  • 1. Data: 2022-03-06 15:46:42
    Temat: Blokada kart
    Od: cef <c...@i...pl>

    Pytam o kwestię techniczną: jak się realizuje w praktyce
    takie wyłączenie kart na terenie danego kraju i wyłączenie
    kart wydanych przez banki danego kraju poza nim?
    Tylko jakoś tak jak dla zupełnego lamera wytłumaczcie

    Siedzi jakiś dyspozytor nad pulpitem "kartowa mapa świata"
    i decyduje gdzie zaświeci się światełko?
    Jak się wyłącza dany obszar?
    Jakimś kliknięciem w systemie czy trzeba się bardziej napracować?

    Bo to, że bankomat poznaje, że karta jest ruska,
    to chyba dość proste. Skoro i tak się łączy
    i ma informację zwrotną o dostępnych środkach, to dostaje też
    pewnie informację o kraju i tu tylko pytanie czy każdy bankomat
    (tzn danego banku czy sieci) trzeba osobno zaprogramować
    czy każdy bank swoje bankomaty osobno czy to VISA
    czy MC robią jakby w swoich danych?

  • 2. Data: 2022-03-06 17:53:14
    Temat: Re: Blokada kart
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    niedziela, 6 marca 2022 o 15:46:44 UTC+1 cef napisał(a):
    > Pytam o kwestię techniczną: jak się realizuje w praktyce
    > takie wyłączenie kart na terenie danego kraju i wyłączenie
    > kart wydanych przez banki danego kraju poza nim?
    > Tylko jakoś tak jak dla zupełnego lamera wytłumaczcie

    Tak samo jak Ty zastrzegasz lub blokujesz tymczasowo swoja karte, nie robi sie tego
    po prostu na jednaj karcie tylko na grupie kart z danym BINem (Bank Identification
    Number).

    MK

  • 3. Data: 2022-03-06 18:53:19
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak samo jak w bardzo wielu amerykańskich sklepach internetowych nie zapłacisz kartą
    wydaną poza USA.
    Podobnie w norweskim lokalnym spożywczaku.

    -----

  • 4. Data: 2022-03-06 19:11:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-06 o 17:53, Mac Ka pisze:

    > Tak samo jak Ty zastrzegasz lub blokujesz tymczasowo swoja karte, nie robi sie tego
    po prostu na jednaj karcie tylko na grupie kart z danym BINem (Bank Identification
    Number).

    To raczej dość jasne, że wg BIN czy innego parametru,
    ale jak technicznie? Kto to klika i gdzie?

  • 5. Data: 2022-03-06 19:12:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-06 o 18:53, ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak samo jak w bardzo wielu amerykańskich sklepach internetowych nie
    > zapłacisz kartą wydaną poza USA.
    > Podobnie w norweskim lokalnym spożywczaku.
    >

    > -----

    Ale widzę, że nie zrozumiałeś pytania.

  • 6. Data: 2022-03-06 19:26:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > To raczej dość jasne, że wg BIN czy innego parametru,
    > ale jak technicznie? Kto to klika i gdzie?

    OIDP, zapytanie idzie sklep -> podmiot obsługujący sklep -> visa/mc ->
    bank
    więc myślę, że klika się w visa.
    Chyba, że coś się zmieniło.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2022-03-06 19:31:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 6 marca 2022 o 17:53:15 UTC+1 Mac Ka napisał(a):

    > Tak samo jak Ty zastrzegasz lub blokujesz tymczasowo swoja karte, nie robi sie tego
    po prostu na jednaj karcie tylko na grupie kart z danym BINem (Bank Identification
    Number).

    Tu raczej nie będzie zastrzegania/blokowania, bo to jest w relacji klient-bank.
    Ma nie być rozliczania przez visę i MC.
    Zastrzec nie mogą, bo karty wydały ruskie banki i by się takiego "zastrzeżenia" nie
    posłuchały.
    Oczywiście wykluczenia z rozliczania będą wg BIN.

    I mogą być jaja w relacji akceptant-klient.
    Bo mamy dwie "fazy płacenia".
    Najpierw autoryzacja - zapewne klient-bank, na prośbę akceptanta.
    A potem rozliczenie, klient-akceptant, między dwoma bankami, via organizacja.
    I autoryzacja ruskich kart może pójść, nawet za granicą - i odwrotnie, zagranicznej u
    ruskich, a rozliczenie nie pójdzie.
    Kłopot będzie miał akceptant.

    Druga kwestia - czy ruski klient z ruskim akceptantem rozliczają się via visa/mc, czy
    też - jak twierdzą ruski - przez jakieś ruskie "centrum".
    Myślę, że ruski zmyślają - chyba że byli ma tyle przewidujący, że wszystkie karty
    wydawane od 2014 - więc pewnie wszystkie aktualnie w obiegu - mają też ukrytą
    funkcjonalność mir.
    I terminale też.

  • 8. Data: 2022-03-06 23:51:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.03.2022 o 15:46, cef pisze:
    > Pytam o kwestię techniczną: jak się realizuje w praktyce
    > takie wyłączenie kart na terenie danego kraju i wyłączenie
    > kart wydanych przez banki  danego kraju poza nim?

    Jeśli chodzi o wyłączenie kart na terenie danego kraju, to zapewne w ten
    sposób, że organizacja (VISA, MASTERCARD, itp.) nie będzie rozliczać
    transakcji z danego kraju. Ponieważ wymiana informacji idzie przez
    określone centrum, to wystarczy wyłączyć to centrum.

    Jeśli chodzi o transakcje kartami płatniczymi wydanymi przez bank z
    danego kraju, to koledzy opisali. Sądzę, ze mają tabelkę i mogą wyłączy
    banki na literę "A" przykładowo.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-03-10 11:37:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Info z francuskiego banku:
    "Informujemy, że w środę 9 marca 2022 r. o godzinie 22:01 organizacje płatnicze
    Mastercard i Visa zaprzestaną świadczenia usług w Rosji."
    Wysłane w iście francuskim stylu 09.03.2022 godz. 18:21 pocztą wewnętrzną.
    Inną sprawą jest to, czy jakiekolwiek inne banki w ogóle się pofatygowały o tym
    poinformować, jeszcze nie sprawdzałem.

  • 10. Data: 2022-03-10 12:05:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 02:37:20 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Inną sprawą jest to, czy jakiekolwiek inne banki w ogóle się pofatygowały o tym

    dotyczy to kart tegoz francuskiego banku, wszystkich nierosyjskich
    bankow, czy takze kart wydanych przez rosyjskie banki?

    Bo wydaje mi sie, ze te rosyjskie bedą nadal dzialac.
    Przynajmniej w Rosji, bo czy uda sie kupic cos np przez internet w
    Chinach ?

    U mnie na telefonie zadnej informacji ... polskie karty na razie chyba
    w Rosji dzialaja, wiec poinformowac powinni :-)

    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/visa-i-masterca
    rd-zawieszaja-transakcje-w-rosji.html
    "Bank Centralny uspokaja jednak, że blokada dotyczy wyłącznie
    płatności rosyjskimi kartami poza granicami państwa - w Rosji
    transakcje nadal będą możliwe.

    Karty wydawane przez rosyjskie banki nie będą już obsługiwane przez
    sieć Mastercard. Każda karta Mastercard wydana poza granicami kraju
    nie będzie działać u rosyjskich sprzedawców ani w bankomatach"

    Taa ... a karty wydane przez rosyjskie banki na terminalu w Rosji ...
    to obslugiwane przez "siec Mastercard" czy inne?

    https://300gospodarka.pl/news/visa-mastercard-rosja-
    wojna-w-ukrainie

    J.