzę, a tam nie dość,
    że nie ma zaksięgowanej kwoty, która przelałam, to dowalono mi jeszcze
    do tej kwoty 19,99 zł. Pewnie odsetki. To już szczyt szczytów, bo
    zrobili to w momencie otrzymania przelanej przeze mnie kwoty nie
    księgując jej. Jestem załamana doszczętnie i bezsilna.

    Kinga

  • 2. Data: 2008-10-04 23:48:15
    Temat: Re: Polbank :-(
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kinga wrote:
> [...]
    > zrobili to w momencie otrzymania przelanej przeze mnie kwoty nie
    > księgując jej. Jestem załamana doszczętnie i bezsilna.

    jaki jest termin spłaty karty? piatek? no to co sie dziwisz.

  • 3. Data: 2008-10-05 00:44:21
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-10-05 01:48 witek napisał/a:

    > jaki jest termin spłaty karty? piatek? no to co sie dziwisz.

    W "Zapłać chociaż 30 zł w terminie do 30.09.08" wpłaciłam 50 zł-dnia
    23.09.08. Natomiast 03.10 spłaciłam w całości kartę i 5-go wieczorem
    dalej mi debet na tej karcie wisiał, dodali do niego jeszcze te odsetki.
    Mojej wpłaty nie zaksięgowali. Nie podoba mi się to. Na dodatek nie
    rozumiem dlaczego mi taką dużą kwotę odsetek dowalili (19,99).

    Kinga

  • 4. Data: 2008-10-05 04:02:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kinga wrote:

> [...]
    > Mojej wpłaty nie zaksięgowali. Nie podoba mi się to. Na dodatek nie
    > rozumiem dlaczego mi taką dużą kwotę odsetek dowalili (19,99).

    03.10 ?

    Więc nie spłaciłas całości karty w terminie, wiec ci naliczyli odsetki.
    Odsetki nie sa od dnia 30.09 tylko od dnia transakcji, wiec pewnie tyle
    wyszlo. zapewne na 29.99%. To ile im wisialas na tej karcie.
    3.10 zlecilas przelew to wcale sie nie dziwie, ze jeszcze nie ma na
    koncie. W piatek wieczorem znaczy sie. Jest wieekend. W poniedzialek
    zapewne wyjada z twojego banku, to do srody dotra na karte.
    Sama sobie winna. Jaki masz kolor włosów?

  • 5. Data: 2008-10-05 06:12:32
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    witek pisze:
    > Sama sobie winna. Jaki masz kolor włosów?
    witek nie przeginaj. Sprzedawcy (bo trudno nazwać ich doradcami)
    wciskają na siłę karty kredytowe, a ludzie nie wiedzą jak z nich
    korzystać, aby im się to opłacało...

  • 6. Data: 2008-10-05 06:57:59
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kinga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W piątek wieczorem przelałam z jednego banku pewną kwotę

    [MANTRA ON]
    Nie przelałaś.
    Zleciłaś przelew.
    Bank zrealizuje ten przelew zgodnie ze swoim regulaminem.
    Prawdopodobnie zrobi to w poniedziałek.
    Prawdopodobnie we wtorek zobaczysz tego efekty na koncie karty
    [MANTRA OFF]

    Rada: wrzuć w google haslo "jak działa karta kredytowa" i poczytaj.

    Sławek

  • 7. Data: 2008-10-05 07:24:25
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Nie nalezy się załamywać, tylko wczesniej sie przygotowac do korzystania z
    różnych rzeczy.
    Czytać instrukcję obsługi !!!
    Jeżeli zamiast wtyczki włożysz palce do gniazdka elektrycznego, to będziesz
    miała pretensje do elektrowni, że cię porazil prąd ?

    1. Po okresie rozliczeniowym powinnaś dostać wyciąg z podaną kwotą do
    spłacenia i terminem
    2. W podanym terminie kwota ma się znaleźć na rachunku karty kretytowej, a
    nie zostać wysłana. Jeżeli w terminie spłacisz całość zadłużenia, nie
    płacisz żadnych odsetek od kredytu - jest to najtańszy sposób korzystania z
    karty kredytowej.
    3. Przelewy międzybankowe nie są wykonywane online ! Jeżeli chce się mieć
    pewność że pieniądze dotrą i zostaną zaksięgowane i pojawią się na koncie
    odbiorcy w danym dniu, to przelew najlepiej wykonać dzień wcześniej, lub w
    dniu spłaty wcześnie rano (powiedzmy ok. 6.00). Jeżeli wyślesz pieniądze w
    piątek wieczorem, dotrą one do odbiorcy dopiero w poniedziałek. W takiej
    sytuacji mozna pójść do oddziału banku i je wpłacić.
    4. Jeżeli wpłaciłaś w terminie tylko kwotę minimalną, to od pozostałego
    zadłużenia naliczane są odsetki.
    5. 19.99 PLN to na pewno nie odsetki ani kara. Nic nie kupowałaś za tą kwotę
    w ciągu ostatnich dni ? Ewentualne odsetki pojawią się w dniu generowania
    wyciągu za kolejny miesiąc. Jeszcze chwilę na to poczekasz.

    MichalL

  • 8. Data: 2008-10-05 09:11:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Radek Wroclawski napisał(a):
    > witek nie przeginaj. Sprzedawcy (bo trudno nazwać ich doradcami)
    > wciskają na siłę karty kredytowe, a ludzie nie wiedzą jak z nich
    > korzystać, aby im się to opłacało...

    No i czyja to jest wina ? Jak ktos nozem do krojenia chleba utnie sobie
    palca, bo "nie wiedzial jak sie korzysta", to bedzie to wina sprzedawcy ?

    Jest umowa, jest internet, w kilka chwil mozna sie dowiedziec jak dziala
    KK. Pomijajac juz fakt, iz to jest naprawde proste (wystarczy zrozumiec
    to to jest splata minimalna, splata calkowita i w zasadzie to wystarcza).

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2008-10-05 10:37:30
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Mithos pisze:
    > No i czyja to jest wina ? Jak ktos nozem do krojenia chleba utnie sobie
    > palca, bo "nie wiedzial jak sie korzysta", to bedzie to wina sprzedawcy ?
    nie porównuj noża do karty kredytowej bo tylko się ośmieszasz...
    > Jest umowa, jest internet, w kilka chwil mozna sie dowiedziec jak dziala
    > KK. Pomijajac juz fakt, iz to jest naprawde proste (wystarczy zrozumiec
    > to to jest splata minimalna, splata calkowita i w zasadzie to wystarcza).
    sorry, ale mamy inne podejście do etyki sprzedaży. Twoim zdaniem
    sprzedawca powinien się cieszyć jeśli wciśnie klientowi jakiś bubel,
    orżnie, oszuka go, przemyci na stronie 15 umowy napisany drobnym drukiem
    niekorzystny dla klienta zapis itp.

    Tymczasem banki na zachodzie, a wierzę, że dążymy do tego modelu
    lojalnie informują klienta z czym wiąże się dany zakup. Więc sorry, ale
    IMHO w polskich bankach nie ma doradców klienta, a co najwyżej
    naciągacze, handlarze, sklepikarze o etyce koników z czasów PRL-u. Ale
    zmienią swoje podejście albo w ciągu kilku lat będą mieli problemy z
    utrzymaniem pracy...

  • 10. Data: 2008-10-05 10:49:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote in message

    > 4. Jeżeli wpłaciłaś w terminie tylko kwotę minimalną, to od pozostałego
    > zadłużenia naliczane są odsetki.

    Odsetki sa naliczne od calej kwoty, tj. od dnia powstania zadluzenia
    (zakupu) do dnia splaty (uwzgledniajac splaty czastkowe).

    MK