  • 11. Data: 2008-10-05 11:08:26
    Temat: Re: Polbank :-(
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:48e898f5$1@news.home.net.pl...

    > Tymczasem banki na zachodzie, a wierzę, że dążymy do tego modelu lojalnie
    > informują klienta z czym wiąże się dany zakup.

    Czego najlepszy przyklad to kryzys kredytowy w USA czy w UK.
    Tam tez wszyscy byli uprzedzeni jakie niebezpieczenstwa
    wiaza sie z kredytami....

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 12. Data: 2008-10-05 11:11:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Jest umowa, jest internet, w kilka chwil mozna sie dowiedziec jak dziala
    > KK. Pomijajac juz fakt, iz to jest naprawde proste (wystarczy zrozumiec to
    > to jest splata minimalna, splata calkowita i w zasadzie to wystarcza).

    Zasady działania KK wcale nie są takie proste. Barrdzo łatwo jest tu
    "naściemniać".

    marekz

  • 13. Data: 2008-10-05 11:40:59
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Odsetki sa naliczne od calej kwoty, tj. od dnia powstania zadluzenia
    > (zakupu) do dnia splaty (uwzgledniajac splaty czastkowe).
    >
    > MK

    za
    http://www.mastercard.com/plp/personal/pl/education/
    understanding_credit.html

    Kiedy otrzymasz rozliczenie kredytu, musisz spłacić przynajmniej kwotę
    minimalną. Banki pobierają odsetki od niespłaconej kwoty.

    za regulaminiem Polbanku:

    Rozdział VIII, paragraf 23:

    "6. Posiadacz jest uprawniony w każdym czasie do
    spłaty całości lub części Zadłużenia przed terminem

    jego płatności określonym na Wyciągu,

    w tym w wysokości przekraczającej Minimalną

    Kwotę i w takim przypadku Bank naliczy odsetki

    tylko od Transakcji pozostałych do spłaty."

    Ale rozdział IX praragraf 24:

    "6. Jeżeli spłacona zostanie tylko Minimalna

    Kwota, to od całości Zadłużenia (z wyłączeniem

    odsetek) naliczone zostaną odsetki

    zgodne z Tabelą Oprocentowania i Spłaty Karty

    Kredytowej."

    Ciekawe, że dwuznaczne,

    MichalL

  • 14. Data: 2008-10-05 13:32:19
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Kinga" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W piątek wieczorem przelałam z jednego banku pewną kwotę na spłatę karty
    > kredytowej w Polbanku. Przelałam tyle ile przed chwilą dokonamia przelewu
    > widziałam na koncie swojej karty. Teraz patrzę, a tam nie dość, że nie ma
    > zaksięgowanej kwoty, która przelałam, to dowalono mi jeszcze do tej kwoty
    > 19,99 zł. Pewnie odsetki. To już szczyt szczytów, bo zrobili to w momencie
    > otrzymania przelanej przeze mnie kwoty nie księgując jej. Jestem załamana
    > doszczętnie i bezsilna.

    przelewy w polbanku wieczorem chociaż definiowane nigdy nie dochodzą
    dziwne że nikt tego jeszcze nie zgłosił do UOKIK

  • 15. Data: 2008-10-05 14:05:34
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > przelewy w polbanku wieczorem chociaż definiowane nigdy nie dochodzą
    > dziwne że nikt tego jeszcze nie zgłosił do UOKIK

    Nie wieczorem, a od 20.00 do 8.00. Przetwarzanie :)))))))))))))))))))).

    MichalL

  • 16. Data: 2008-10-05 14:18:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Radek Wroclawski wrote:

    > Tymczasem banki na zachodzie, a wierzę, że dążymy do tego modelu
    > lojalnie informują klienta z czym wiąże się dany zakup.

    taaaak,
    świstaka widziałeś?

  • 17. Data: 2008-10-05 14:19:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:

    > przelewy w polbanku wieczorem chociaż definiowane nigdy nie dochodzą
    > dziwne że nikt tego jeszcze nie zgłosił do UOKIK

    a mają dochodzić? obiecał ci to ktoś?

  • 18. Data: 2008-10-05 14:28:54
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > a mają dochodzić? obiecał ci to ktoś?

    wg. mnie usługa jeżeli nie jest obecnie dostępna ma jakieś info o tym
    a bank to jednak pewna odpowiedzialność
    wysyłam przelew, bank go przyjmuje a go nie wykonuje
    czy uważasz że tego nie powinno się zgłosić do UOKIK?

  • 19. Data: 2008-10-05 14:45:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Radek Wroclawski <r...@n...pl> writes:

    > sorry, ale mamy inne podejście do etyki sprzedaży. Twoim zdaniem
    > sprzedawca powinien się cieszyć jeśli wciśnie klientowi jakiś bubel,
    > orżnie, oszuka go, przemyci na stronie 15 umowy napisany drobnym
    > drukiem niekorzystny dla klienta zapis itp.

    No ale chyba chodzi o karty kredytowe? Oprocentowanie chyba nie jest
    podawane jako "haczyk w umowie"? Haczykiem moze i jest anulowanie
    odsetek przy splacie calosci w terminie (co sprzedawcy moga roznie
    przedstawiac), ale do bubla to bym KK nie porownywal.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2008-10-05 14:51:34
    Od: Kinga <k...@w...pl>

    W dniu 2008-10-05 08:57 Slavekk napisał/a:

    > [MANTRA ON]
    > Nie przelałaś.
    > Zleciłaś przelew.

    W moim banku był zaksiegowany już w sobotę, więc chyba "wyszedł".

    Kinga