  • 1. Data: 2003-11-01 16:33:08
    Temat: Uszkodzony banknot
    Od: "Baton" <k...@B...fm>

    Posiadam uszkodzony banknot o nominale 100PLN. Jest on przetargany na 2
    czesci (obie posiadam) w miejscu gdzie umieszczony jest srebrny pasek
    zabezpieczajacy. W moim przypadku pasek ten odstaje od polowki banknotu...
    W zwiazku z tym mam 2 pytania
    1. Czy taki banknot wymienie BEZ PROBLEMU w jakims banku na nieuszkodony,
    jesli tak to w jakim probowac?
    2. Czy otrzymam 100% jego wartosci

    TIA

    Baton
    GG: 1004025 , Krakow , Focus 1.6 Cx kombi + LPG (oklejony) - moondust silver
    BJJ - Grappling Krakow , http://kbaton.prv.pl/

  • 2. Data: 2003-11-01 17:18:28
    Temat: Re: Uszkodzony banknot
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@B...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    banknotu...
    > W zwiazku z tym mam 2 pytania
    > 1. Czy taki banknot wymienie BEZ PROBLEMU w jakims banku na

    1. Chyba w każdym (może poza bankami nowymi, jak Multi, Lukas).
    2. Chyba nie, bo za taką usługę zwykle jest prowizja. Wielkość prowizji
    zależy od rodzaju i rozmiaru uszkodzeń. Nie jest też pewne, czy banknot
    zostanie wymieniony od ręki, czy w dłuższym terminie.

    Może za chwilę odezwie się jeszcze ktoś, kto lepiej niż ja orientuje
    się w tych zagadnieniach.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 3. Data: 2003-11-01 17:34:04
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jarosław Lech napisał:

    > 2. Chyba nie, bo za taką usługę zwykle jest prowizja. Wielkość prowizji
    > zależy od rodzaju i rozmiaru uszkodzeń. Nie jest też pewne, czy banknot
    > zostanie wymieniony od ręki, czy w dłuższym terminie.

    Wydaje mi sie, ze NBP powinien wymienic banknot od reki i bez zadnych
    kosztow.

    Bartol

  • 4. Data: 2003-11-01 17:35:16
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bo0qq4$6lj$...@i...gazeta.pl,
    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>:

    > Wydaje mi sie, ze NBP powinien wymienic banknot od reki i bez zadnych
    > kosztow.

    Mi tez sie tak wydaje. Chyba ma taki obowiazek. Mozna tez sprobowac skleic
    tasma klejaca i po prostu nim zaplacic.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2003-11-01 17:51:21
    Od: "Baton" <k...@B...fm>

    Bartol Partol wrote:

    > Wydaje mi sie, ze NBP powinien wymienic banknot od reki i bez zadnych
    > kosztow.

    Ale czy znajde w Krakowie oddzial NBP? Czy ten bank ma 'detal' tzn. takie
    okienka do obslugi klientow indywidualnych ;)? Sorry za lamerstwo, ale
    jeszcze z tym bankiem nie mialem nigdy do czynienia :-)

  • 6. Data: 2003-11-01 18:09:41
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Baton napisał:

    > Ale czy znajde w Krakowie oddzial NBP? Czy ten bank ma 'detal' tzn. takie
    > okienka do obslugi klientow indywidualnych ;)? Sorry za lamerstwo, ale
    > jeszcze z tym bankiem nie mialem nigdy do czynienia :-)

    www.nbp.pl, jak wstanie.

    Bartol

  • 7. Data: 2003-11-01 19:19:42
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    takie

    > www.nbp.pl, jak wstanie.

    U mnie działa:
    http://www.nbp.pl/onbp/organizacja/oddzialy.html#kra
    kow
    Oddział Okręgowy w Krakowie
    30-960 Kraków, ul. Basztowa 20, P.O. Box 553
    tel: (0-12) 618 58 00, fax: (0-12) 421 63 06

    Okienka NBP znają numizmatycy, gdyż tam się kupuje monety kolekcjonerskie
    :-)

    Pozdrawiam

    Marek

  • 8. Data: 2003-11-01 19:30:43
    Od: Krystek <k...@s...pl_>

    Użytkownik Baton napisał:
    > Ale czy znajde w Krakowie oddzial NBP? Czy ten bank ma 'detal' tzn. takie
    > okienka do obslugi klientow indywidualnych ;)? Sorry za lamerstwo, ale
    > jeszcze z tym bankiem nie mialem nigdy do czynienia :-)

    W każdym dużym mieście (b. stolice województw, ale nie wszystkie) są
    oddziały NBP. Zniszczone banknoty są wymieniane wg mojej wiedzy na
    podstawie szacowania przez pracownika banku. W zalezności od stopnia
    zniszczenia banknotu wypłacana jest równowartość zniszczonego banknotu
    lub też jakiś procent kwoty nominału.

    K.

  • 9. Data: 2003-11-01 19:39:47
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 1 Nov 2003 18:51:21 +0100, "Baton" <k...@B...fm>
    wrote:

    >Ale czy znajde w Krakowie oddzial NBP? Czy ten bank ma 'detal' tzn. takie
    >okienka do obslugi klientow indywidualnych ;)? Sorry za lamerstwo, ale
    >jeszcze z tym bankiem nie mialem nigdy do czynienia :-)

    Na Basztowej, nieopodal Barbakanu (po przeciwnej stronie ulicy,
    kawaleczek w strone Dworca). Okienka powinny byc (kiedys byly :))

    PG

  • 10. Data: 2003-11-01 20:19:43
    Od: "Foqa" <f...@p...com>

    Wg mnie należy ci się procent odpowiedni do wielkości większego kawałka
    banknotu (przy czym musisz przedstawić oba kawałki). Jak są podarte równo na
    pół dostaniesz 50 zł, a jak kawałki nie są równe to dostaniesz np. 73.25 zł.

    Jak ci zależy mogę ci opisać procedurę pomiaru wielkości kawałków banknotów.

    Gdybyć miał banknot cały ale np. wyprany (w dosłownym tego słowa znaczeniu),
    to wartość banknotu byłaby pomniejszona o stopień jego przezroczystości (za
    banknot idealnie przezroczysty dostałbyś 0 zł).

    A co mi tam.
    Opiszę teraz jak mierzą te kawałki.
    Otóż ważą na precyzyjnej wadze i obliczają procentowy udział obu kawałków.
    Oczywiście suma musi być w granicach dopuszczalnego błędu od wzorca wagi
    banknotu 100 zł.

    --
    Foqa