    From: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podatek Belki od j.u. Funduszy Inwestycyjnych
    Date: Fri, 8 Aug 2003 12:08:06 +0200

    david <d...@p...fm> napisał w
    news:bgtli7$g23$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > jeżeli odkupisz j.u. tego FI na którym zarobiłeś to odliczą ci
    > podatek, a jak straciłeś no to ci go nie odliczą bo niby od czego ???

    Powinni mi odliczyć od podatku naliczonego przy umorzeniu j.u. na
    których zarobiłem. Tak podobno miały być w opodatkowane dochody z GPW (a
    przynajmniej tak twierdzili w wywiadzie prasowym jakiś zwolennik
    opodatkowania dochodów z giełdy). Jeśli tak miało być z giełdą, to tym
    bardziej powinno tak być z opodatkowaniem dochodów z j.u. TFI.

    > każda transza rozliczana jest oddzielnie i w przesłanym potwierdzeniu
    > transakcji zostaną środki rozbite na te transze i jeżeli na 1.
    > zarobiłeś to zostanie odliczony podatek, jeżeli na drugiej straciłeś
    > to nie. W sumie zapłacisz podatek tylko od pierwszej transzy mimo iż
    > globalnie na całym przedsięwzięciu wyszedłeś na zero.

    Gorzej! Zapłacę podatek, pomimo że na całym przedsięwzięciu straciłem.
    Następny dowód na to, że największym wrogiem obywatela jest jego własne
    Państwo :(

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj