  • 1. Data: 2003-08-07 13:01:27
    Temat: Podatek Belki od j.u. Funduszy Inwestycyjnych
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Witam!
    Czy ktoś ma rozeznanie, jak nalicza się "belkowe" przy sprzedaży j.u.
    FI? Czy zysk jest jakoś kompensowany ze stratami?
    Mam na myśli dwa przypadki:
    a) sprzedaję j.u. różnych TFI, na jednych zarobiłem, a na innych
    straciłem,
    b) kupiłem j.u. tego samego TFI w dwóch transzach, na pierwszej
    zarobiłem, na drugiej straciłem, per saldo jest strata.
    Czy belkowe będzie wynosiło 0 zł, czy też naliczą mi podatek od kwoty
    jaką zarobiłem na I-szej tej transzy?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 2. Data: 2003-08-07 13:51:49
    Temat: Re: Podatek Belki od j.u. Funduszy Inwestycyjnych
    Od: "david" <d...@p...fm>

> [...]
    > Mam na myśli dwa przypadki:
    > a) sprzedaję j.u. różnych TFI, na jednych zarobiłem, a na innych

    jeżeli odkupisz j.u. tego FI na którym zarobiłeś to odliczą ci podatek, a
    jak straciłeś no to ci go nie odliczą bo niby od czego ???

> [...]
    > zarobiłem, na drugiej straciłem, per saldo jest strata.
    > Czy belkowe będzie wynosiło 0 zł, czy też naliczą mi podatek od kwoty

    każda transza rozliczana jest oddzielnie i w przesłanym potwierdzeniu
    transakcji zostaną środki rozbite na te transze i jeżeli na 1. zarobiłeś to
    zostanie odliczony podatek, jeżeli na drugiej straciłeś to nie. W sumie
    zapłacisz podatek tylko od pierwszej transzy mimo iż globalnie na całym
    przedsięwzięciu wyszedłeś na zero.

    pozdr
    david

  • 3. Data: 2003-08-08 10:08:06
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    david <d...@p...fm> napisał w

    > jeżeli odkupisz j.u. tego FI na którym zarobiłeś to odliczą ci
    > podatek, a jak straciłeś no to ci go nie odliczą bo niby od czego ???

    Powinni mi odliczyć od podatku naliczonego przy umorzeniu j.u. na
    których zarobiłem. Tak podobno miały być w opodatkowane dochody z GPW (a
    przynajmniej tak twierdzili w wywiadzie prasowym jakiś zwolennik
    opodatkowania dochodów z giełdy). Jeśli tak miało być z giełdą, to tym
    bardziej powinno tak być z opodatkowaniem dochodów z j.u. TFI.

> [...]
    > to nie. W sumie zapłacisz podatek tylko od pierwszej transzy mimo iż
    > globalnie na całym przedsięwzięciu wyszedłeś na zero.

    Gorzej! Zapłacę podatek, pomimo że na całym przedsięwzięciu straciłem.
    Następny dowód na to, że największym wrogiem obywatela jest jego własne
    Państwo :(

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 4. Data: 2003-08-10 19:23:26
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof K. Maj <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> napisał(a):

> [...]
    > zarobiłem, na drugiej straciłem, per saldo jest strata.
    > Czy belkowe będzie wynosiło 0 zł, czy też naliczą mi podatek od kwoty

    Ale gdy zysk w danej transakcji będzie mniejszy niż 50 groszy to podatku nie
    będzie.
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.mbank.wizytowka.pl

  • 5. Data: 2003-08-11 07:46:30
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:bgtk7p$9lm$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Mam na myśli dwa przypadki:
    > a) sprzedaję j.u. różnych TFI, na jednych zarobiłem, a na innych

    nic z tego

    > b) kupiłem j.u. tego samego TFI w dwóch transzach, na pierwszej
    > zarobiłem, na drugiej straciłem, per saldo jest strata.

    obowiazuje zasada FIFO choc juz sa fundusze ktore robia subkonta wtedy masz
    FILO lub dowolne transze

  • 6. Data: 2003-08-11 10:45:31
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > choc juz sa fundusze ktore robia subkonta wtedy masz
    > FILO lub dowolne transze

    chyba raczej LIFO, i tak robi np. SEB

  • 7. Data: 2003-08-11 11:07:09
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

    Użytkownik "david" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > chyba raczej LIFO, i tak robi np. SEB

    Oczywiscie literki poprzestawialem

  • 8. Data: 2003-09-03 18:44:43
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Wracam do tematu z przed miesiąca, ponieważ przeprowadziłem "rozpoznanie
    bojem" i znam już odpowiedź na pytanie, które sam tu postawiłem.
    Moje pytanie brzmiało:

    na co david <d...@p...fm> napisał w

> [...]
    > to nie. W sumie zapłacisz podatek tylko od pierwszej transzy mimo iż
    > globalnie na całym przedsięwzięciu wyszedłeś na zero.

    Sprzedawałem j.u. GTFI i zysk z pierwszej transzy został skompensowany
    ze stratą z drugiej transzy. Tak więc podatek zapłaciłem od faktycznego
    zysku na j.u. danego funduszu, co zresztą cały czas uważałem za jedyne
    słuszne rozwiązanie (jeśli w ogóle można mówić o słuszności belkowizny).

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)