  • 1. Data: 2007-04-17 19:47:48
    Temat: "Podwyżka o 25 pb w kwietniu to sprawa przesądzona" -
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Warszawa, 17.04.2007 (ISB) - Niespodziewany wzrost wynagrodzeń w
    sektorze przedsiębiorstw w marcu to koronny argument przeważający za
    podwyżką o 25 pb. na najbliższym posiedzeniu Rady Polityki Pieniężnej
    (RPP), oceniają ekonomiści.

    "Podwyżka o 25 pb w kwietniu to sprawa przesądzona" - napisał Michał
    Chyczewski z Banku BPH w komentarzu do danych.

    Podobnego zdania są ekonomiści Banku Zachodniego WBK.

    "Dane wydają się przesądzać, że rada zdecyduje się dokonać podwyżki stóp
    procentowych już w kwietniu" - napisali w raporcie.

    No to jazda bez trzymanki bedzie oj bedzie.

  • 2. Data: 2007-04-17 20:26:31
    Od: k...@s...homedns.org (Zbigniew Szalbot)

    Witam,

    Jan Strybyszewski pisze:
    > "Podwyżka o 25 pb w kwietniu to sprawa przesądzona" - napisał Michał
    > Chyczewski z Banku BPH w komentarzu do danych.
    >
    > No to jazda bez trzymanki bedzie oj bedzie.

    Czy moge zapytac - poniewaz dopiero zaczynam sie wdrazac w kwestie
    kredytow mieszkaniowych - jakie to bedzie mialo konsekwencje? Jak
    przeliczyc o ile wiecej bede placil miesiecznie? Z gory dziekuje za
    sugestie. Chcialbym poznac mechanizm naliczania, zeby umiec to samemu
    sprawdzac.

    pozdrawiam,

    Zbyszek

  • 3. Data: 2007-04-17 20:53:48
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Zbigniew Szalbot napisał(a):
> [...]
    > przeliczyc o ile wiecej bede placil miesiecznie? Z gory dziekuje za
    > sugestie. Chcialbym poznac mechanizm naliczania, zeby umiec to samemu

    Kredyt zapewne masz liczony od WIBORU.
    Z natury WIBOR O/N miesci sie miedzy
    Kredyt lombardowy 5,50% (po tyle NBP daje kase bankom )
    Stopa depozytowa 2,50% (po tyle bierze NBP w ciemno na ON)

    Jest oczywiscie jeszcze stopa referencyjna okreslajaca
    minimalna rentownosc bonow 14 dniowych emitowanych przez NBP obecnie 4%

    Stawki WIBOR 3M i WIBOR 6M(to sa stawki po jakich banki udzielaja
    pozyczek innym bankom na 3 miesiace) Od WIBORU sa liczone kredyty.
    Stawki niejako przewiduja zachowanie sie stop procentowych w przyszlosci
    za 3 miesiace lub 6 miesiecy. Tak naprawde ta podwyzka o 25pb jest
    niejako juz w WIBORZE zawarta np WIBOR 3M to juz 4,31% podczas gdy rok
    temu byl 4,11%, a miesiac temu 4,21%. Rok temu mieliscie te same stopy.

  • 4. Data: 2007-04-17 20:57:15
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Zbigniew Szalbot napisał(a):
> [...]
    > przeliczyc o ile wiecej bede placil miesiecznie? Z gory dziekuje za
    > sugestie. Chcialbym poznac mechanizm naliczania, zeby umiec to samemu
    Kalkulatorow kredytowych w necie jest od groma.
    Jaka to bedzie podwyzka? IMHO niezauwazalna dla kredytobiorcy. Zalezna
    od wysokosci kredytu, okresu kredytowania. Przecietnie to pewnie cos ok
    kilkadziesiat do 100kilkudziesieciu zl/m-c.
    W kazdym badz razie - nie zgadzam sie z autorem watku ze 'jazda bez
    trzymanki bedzie' - jesli dla kogos podniesienie stop procentowych o
    25pb jest znaczacym wydatkiem tzn ze powinien jak najszybciej sprzedawac
    mieszkanie, poki go komornik nie zlicytuje a za uzyskane pieniadze isc
    do lekarza - branie kredytu na granicy zdolnosci nie swiadczy dobrze o
    inteligencji.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-04-17 21:24:05
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f03cbg$k4e$1@node4.news.atman.pl...

    > od wysokosci kredytu, okresu kredytowania. Przecietnie to pewnie cos ok
    > kilkadziesiat do 100kilkudziesieciu zl/m-c.

    wybacz, ale to ze jest to tylko 100 pln miesiecznie, i ze kredyt jest brany
    znacznie ponizej zdolnosci kredytowej nie znaczy ze dla kogos w perpektywie
    30 lat podwyzszenie kosztu kredytu o 36 tys jest nic nie znaczacym
    wydatkiem...

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 6. Data: 2007-04-18 05:03:06
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    badzio napisał(a):
> [...]
    > mieszkanie, poki go komornik nie zlicytuje a za uzyskane pieniadze isc
    > do lekarza - branie kredytu na granicy zdolnosci nie swiadczy dobrze o

    Kolga naganiacz kredytowy czy co ?
    Po pierwsze primo 25pb to "poczatek".
    Po drugie primo akurat dla kredytów hipotecznych w CHF podniesienie stop
    to umocnienie zlotego czyli spadek rat.
    Po trzecie primo stopy najbardziej i najszybciej odbijaja sie na
    kredytach konsumpcyjnych bo u nas nieskrepowana konsumpcja nabija inflacje.
    Po czwarte primo nie mam kredytu hipotecznego wiec mnie to mowia
    oglednie "zwisa"
    Po piate primo to co banki robia ze zdolnoscia kredytowa i dlugoscia
    splat to zwykle bandyctwo i naciaganie ludzi na cos na co ich nie stac.

  • 7. Data: 2007-04-18 08:34:06
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Po piate primo to co banki robia ze zdolnoscia kredytowa i dlugoscia
    > splat to zwykle bandyctwo i naciaganie ludzi na cos na co ich nie stac.

    Nie dali Ci kredytu i żal Ci d..e ściska? Jak ktoś brał kredyt to raczej
    wie że rata może ulec zmianie (do góry lub w dół)

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2007-04-18 08:45:58
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    gg napisał(a):
    > Użytkownik "Jan Strybyszewski" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie dali Ci kredytu i żal Ci d..e ściska? Jak ktoś brał kredyt to raczej
    > wie że rata może ulec zmianie (do góry lub w dół)

    A tobie na glowe cos padlo ? wziales na 40 lat czy naganiacz kredytowy
    jestes i nerwice masz czy jak?
    Ja tylko mowie ze naciganie ludzi bez mozliwosci kredytowych na 50 letni
    kredyt to jest zwykle swinstwo i zaden naganiaczo-doradca mnie nie przekona.

  • 9. Data: 2007-04-18 09:13:30
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jan Strybyszewski porozsypywal nastepujace haczki:
    > Kolga naganiacz kredytowy czy co ?
    Nie. Czlowiek myslacy
    > Po pierwsze primo 25pb to "poczatek".
    Tak albo nie. Na dzien dzisiejszy raczej tak ale kto wie co bedzie np za
    3m-ce.
    > Po drugie primo akurat dla kredytów hipotecznych w CHF podniesienie stop
    > to umocnienie zlotego czyli spadek rat.
    Czyli plus
    > Po trzecie primo stopy najbardziej i najszybciej odbijaja sie na
    > kredytach konsumpcyjnych bo u nas nieskrepowana konsumpcja nabija inflacje.
    Nom... w zwiazku z blizajaca sie komunia dziadek zamiast brac kredyt i
    kupowac kompa za 3k, kupi kompa za 1.5k, ktory bedzie wystarczajacy dla
    9latka
    > Po czwarte primo nie mam kredytu hipotecznego wiec mnie to mowia
    > oglednie "zwisa"
    Mnie chodzilo o tekst 'No to jazda bez trzymanki bedzie oj bedzie. '
    O mozliwych podwyzkach stop procentowych w Polsce mowi sie juz od
    dluzszego czasu. W Szwajcarii stopy podniesiono i jakos nikt w Polsce z
    tego powodu nie zbankrutowal.
    > Po piate primo to co banki robia ze zdolnoscia kredytowa i dlugoscia
    > splat to zwykle bandyctwo i naciaganie ludzi na cos na co ich nie stac.
    Czemu uwazasz ze nie stac? I wg Ciebie nie powinno sie udzielac kredytow
    na 30lat? Z powodu...? Chyba ze moze wykupiles polowe mieszkan na
    osiedlu i szkoda Ci ze ludzie zamiast placic Tobie odstepne, ta sama
    kase (albo mneijsza) zaplaca bankowi a mieszkanie bedzie w przyszlosci ich.
    --
    badzio

  • 10. Data: 2007-04-18 09:15:11
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Cyprian Prochot porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > znacznie ponizej zdolnosci kredytowej nie znaczy ze dla kogos w perpektywie
    > 30 lat podwyzszenie kosztu kredytu o 36 tys jest nic nie znaczacym
    Myslisz ze przez najblizsze 30 lat stopy procentowe nie spadna? Jesli
    ktos wzial kredyt kilka lat temu, to rata mu spadla o wiecej niz
    100zl/m-c. Taki urok kredytow - raz raty rosna, raz spadaja. Od dawna
    zapowiady wzrost stop o 25pb nie jest powodem do stwierdzenia 'No to