  • 1. Data: 2022-03-04 15:44:16
    Temat: Pekao historia
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Miałem kiedyś konto w Pekao, które zamknąłem w 2008 roku. Kilka dni temu
    znów otworzyłem konto w Pekao. Poszło szybko, bo okazało się że moje
    dane osobowe wciąż są w systemie banku. Numer nowego konta jest inny od
    tego z 2008 roku, ale po zalogowaniu się do Pekao24 zobaczyłem pełną
    listę odbiorców do których przelewałem pieniądze przed 2008 rokiem. Z
    tego wynika, że lista odbiorców nie jest przypisana do konta ale do
    osoby. Ile czasu bank ma prawo przechowywać takie dane jak lista
    odbiorców? Czy po 12 latach bank nie powinien był usunąć także moich
    danych osobowych?

  • 2. Data: 2022-03-04 16:06:10
    Temat: Re: Pekao historia
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 4 marca 2022 o 15:44:25 UTC+1 Dąbrowski napisał(a):
> [...]
    > osoby. Ile czasu bank ma prawo przechowywać takie dane jak lista
    > odbiorców? Czy po 12 latach bank nie powinien był usunąć także moich

    Nie masz "listy odbiorców _do_których_przelewałeś_pieniądze" tylko listę odbiorców
    zdefiniowanych - taką, jaką sobie utworzyłeś, niepowiązaną bezpośrednio z tym, czy do
    nich coś przelewałeś czy nie.
    I w sumie nic dziwnego że jest to przypisane do PESELu.
    Ciekawostką byłoby to, gdybyś widział historię tego starego konta. Choć zapewne
    technicznie jest to możliwe.
    Powiem więcej - ja w bnp paribas po założeniu nowej karty kredytowej znalazłem w jej
    historii - ale, uwaga, tylko tej przekazywanej przez "otwartą bankowość" (AIS) do
    santandera, dwie ostatnie operacje z poprzedniej KK w bnpp...
    W ST bnpp nie było ich widać - i nie było też widać w ST ing (również przez AIS).

    Pewnie login też masz taki sam - chyba że przy "migracji" (a może nawet były w tym
    czasie dwie, a może nawet trzy) na nowy system pozmieniali loginy.
    A że to zostało - jedna z możliwości jest taka, że nie rozwiązałeś z nimi umowy o
    "bankowość elektroniczną".
    Zaś druga - "cóż, to żubr" ;>

    Ja np. w ing i krokodylu nie mam żadnych usług - a dostęp do ST przez net mam.
    Nic się tam nie wyświetla, ale jakbym chciał konto to możliwe, że mógłbym je sobie
    założyć "elektronicznie", "podpisując" umowę SMSem, nawet nie byłby potrzebny przelew
    weryfikacyjny.
    ZTCP oba banki odpowiedziały, że rozwiązanie umowy o "bankowość elektroniczną" wymaga
    wizyty w oddziale.

  • 3. Data: 2022-03-04 16:13:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Dąbrowski.
    On 04.03.2022 15:44 you wrote:

> [...]
    > przechowywać takie dane jak lista odbiorców? Czy po 12 latach bank
    > nie powinien był usunąć także moich danych osobowych?

    Przejrzyj lepiej archiwum domowe, co zamknąłeś w tym 2008.
    Może *tylko* rachunek.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2022-03-04 16:41:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Mar 2022 15:44:16 +0100, Dąbrowski wrote:
> [...]
    > osoby. Ile czasu bank ma prawo przechowywać takie dane jak lista
    > odbiorców? Czy po 12 latach bank nie powinien był usunąć także moich

    Nie wiem jak Pekao i prawo ... ale w ktorym to banku było
    "wypowiedział pan umowe rachunku, a nie obslugi przez internet".

    :-)

    W sumie - lista odbiorcow nie powinna byc przypisana do
    konta/rachunku.
    Rachunkow mozesz miec wiele, lista wspolna ...

    J.

  • 5. Data: 2022-03-04 17:40:05
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 mar 2022 o 16:06, Dawid Rutkowski pisze:

    > Ciekawostką byłoby to, gdybyś widział historię tego
    > starego konta. Choć zapewne technicznie jest to możliwe.

    Chyba przez co najmniej 25 lat.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2022-03-04 18:21:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 4 marca 2022 o 17:40:08 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Chyba przez co najmniej 25 lat.

    Technicznie możliwe czy wymagane prawnie?
    Co do technicznego, to w żubrze na pewno nie 25 lat - to, co się działo przed
    wprowadzeniem NRB mają tylko na papierze - dowiedziałem się o tym jak szukałem moich
    20$ - i znalazłem :) - a to było ok. 2001 bodajże.

    Zaś jeśli wymagane prawnie - to ciekawe te wymagania w stosunku do tego, do czego
    jest zobowiązany bank wobec klienta - a bank ma obowiązek tylko i wyłącznie
    udostępniać wyciągi z 3 ostatnich miesięcy...

  • 7. Data: 2022-03-04 22:07:11
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    > Nie masz "listy odbiorców _do_których_przelewałeś_pieniądze" tylko listę odbiorców
    zdefiniowanych - taką, jaką sobie utworzyłeś, niepowiązaną bezpośrednio z tym, czy do
    nich coś przelewałeś czy nie.

    Tak, źle napisałem. Chodzi o listę odbiorców zdefiniowanych.

  • 8. Data: 2022-03-04 22:49:57
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2022-03-04 o 16:13, Pete pisze:

    > Przejrzyj lepiej archiwum domowe, co zamknąłeś w tym 2008.
    > Może *tylko* rachunek.

    Wtedy mi podpadli, zamykałem wszystkie rachunki i konto w BM Pekao.
    Wypowiedzenie umowy (na piśmie) złożyłem w oddziale banku i zapewniano
    mnie, że po okresie wypowiedzenia już nic mnie z nimi nie będzie łączyć.
    Dlatego trochę się zdziwiłem gdy w zeszłym roku dostałem e-maila od
    Pekao. Ale tamten e-mail dotyczył wypowiedzenia przez Pekao umowy jaką
    miałem w Idea Banku i przyszedł na adres podany w Idea Banku a nie
    podany kiedyś w Pekao. Teraz pracownik Pekao aktualizował dane i zapytał
    o adres e-mail bo w systemie go nie miał. Czyli adresu e-mail nie
    przechowali. Ale listę zdefiniowanych odbiorców tak.

  • 9. Data: 2022-03-05 07:08:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Dąbrowski.
    On 04.03.2022 22:49 you wrote:

> [...]
    > Pekao aktualizował dane i zapytał o adres e-mail bo w systemie go
    > nie miał. Czyli adresu e-mail nie przechowali. Ale listę

    Podejrzewam (zresztą inni też to sugerowali), że wypowiedziałeś umowy
    rachunków ale nie wypowiedziałeś usługi dostępu internetowego. Zwykle w
    bankach na dostęp zdalny jest oddzielna umowa. No i lista odbiorców
    zdefiniowanych zwykle jest dodatkiem do dostępu zdalnego a nie do
    konkretnego rachunku, dlatego pozostała nienaruszona.

    Po zamknięciu tych rachunków i po okresie wypowiedzenia, próbowałeś się
    zalogować do swojego konta?

    Mi też wiszą jakieś dostępy-zombie w kilku bankach ale nie mam już siły
    ani ochoty pozamykać to w cholerę.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2022-03-05 08:27:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-03-05 o 07:08, Pete pisze:

    > Mi też wiszą jakieś dostępy-zombie w kilku bankach ale nie mam już siły
    > ani ochoty pozamykać to w cholerę.

    Mnie też ciekawi w ilu bankach leżą jakieś resztki moich danych.
    Po tych fuzjach to pewnie wszędzie.
    Akurat Pekao jest o tyle ciekawe, że ja przywędrowałem do nich
    ze spółką, którą obsługiwało wcześniej BPH. A po przejęciu w 2007(?) okazało
    się, że Pekao ma moje dane już, bo miałem jakiś produkt u nich
    albo może nawet samo zapytanie gdzieś złożyłem.
    Jedyny produkt jaki pamiętam, to konto walutowe
    zamknięte w latach osiemdziesiątych albo na początku III RP.
    Nie wiem czy to możliwe, żeby te dane akurat przetrwały.