  • 1. Data: 2006-03-05 18:01:31
    Temat: Czy można zarobić na kredycie?
    Od: "Artur P." <a...@o...pl>

    W tej chwili Bank Millenium ma w ofercie pożyczkę hipoteczną, której kwotę
    można przeznaczyć na dowolny cel, z oprocentowaniem 6,85% rocznie. 0% za
    rozpatrzenie wniosku i 0% prowizji za udzielenie kredytu. Do tego wycenę
    nieruchomości pod hipotekę także robią za free. Jest jedynie do zapłacenia
    200zł opłaty sądowej za wpis hipoteczny do ksiągi wieczystej. Przy takich
    założeniach równa rata kredytu 25 tys. zł na 60 miesięcy wynosi 493,26zł.
    Razem spłacamy 29595zł + 200zł za wpis.
    Wyliczyłem, że wpłacając te 25 tys. na fundusz powierniczy np akcji na te 5
    lat przy rocznej stopie zwrotu na poziomie 10% (a jest w tej chwili o wiele
    wyższa) moznaby wyciągnąć 40 262.75zł i to przy rocznej kapitalizacji
    odsetek. Zarabiamy więc 10467zł lub możemy w każdej chwili jednostki
    funduszy wypłacić i spłacać kredyt. Czy to jest możliwe? Czy gdzieś
    popełniłem błąd? A może są jakieś fundusze systematycznego oszczędzania, w
    których wpłacając kwotę 493,26zł miesięcznie można zarobić więcej?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-03-05 18:18:33
    Temat: Re: Czy można zarobić na kredycie?
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.kulbi.prv.pl>

    Artur P. napisał(a):
> [...]
    > popełniłem błąd? A może są jakieś fundusze systematycznego oszczędzania, w
    > których wpłacając kwotę 493,26zł miesięcznie można zarobić więcej?

    Tylko zwróć uwagę, że hossa na giełdzie nie będzie trwała wiecznie.
    Moim zdaniem można byłoby zarobić na tej pożyczce, ale trzeba
    zdywersyfikować inwestycje. No i nigdy nie będziesz miał pewności, że
    nie stracisz.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2006-03-05 21:41:15
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Artur P." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Wyliczyłem, że wpłacając te 25 tys. na fundusz powierniczy np akcji na te 5
    > lat przy rocznej stopie zwrotu na poziomie 10% (a jest w tej chwili o wiele

    teraz giełda bije rekordy a przy naszej niestabilności politycznej szybko moze
    sie to zmienić i fundusz akcji, którego jednostki kupisz na górce może przynieść
    straty

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-03-06 09:06:59
    Od: "gg" <d...@d...d.>

> [...]
    > wiele
    > wyższa) moznaby wyciągnąć 40 262.75zł i to przy rocznej kapitalizacji

    Dają gwarancje na te 10%? Jeżeli tak to bierz natychmiast...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2006-03-07 20:00:07
    Od: "Artur P." <a...@o...pl>

> [...]
    > Moim zdaniem można byłoby zarobić na tej pożyczce, ale trzeba
    > zdywersyfikować inwestycje. No i nigdy nie będziesz miał pewności, że

    Szczerze powiem, że z początku szukałem kredytu na zakup nowego auta. I
    biorac pod uwage ceny kredytów samochodowych, to kredyt hipoteczny bije je
    na głowę warunkami. Jednak stwierdzilismy z zoną, że jeszcze pomeczymy sie
    naszym wysłużonym autem (tym bardziej, że mam drugie firmowe) i troche
    dozbieramy kasy. W banku millenium maja teraz promocję i wyceniają
    nieruchomości pod hipotekę za free, tak więc chciałem skorzystać z okazji i
    wziąć kredyt i wpłacić kasiorke na fundusz, korzystając z hossy giełdowej.
    Chyba jednak to nienajlepszy pomysł, bo faktycznie jest duże ryzyko, ze
    można stracić. Poza tym jak znam życie za chwilę inny bank bedzie miał
    podobną propozycję, a może jeszcze lepszą...