  • 61. Data: 2019-11-16 11:43:11
    Temat: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 05:49:57 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    część kasy jednemu spadkobiercy nie mając oświadczenia od pozostałych

    > Bo co?

    Pomyśl- w akcie dziedziczenia masz że dziedziczą np 3 osoby po 1/3 każda i na tej
    podstawie bank ma wypłacić jednemu(bez zgody pozostałych) z spadkobierców 1/3
    depozytów zmarłego?

    >Tam jest napisane kto dziedziczy i w jakich czesciach. Jak akt >zmontowany
    >poprawnie to "centrala" se sprawdzi, w papiery odlozy i zezwoli aby >fundusze
    >wyplacic.

    Ty ciągle nie rozumiesz co to jest akt dziedziczenia
    Tam jest napisane że dziedziczą np 3 osoby po 1/3 każda
    Tam nic nie napisali co należy do spadku ani jak to jest podzielone wśród
    spadkobierców
    Wyobraź sobie ze w spadku jest lokata, samochód i nieruchomość.
    I teraz jak jeden ze spadkobierców idzie do banku z aktem dziedziczenia to skad w
    banku mają wiedzieć(nie mając oświadczeń 2 pozostałych spadkobierców) że 1/3 lokaty
    należny akurat do tego co przyszedł?
    A może się nie dogadali i sąd dopiero rozstrzygnie dzieląc spadek że jedna osoba
    bierze całą kasę, druga samochód a trzecia nieruchomość?

    > Sam zaczales.
    > Jak masz akt poswiadczenia dziedziczenia to tam jest wszystko co potrzebne.

    Tam jest tylko że np każdemu przypada 1/3
    Ale to nie znaczy że docelowo samochód na 3 podzielą, nieruchomość i lokatę również
    Jak tak się zgodnie dogadają to ok, ale mogą się dogadać inaczej(1 bierze kase drugi
    samochód trzeci nieruchomość) albo nie dogadać wcale i sąd rozstrzygnie co komu

    > A jak sie bank stawia to mozna go przecwiczyc jak jest szansa ze zrozumie ze
    >rodzina jest w taki czy inny sposob rozproszona i nie jest w stanie przyjsc >naraz.

    W necie jest opis przypadku że 1,5mln zł leży w bankach bo spadkobiercy
    skonfliktowani i do kupy się zebrać nie mogą a bank: "nie mamy Pańskiego płaszcza...)

    > Mysle ze to zamyka watek.

    Warto abyś w końcu zrozumiał co to jest dziedziczenie a co dział spadku

  • 62. Data: 2019-11-16 11:43:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 16 listopada 2019 09:46:26 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Podaj jeszcze sposoby na "przećwiczenie stawiającego się banku".

    Powołać sie że skoro szczygieł tak pisze to tak ma być;)

  • 63. Data: 2019-11-18 14:05:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...
    Dnia Fri, 15 Nov 2019 08:04:09 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

    >PeKaO SA. Ten co to ma żubra w logo.
    >Wikipedia zapodaje, że teraz oficjalnie nazywa się Bank Polska Kasa
    >Opieki.

    Zawsze sie tak nazywal. Od lat miedzywojennych - choc wtedy moze bez
    "Bank".
    I ze skrotem "PeKaO".

    J.

  • 64. Data: 2019-11-18 14:05:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

> [...]

    PeKaO SA. Ten co to ma żubra w logo.
    Wikipedia zapodaje, że teraz oficjalnie nazywa się Bank Polska Kasa Opieki.

    To było prawie 10 lat temu i mogło się pozmieniać, ale praktyka zapewne
    jest taka, że w jednym oddziale pani Grażyna każe przyjść kupą, a w innym
    oddziale (może nawet i tego samego banku) pani Irena pozwala zjawiać się
    kiedy komu wygodnie. Od razu zastrzegam, że nie prowadziłem pogłębionych
    badań tego fundamentalnego problemu.

    Jeśli tylko rodzina jest "normalna", żadne sądowe działy spadku nie są do
    niczego potrzebne.

    > O, to o czymś takim nawet dyskutowaliśmy - możesz napisać, czy na podstawie samego
    postanowienia o nabyciu spadku, bez działu, zmieniliście wpisy w księdze wieczystej?
    > Czy może w ogóle nawet nie próbowaliście?

    To drugie. Żyjemy w chaosie prawnym, ale zupełnie wygodnie i bezstresowo

    > I może nawet podatek od nieruchomości dalej przychodzi na zmarłego?

    Akurat na matkę, ale w banku o to nie pytają; podobnie jak o nieruchomości,
    grunty, samochody i co tam jeszcze.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 65. Data: 2019-11-18 14:39:29
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.11.2019 o 21:53, Dawid Rutkowski pisze:

    > W sumie racja - jeśli spadkobiercom odpowiada współwłasność w częściach, w jakich
    dziedziczyli.

    Dokładnie tak. Taki się dostaje wpis do księgi wieczystej i już.

    MJ

  • 66. Data: 2019-11-18 18:08:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2019 14:05:33 +0100, Olin napisał(a):

    > To drugie. Żyjemy w chaosie prawnym, ale zupełnie wygodnie i bezstresowo

    To cenne spostrzeżenie, aż żal że nie będzie dyskusji. Choć właściwie,
    to cała zawartość tej grupy mogłaby posłużyć za nią :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 67. Data: 2019-11-23 23:13:42
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 13.11.2019 o 19:29, Adam pisze:

    > Na koncie była jakaś lokata - nie wiem, czy to ma znaczenie.
    > W jaki sposób i przez kogo uzyskać (odzyskać?) te pieniądze?

    A tak z innej beczki: Jak przed przyjęciem spadku sprawdzić ile jest na
    koncie? No bo może się okazać, że jest debet i spadek należy odrzucić... :-)
    Albo może się okazać, że nie starczy na koszty jakiegoś wypasionego
    pogrzebu, więc trzeba będzie zrobić tańszy.
    (Acha, a tak w ogóle - to ksiądz wystawi fakturę na cołaskę?)

    --
    MiCHA

  • 68. Data: 2019-11-24 09:41:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 23 listopada 2019 23:13:43 UTC+1 użytkownik Przemyslaw Kwiatkowski
    napisał:

> [...]
    > Albo może się okazać, że nie starczy na koszty jakiegoś wypasionego
    > pogrzebu, więc trzeba będzie zrobić tańszy.

    Rzeczywiście ciekawe pytanie.
    Jest niby ta informacja o kontach, ale jest quazi-centralna - idziesz z wnioskiem do
    dowolnego banku, on wysyła do "centrali systemu", ta centrala wysyła zapytanie do
    wszystkich banków i odsyła odpowiedzi (w tym, że sporo spółdzielni nie
    odpowiedziało).
    Nie ma aktualnej bazy centralnej.
    Ale to też nie odpowiada, ile tam jest kasy, tylko czy (i chyba ile) są rachunki -
    choć chyba nie ma o kartach krefytowych czy kredytach w ogóle.

    Więc słabo - a do tego pytanie, kto może te info o zmarłym uzyskać - czy potencjalny
    spadkobierca czy już po sprawie/potwierdzeniu nabycia - więc do decyzji o odrzuceniu
    nieprzydatne.

    > (Acha, a tak w ogóle - to ksiądz wystawi fakturę na cołaskę?)

    Faktury nie, ale zaświadczenie o wpłacie można - można to potem od podstawy PIT
    odliczyć (albo 17,75% od podatku, nie pamiętam) jako darowiznę na kult telugijny,
    max. to chyba 6% rocznego przychodu lub dochodu.

  • 69. Data: 2019-11-25 12:49:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 23 Nov 2019 23:13:42 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > A tak z innej beczki: Jak przed przyjęciem spadku sprawdzić ile jest na
    > koncie?

    Trzeba iść do banku z postanowieniem o nabyciu spadku. Wtedy udzielają
    informacji o stanie konta i lokatach.

    Problem w tym, że na ewentualne odrzucenie jest 6 miesięcy od dnia, w
    którym ktoś dowiedział się o tytule swojego powołania do spadku. Żeby
    uzyskać sądowo lub notarialnie takie postanowienie wcześniej niż pół roku
    od daty zgonu wszyscy spadkobiercy muszą przyjąć lub odrzucić spadek i
    kółko się zamyka.

  • 70. Data: 2019-11-25 13:16:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    napisał(a):

    >Trzeba iść do banku z postanowieniem o nabyciu spadku. Wtedy
    >udzielają
    >informacji o stanie konta i lokatach.

    Nie za pozno ?

    >Problem w tym, że na ewentualne odrzucenie jest 6 miesięcy od dnia, w
    >którym ktoś dowiedział się o tytule swojego powołania do spadku.

    Ale powolania czy nabycia ?

    Mozna przyjac z dobrodziejstwem inwentarza, troche zabezpiecza, ale
    tez nie do konca.

    J.