    From: "david" <d...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podatek Belki od j.u. Funduszy Inwestycyjnych
    Date: Thu, 7 Aug 2003 15:51:49 +0200

    > Czy ktoś ma rozeznanie, jak nalicza się "belkowe" przy sprzedaży j.u.
    > FI? Czy zysk jest jakoś kompensowany ze stratami?
    > Mam na myśli dwa przypadki:
    > a) sprzedaję j.u. różnych TFI, na jednych zarobiłem, a na innych
    > straciłem,

    jeżeli odkupisz j.u. tego FI na którym zarobiłeś to odliczą ci podatek, a
    jak straciłeś no to ci go nie odliczą bo niby od czego ???

    > b) kupiłem j.u. tego samego TFI w dwóch transzach, na pierwszej
    > zarobiłem, na drugiej straciłem, per saldo jest strata.
    > Czy belkowe będzie wynosiło 0 zł, czy też naliczą mi podatek od kwoty
    > jaką zarobiłem na I-szej tej transzy?

    każda transza rozliczana jest oddzielnie i w przesłanym potwierdzeniu
    transakcji zostaną środki rozbite na te transze i jeżeli na 1. zarobiłeś to
    zostanie odliczony podatek, jeżeli na drugiej straciłeś to nie. W sumie
    zapłacisz podatek tylko od pierwszej transzy mimo iż globalnie na całym
    przedsięwzięciu wyszedłeś na zero.

    pozdr
    david