  • 11. Data: 2022-03-05 16:37:00
    Temat: Re: Pekao historia
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.03.2022 o 07:08, Pete pisze:

    > Podejrzewam (zresztą inni też to sugerowali), że wypowiedziałeś umowy
    > rachunków ale nie wypowiedziałeś usługi dostępu internetowego. Zwykle w
    > bankach na dostęp zdalny jest oddzielna umowa.

    Zadziwiacie mnie. W banku ze skarbonką w regulaminie świadczenia usługi
    bankowości elektronicznej jest wprost napisane, że polega to na dostępie
    do posiadanych kont i że z chwilą wygaśnięcia/rozwiązania ostatniej
    umowy na rachunek dostęp się kończy.

    MJ

  • 12. Data: 2022-03-05 19:41:44
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 5 marca 2022 o 16:37:46 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

> [...]
    > bankowości elektronicznej jest wprost napisane, że polega to na dostępie
    > do posiadanych kont i że z chwilą wygaśnięcia/rozwiązania ostatniej

    "Kończy się dostęp" czy "umowa zostaje rozwiązana"?

  • 13. Data: 2022-03-05 20:13:33
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 mar 2022 o 18:21, Dawid Rutkowski pisze:

    > Technicznie możliwe czy wymagane prawnie?

    Kiedyś (przed kilkunastu laty) m@ilem zapytałem w Skarbonce i dostałem
    taką (może 20, może 25 -- może nawet poszukam tamtego m@ila) odpowiedź.
    Moja matka pracowała (jako panienka) w bankach -- to samo twierdziła.
    Jej rodzona siostra była jakąś szychą przez dłuższą część swego/jej
    zawodowego życia w białostockiej Skarbonce i ZTCP też to (że dłuuugo)
    potwierdzała...

    BTW -- teraz (może od roku) ta siostra mieszka ~w Warszawie i mogłem
    jej mieszkanie obejrzeć w necie trochę tak, jak oglądam ukraińskie
    budynki... Wówczas pomyślałem sobie, że dostała prezent ;) niemal
    w rocznicę wybuchu warszawskiej Rotundy, który ZTCP przeżywała dość
    mocno... Aby było jasne -- teraz i siostra ocalała, i budynek ocalał,
    ale bez remontu nie obejdzie...

    > tylko i wyłącznie udostępniać wyciągi z 3 ostatnich miesięcy...

    Chyba nawet odpisano mi, że mogę dostać taką historię za freeko,
    ale nie wystarczy m@il z mej strony...

    Dokładniej -- moja sprawa dotyczyła Inteligo.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 14. Data: 2022-03-05 20:22:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 mar 2022 o 15:44, Dąbrowski pisze:

    > wynika, że lista odbiorców nie jest przypisana do konta
    Miałem (jak inni) konta w wielu bankach bezpośrednio lub pośrednio
    zjedzonych przez Alior -- teraz mam masę zdefiniowanych przejętych
    ze zjedzonych banków...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 15. Data: 2022-03-05 20:50:11
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > "Kończy się dostęp" czy "umowa zostaje rozwiązana"?

    Nie ma osobnej umowy. Świadczenie usługi bankowości elektronicznej
    następuje na podstawie i w ramach "umowy o prowadzenie rachunków bankowych".

    MJ

  • 16. Data: 2022-03-05 21:23:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 5 marca 2022 o 20:50:14 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    > Nie ma osobnej umowy. Świadczenie usługi bankowości elektronicznej
    > następuje na podstawie i w ramach "umowy o prowadzenie rachunków bankowych".

    I jest też, że ta umowa jest rozwiązywana z chwilą zamknięcia ostatniego rachunku?
    Skarbonka może tak mieć (sprawdzę jeszcze jak ma inteligo, w dużej skarbonce miałem
    tylko lokatę, którą dostałem na komunię, miała 40% - ale i tak inflacja była większa,
    więc co z tego, że z 40k po 5 latach urosła do 300k...) - a inne banki mają inaczej.
    Które rozwiązane lepsze - zależy na czym komu zależy.
    I na szczęście do wyboru jest więcej banków niż tylko skarbonka (a nawet sama
    skarbonka wciąż w 2 wcieleniach).

  • 17. Data: 2022-03-05 21:57:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 5 marca 2022 o 20:22:08 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Miałem (jak inni) konta w wielu bankach bezpośrednio lub pośrednio
    > zjedzonych przez Alior -- teraz mam masę zdefiniowanych przejętych
    > ze zjedzonych banków...

    W starym systemie bnp, jak miałeś konto indywidualne i drugie wspólne, to trzeba się
    było przełączać między "profilami" - i każdy z nich miał osobnego "użytkownika" oraz
    osobną listę odbiorców.
    Jak zrobili nowy system to już ma się widoczne oba konta na raz i połączyli listy
    odbiorców - w rezultacie miałem wszystkich po dwa razy.

    W inteligo też "mądrze" przelewy zdefiniowane są przypisane do konkretnego konta
    źródłowego (a też mam dwa - ind. i wspólne).