    From: "Dyzmund" <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PLN vs CHF
    Date: Wed, 6 Jun 2007 14:01:51 +0200

    Użytkownik "gg" <g...@m...com> napisał w wiadomości
    news:f44jtf$8on$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "RobertS" <b...@x...pl> napisał w wiadomości
    >
    > eeeeeee, ale dlaczego mieliby mu to zrobić?
    > ;)
    >
    > --
    > pozdr
    > P.

    Jak to dlaczego ? dla kasy.

    Dwa lata temu wziąłem k. hipoteczny w Mbanku. Nieświadomy wtedy klient
    podpisał ładnie umowę na regulowanie oprocentowania decyzją banku. Potem
    nastąpiły o ile pamiętam 4 czy pięć podwyżek stóp w Szwajcarii o 0,25 % a
    MBank za każdym razem przysyłał mi podwyżkę o 0,3 % i tą metodą zyskał
    dodatkowe 0,3% rocznie.

    Napisałem "podanie" z prośbą o zmianę sposobu naliczania na WIBOR+ marża.
    Wysłali aneks na LIBOR + 1,7% to dość sporo ale mniej niż było. Podpisałem a
    teraz przymierzam się do renegocjacji bo brałem drugi kredyt hipoteczny u
    nich, tym razem złoty na WIBOR + 1,2%. Nie wiem czy będą skłonni obniżyć
    marżę na pierwszym kredycie w CHF bo wiedzą, że przy przenoszeniu się do
    innego banku tracę spread (różnicę w cenie kupna i sprzedaży walut) tj. ok.
    5% i zanim to odrobię w innym banku minie 10-15 lat. Trochę to irytujące bo
    nowi klienci dostają lepszą ofertę, w tej chwili marżę mają chyba 1,2%