  • 1. Data: 2003-11-01 16:24:06
    Temat: Początek końca dowolności zmiany oprocentowania przez banki
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@N...pl>

    Weekendowa Gazeta Prawna donosi, iż Sąd Antymonopolowy
    uznał, że zawarte w umowie Eurokonta (PEKAO SA)
    zapisy dotyczące warunków zmiany oprocentowania
    są niedozwolone i zakazał ich stosowania
    (wyrok nie jest prawomocny).

    Ciekawe jest uzasadnienie sądu, który dość jednoznacznie
    opowiedział się za zapisem, który nie pozwoli bankowi
    jednostronnie i korzystnie dla siebie zmieniać oprocentowania.

    Cytuje za GP
    "(...) Zdaniem sądu, przyczyny zmiany oprocentowania lokat i
    pożyczek muszą być bardziej skonkretyzowane, aby bank
    nie miał zbyt dużej dozy uznaniowości. Bank powinien w
    regulaminie bardzo szczegółowo opisać przyczyny zmiany
    oprocentowania , np. określić, o ile można obniżyć stopę
    procentową rachunku oszczędnościowego w wyniku
    spadku inflacji o pół punktu procentowego itp."(...)

    Wyrok z 29 października 2003r, sygn. akt XVII Amc 41/02

    ______
    Robert

  • 2. Data: 2003-11-02 00:48:39
    Od: "Jaca" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:bo0mrj$1ie$1@news.onet.pl...
> [...]
    > spadku inflacji o pół punktu procentowego itp."(...)
    >

    > Wyrok z 29 października 2003r, sygn. akt XVII Amc 41/02

    To już raczej musztarda po obiedzie. Stopy spadły. Chyba, że przeżyjemy to
    jeszcze raz.
    Jaca

  • 3. Data: 2003-11-10 19:06:39
    Od: "Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\)" <p...@w...pl>

    W artykule news:bo1k9h$huq$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Jaca z adresu <j...@g...pl> napisał(a):

    > To już raczej musztarda po obiedzie. Stopy spadły. Chyba, że
    > przeżyjemy to jeszcze raz.

    Dla mnie to podwójna musztarda :-) Właśnie niedawno zrezygnowałem z ich
    Eurokonta. Oprocentowanie środków na ROR 0,1% to już było przegięcie.
    Odczekałem jeszcze swoje 45 min w ogonku ale to było moje ostatnie 45 min
    odstane w tym banku :-)

    --
    *Pozdrawiam*
    *Piotr Hołda*

  • 4. Data: 2003-11-10 20:08:09
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 10 Nov 2003 20:06:39 +0100, Piotr Hołda (usuń z adresu co
    niepotrzebne) napisal/a:

    > Dla mnie to podwójna musztarda :-) Właśnie niedawno zrezygnowałem z
    > ich Eurokonta. Oprocentowanie środków na ROR 0,1% to już było
    > przegięcie.

    Hej to i tak dużo:)

    KL

  • 5. Data: 2003-11-10 22:16:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "krzysiekL" <k...@w...wp.pl> writes:

    > Hej to i tak dużo:)

    No. Konto w dolarach jest u nich oprocentowane 0.01%. Jest jakis
    ustawowy zakaz, powstrzymujacy ich przed zrobieniem 0%, czy to tak dla
    jaj?

    MJ

  • 6. Data: 2003-11-10 23:42:51
    Od: "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>

    Dnia Mon, 10 Nov 2003 23:16:16 +0100, Michal Jankowski napisal/a:

    > No. Konto w dolarach jest u nich oprocentowane 0.01%. Jest jakis ustawowy
    > zakaz, powstrzymujacy ich przed zrobieniem 0%, czy to tak dla jaj?
    Oczywiście, że nie ma bo sa banki gdzie jest 0%. To z apewno tak, żeby
    ktos nie powiedział, że nie ma żadnego oprocentowania:)
    Czekam na oprocentowanie 0,001%;)
    a tam gdzie już jest 0% na ujemne..:)

    Krzysiek

  • 7. Data: 2003-11-11 13:09:37
    Od: Cyb <c...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Nov 2003 00:42:51 +0100, "krzysiekL" <k...@w...wp.pl>
    wrote:

    >Czekam na oprocentowanie 0,001%;)
    >a tam gdzie już jest 0% na ujemne..:)
    nikt ci nie zrobi ujemnego oprocentowania - zostanie 0%,
    ale oplata miesieczna za konto bedzie zalezna od wysokosci salda np:
    do 100pln masz na koncie - placisz 5pln/mies,
    od 100 do 500pln masz na koncie - placisz 25pln/mies itp

    i obym sie mylil !

    pozdrawiam,
    Cyb