  • 11. Data: 2002-05-25 15:44:55
    Temat: Re: Podpis na karcie.
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

    Użytkownik "Travis" <[no_spam]Travis@go2.pl> napisał w wiadomości
    news:aco3q3$9mp$1@news.tpi.pl...

    > Mozna ale to ci nic nie da,
    > wiekszosc sensownych sprzetow
    > ktore badaja linie papilarne skapna sie ze cos jest nie tak.
    > Jakis czas temu byly robione testy,
    > 80% skanerow w USA nie przyjelo odcisku.

    Entuzjastom technik biometrycznych polecam artykul
    http://www.theregister.co.uk/content/55/25400.html

    pozdr
    Rysiek

  • 12. Data: 2002-05-25 20:11:41
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Stanisław Pikul" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    : W czasie wyjaśniania całej sprawy poinformowano mnie, że Bank ściąga w
    : takim przypadku _oryginały_ podpisanych przez klienta potwierdzeń i
    : porównuje z podpisem _na karcie_.

    Jeśliby w banku był dokument z podpisem identycznym jak ten złożony na
    karcie - wzorem -to bank nie musiałby porównywać podpisu na karcie bo miałby
    przecież wzór.

    :Jeżeli karta się nie odnajdzie Bank nie ma podstaw do jakichkolwiek
    :roszczeń wobec sprzedawców - przecież sprzedawcy nie mają wglądu do karty
    ze wzorem podpisu spoczywającym w Banku.

    Ale jeśli podpisy się nie zgadzały to sprzedawca nie powinien autoryzować
    transakcji. Wtedy to już chyba problem sprzedawcy, jeśli jest "ślepy" to
    niech ponosi konsekwencje przecież za coś bierze pieniądze.

    : Zwracam uwagę, że było to w czasach, kiedy karty odbierało się
    : w bankach i podpisywało w obecności pracownika Banku.

    Ale podpis nie musiał być zgodny z kartą wzorów złożoną w banku.

    : Właściwie nie ma dobrej metody zabezpieczenia się przed taką sytuacją.
    : Poprawiło się trochę, niektóre banki ubezpieczają się dodatkowo i
    : biorą odpowiedzialność za wszystkie transakcje zawarte na jakiś czas
    : przed zastrzeżeniem, PKO BP ostatnio z triumfem poinformował, iż
    : odpowiada za transakcja od momentu zastrzeżenia (było 24h), itd.
    : Miejmy nadzieję, że konkurencja wymusi normalność w tym zakresie.

    Metody nie ma bo banki nie chcą jej wprowadzić gdyż wtedy nie możnaby było
    przerzucać odpowiedzialności na klienta.

    --
    LeszekR.

    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu.

  • 13. Data: 2002-05-26 06:57:39
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Stanisław Pikul <k...@w...pl> wrote:

    > To nie Bank ale sprzedawca sprawdza podpis na karcie i na rachunku.
    > Możesz wykonać tyle ile potrzeba notarialnie potwierdzonych podpisów i
    > rozesłać je do _wszystkich_ punktów, gdzie Twoja karta może być użyta.

    Windows prawda.

    Jeżeli masz notarialne potwierdzenie, że na danej karcie był TAKI
    podpis, to można udowodnić, że transakcje skradzioną kartą zostały
    zaakceptowane przez sprzedawcę pomimo niezgodności podpisów.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 14. Data: 2002-05-26 06:58:43
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Szymon <w...@p...com> wrote:
    > Osobiscie uwazam, ze tylko PIN-pady gwarantuja bezpieczenstwo, bo chociaz
    > bank nie ponosi wowczas w ogole odpowiedzialnosci, to jednak trudniej jest
    > zgadnac 4cyferki niz podrobic podpis.

    Tylko bardzo łatwo jest te 4 cyferki PODPATRZEĆ. I wtedy możesz sobie
    reklamować...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 15. Data: 2002-05-26 07:01:01
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Krzysztof Kujawski <k...@o...pl> wrote:

    > Apropos glownego watku, podpisu, to chyba takze warto sie zastanowic nad ta
    > kwestia. Fajnym rozwiazaniem jest podpis klienta, taki, ktory jest skladany
    > i skanowany od razu przy skladanku wniosku o karte. Ja jestem zadowolony ze
    > moj podpis jest na "czole" karty citi, dlatego ze pani w kasie czesto po
    > prostu nie patrzy na druga strone karty a gdy widzi na karcie zdjecie wtedy
    > na podpis tez spojrzy.

    Buahahahahahaha!
    No pieknie... Marketing Citi robi swoje. Zdjęcie, może się różnić,
    podpis na awersie może się różnić - bo sa to nic nei znaczące znaki.
    Możesz mieć zdjęcie szympansa na karcie, jeżeli chcesz, a podpis Wałęsy.

    Jeżeli pani nie patrzy na rewers, to znaczy, że jak ktoś Ci walnie
    kartę, to taka pani jest potencjalnym miejscem, gdzie pójdzie fraud.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 16. Data: 2002-05-26 07:43:18
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amehat" <a...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśliby w banku był dokument z podpisem identycznym jak ten złożony na
    > karcie - wzorem -to bank nie musiałby porównywać podpisu na karcie bo
    miałby
    > przecież wzór.

    wlasnie dogrebalem sie do umowy handobanku - "Umowa o otwarcie i prowadzenie
    konta sobistego w Handobanku"

    cyt:

    Posiadacz konta* o numerze klienta xxxxx
    <imie i nazwisko>

    <PODPIS>

    * podpis posiadacza konta zgodny z podpisem umieszczonym na kartach
    platniczych

    rekamowal ktos transakcje z handobanku? W mysl umowy podpisy sa zgodne i
    nie musze przedstawiac skradzionej karty.

    --
    JaKi

  • 17. Data: 2002-05-26 08:11:35
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 26 May 2002 06:57:39 GMT, Adam Płaszczyca
    <o...@m...oldfield.org.pl> wrote:

    >Jeżeli masz notarialne potwierdzenie, że na danej karcie był TAKI
    >podpis, to można udowodnić, że transakcje skradzioną kartą zostały
    >zaakceptowane przez sprzedawcę pomimo niezgodności podpisów.

    Notarialnie to masz potwierdzone tylko, ze w dane chwili byl na karcie
    taki popis.
    A jak udowodnisz, ze w momencie transakcji wlasnie taki podpis byl na
    karcie ?
    Wystawcy kart oferuja taki instrument, w ktorym podstawowe
    zabezpieczenie - pasek na podpis mozna bez problemu przerobic tak, ze
    przecietny sprzedawca nie bedzie mial szans tego rozpoznac.

    No i co jesli zlodziej zlozy podpis podobny do tego na karcie ?
    Przeciez sprzedawca nie jest grafologiem, trudno go tu winic.
    Kto w tej sytuacji powinien poniesc odpowiedzialnosc za transkacje
    przed zastrzezeniem ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 18. Data: 2002-05-26 11:06:33
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <o...@m...oldfield.org.pl> napisał w
    wiadomości news:acq113$crc$8@news.onet.pl...

    > Jeżeli masz notarialne potwierdzenie, że na danej karcie był TAKI
    > podpis, to można udowodnić, że transakcje skradzioną kartą zostały
    > zaakceptowane przez sprzedawcę pomimo niezgodności podpisów.

    Liczysz na to, ze widzac podpis "Adam Plaszczyca" zlodziej podpisze sie
    "Myszka Miki"? Bo inaczej to dostaniesz odpowiedz, ze podpis byl zgodny i
    zblizony do podpisu z karty. Kasjer nie jest grafologiem.

    pzdr
    P.S.
    Niesmialo zauwaze, ze karty maja ulatwiac zycie, tymczasem notariusz sporo
    kosztuje.

  • 19. Data: 2002-05-26 11:11:44
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <o...@m...oldfield.org.pl> napisał w
    wiadomości news:acq133$crc$9@news.onet.pl...

    > Tylko bardzo łatwo jest te 4 cyferki PODPATRZEĆ. I wtedy możesz sobie
    > reklamować...

    To moze inaczej: znasz kogos komu wybrali z bankomatu na skradziona karte
    znajac PIN? Bo ja nie... natomiast na podpis mnie okradli, a i o
    doswiadczenia innych w tej materii nie jest trudno. Zeby bylo zabawniej
    sprawa dotyczyla czeku w PKO BP. Podpis nie byl podobny, czek wymietolony,
    powstal debet, ktory nie mial prawa powstac, zlodziej wyjal pieniadze na
    falszywy dowod w PKO BP (!!!), mieli kamery itp itd. I co z tego?
    Reklamowalem, powiedzieli oglednie, ze maja to w dupie, bo zastrzezenie
    dzialalo w 48h po zgloszeniu. Wzieli kase za zastrzezenie i odsetki za
    niedozwolony debet, wiec jeszcze skorzystali na tej kradziezy. Na pismie
    (!!!) dyrektor oddzialu odpowiedzial mi, ze mam szczescie, ze mi nie
    gwizdneli ksiazeczki czekowej, bo gdybym mial tam 20 czekow to bym
    mial -20.000zl. Stan konta, podpis itp itd nie ma nic do rzeczy.

    pzdr

  • 20. Data: 2002-05-26 11:15:10
    Od: "RZ" <r...@r...net.pl>

    > Niesmialo zauwaze, ze karty maja ulatwiac zycie, tymczasem notariusz sporo
    > kosztuje.

    Witam,
    w zeszlym roku placilem za poswiadczenie podpisu 15 pln.
    byc moze jest to sporo - nie wiem.
    pozdrawiam

    Rysiek