  • 21. Data: 2006-03-07 10:50:33
    Temat: Re: PLN vs CHF
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Zloty ma sie umacniac, wiec? spread - patrzyles jak wplywa na rate
    > kredytowa, czy tylko tak piszesz? :)
    Nie jestem fachowcem wiec w duzej mierze opieram sie na intuicji :)
    Dlatego pytam!

    > jesli inflacja pojdzie w dol - to i owszem.
    No to jest chyba podstawowe zalozenie. Inaczej lepiej unikac kredytow
    zlotowych.

    > ci co bylo ich na to stac. Rynek kredytow mamy od niedawna - to co bylo
    > kiedys 20% to samobojcy. Oferta tez byla okrojona do 2-3 bankow, dlatego
    > przyklad nieudany.

    > No dobrze - ale mowisz, jakbys byl odporny na ryzyko stopy procentowej....
    Uwazasz ze w przypadku zlotych jest wieksze niz w przypadku franka?

  • 22. Data: 2006-03-07 20:11:28
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    > No to jest chyba podstawowe zalozenie. Inaczej lepiej unikac kredytow
    > zlotowych.

    No wlasnie. A piszesz, ze mamy socjalizm, etc ;)

    > Uwazasz ze w przypadku zlotych jest wieksze niz w przypadku franka?

    We franku raczej wiemy o co chodzi - pojdzie w gore.
    W przypadku PLN - stopy sa nizsze niz w USA. Inwestrzy licza na roznice
    kursowe. Jednym slowem nie prezentowalbym tak pewnego stanowiska jak ty to
    tutaj robisz.

    No ale - dla swietego spokoju - warto brac w PLN bo teraz oprocentowanie
    jest najnizsze w historii. Zapewne jeszcze troche moze spasc, chociaz raczej
    bardzie teraz prawdopodsobne jest, ze bedzie szlo do gory... :)

  • 23. Data: 2006-03-07 22:34:23
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Zenobiusz Mokronos" <Z...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:duhedi$lfg$1@inews.gazeta.pl...

    Biorąc

    | Ale marza mi zostanie i caly misterny plan w piz.u

    | Bo tak jest teraz z kredytami w CHF i taka jest norma na swiecie.

    Witam,

    Polecam doglebne studiowanie tego co zagranica. Z tego co sie orientuje to
    marze sa na poziomie max 1%
    Takie potwierdzenie dostalem od Amerykanina i Portugalczyka ktorzy maja
    kredyty w USD i EUR. Tak wiec zweryfikuj swojego informatora :) bo cie
    klamie.

    XYZ

  • 24. Data: 2007-06-05 19:53:16
    Od: "User" <u...@u...net>

    Użytkownik "Zenobiusz Mokronos" <Z...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:duhhl5$84c$1@inews.gazeta.pl...

    > mbank faktycznie odpada :) aby moj plan mial sens musze miec gwarancje
    > ze rata = wibor + marza

    A to dlaczego ? Są banki które mają dużo swoich pieniędzy i mogą sobie
    pozwolić na stosowanie oprocentowania nie wg wzoru WIBOR 3(6)M + marża ale
    sami ustalają oprocentowanie. np. Raiffeisen.
    Mam u nich kredyt w PLN oprocentowany 5.1% co daje wg wzoru 0,5% marży (
    dziś WIBOR 6M 4,6%) i jak na razie jestem zadowolony.

    Pozdrawiam-Ardi

  • 25. Data: 2007-06-05 19:59:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Mam u nich kredyt w PLN oprocentowany 5.1% co daje wg wzoru 0,5% marży (
    > dziś WIBOR 6M 4,6%) i jak na razie jestem zadowolony.

    ale bank może ci w każdej chwili zmienić oprocentowanie na mniej
    korzystne i co wtedy zrobisz?

    a w innych bankach jest jasność WIBOR 3/6 m-cy + marża i wszystko jasne

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 26. Data: 2007-06-05 21:16:52
    Od: "gg" <g...@m...com>

    > ale bank może ci w każdej chwili zmienić oprocentowanie na mniej korzystne
    > i co wtedy zrobisz?

    eeeeeee, ale dlaczego mieliby mu to zrobić?
    ;)

    --
    pozdr
    P.

  • 27. Data: 2007-06-06 06:41:23
    Od: "toudidel" <toudidel@o[DWA].pl>

    > a w innych bankach jest jasność WIBOR 3/6 m-cy + marża i wszystko jasne

    Regulowanie ceny kredytu sztywno w oparciu o WIBOR lub na podstawie
    wewnętrznych zarządzeń banku działa w dwie strony. Teoretycznie jest jeden
    (przynajmniej ja wiem tylko o jednym) bank który ignoruje WIBOR i ustala
    cenę kredytu w oparciu o decyzję zarządu czy ch.. wie kogo. Zaleta taka że w
    przypadku podniesienia stóp procentowych gdy inne banki od razu podwyższają
    wskażniki, ten jeszcze przez jakiś czas oprocentowanie ma niskie (do momentu
    zatwierdzenia decyzji o podwyższeniu). Ale zdarza się że w przypadku
    obniżenia stóp inni obniżają a ten jeszcze przez kilka miesięcy wstrzymuje
    się z decyzją o obniżeniu.

    --
    td
    www.paranoja.org

  • 28. Data: 2007-06-06 12:01:51
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Użytkownik "gg" <g...@m...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości
    >
    > eeeeeee, ale dlaczego mieliby mu to zrobić?
    > ;)
    >
    > --
    > pozdr
    > P.

    Jak to dlaczego ? dla kasy.

    Dwa lata temu wziąłem k. hipoteczny w Mbanku. Nieświadomy wtedy klient
    podpisał ładnie umowę na regulowanie oprocentowania decyzją banku. Potem
    nastąpiły o ile pamiętam 4 czy pięć podwyżek stóp w Szwajcarii o 0,25 % a
    MBank za każdym razem przysyłał mi podwyżkę o 0,3 % i tą metodą zyskał
    dodatkowe 0,3% rocznie.

    Napisałem "podanie" z prośbą o zmianę sposobu naliczania na WIBOR+ marża.
    Wysłali aneks na LIBOR + 1,7% to dość sporo ale mniej niż było. Podpisałem a
    teraz przymierzam się do renegocjacji bo brałem drugi kredyt hipoteczny u
    nich, tym razem złoty na WIBOR + 1,2%. Nie wiem czy będą skłonni obniżyć
    marżę na pierwszym kredycie w CHF bo wiedzą, że przy przenoszeniu się do
    innego banku tracę spread (różnicę w cenie kupna i sprzedaży walut) tj. ok.
    5% i zanim to odrobię w innym banku minie 10-15 lat. Trochę to irytujące bo
    nowi klienci dostają lepszą ofertę, w tej chwili marżę mają chyba 1,2%

  • 29. Data: 2007-06-06 23:35:58
    Od: "User" <u...@u...net>

> [...]
    > i co wtedy zrobisz?
    >
    > a w innych bankach jest jasność WIBOR 3/6 m-cy + marża i wszystko jasne

    Może i wszystko jasne ale nie tak do końca, np. w GE money jest WIBOR średni
    za jakiś tam okres (tak jest lepiej gdy WIBOR rośnie ponieważ jest niższy
    %), a np. w BPH Wibor z ostatniego dnia roboczego przed spłatą raty.
    Co do zmiany oprocentowania to przecież WIBOR też się zmienia, podobnie jak
    decyzja zarządu banku o zmianie oprocentowania więc co za różnica ?
    Pozdrawiam - User

  • 30. Data: 2007-06-07 08:06:59
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-06-07 01:35, User stwierdził, że:
    > Co do zmiany oprocentowania to przecież WIBOR też się zmienia, podobnie jak
    > decyzja zarządu banku o zmianie oprocentowania więc co za różnica ?

    To, że jak wskaźnik się zmieni (in plus/in minus) to bank ma obowiązek
    uaktualnić Ci oprocentowanie, a zarząd jedynie może (co w przypadku jego
    obniżania nie jest już takie oczywiste).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl