  • 1. Data: 2006-03-06 13:22:12
    Temat: PLN vs CHF
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    Witam
    Proszę mi powiedzieć czy dobrze kombinuje. Chce wziąć kredyt na 180-200
    tys na 30 lat. Oczywiście mam nadzieję spłacić go
    wcześniej (po jakichs 15-20 latach). Boje się brać franków bo to nie
    wiadomo co będzie. Wedle obliczeń kalkulatora roznica miedzy
    ratami w CHF i PLN to jakieś 200 – 300 zl miesiecznie. Wróżka mówi ze
    ponieważ Libor idzie w góre, a Wibor idzie w dół
    opłacalność kredytów walutowych nie potrwa dłużej niż kilka lat. Biorąc
    pod uwagę że rocznie na złotych tracę jakieś 2000 –
    3000 zł to przez 5 lat mogę stracic do 15 tys.
    Zważywszy że teraz jest jedyna okazja załapać się na kredyt złotowy z
    marżą banku na poziomie do 1% (za parę lat normą będą
    kredyty z marżą 2 –3 %), a każdy procent marży więcej to ok. 100 zł raty
    więcej miesięcznie to przez następne 10 lat mam
    szansę odrobić statę. Dodatkowa kożyść to brak ryzyka kursowego :)

  • 2. Data: 2006-03-06 13:29:02
    Temat: Re: PLN vs CHF
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Zenobiusz Mokronos wrote:

    > ponieważ Libor idzie w góre, a Wibor idzie w dół
    > opłacalność kredytów walutowych nie potrwa dłużej niż kilka lat. Biorąc

    Weź w CHF, a za kilka lat przewalutujesz na PLN.

    > (za parę lat normą będą kredyty z marżą 2 ?3 %)

    Dlaczego?

    Karol

  • 3. Data: 2006-03-06 13:31:12
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Zenobiusz Mokronos" <Z...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:duhd26$ero$1@inews.gazeta.pl...
    > Zważywszy że teraz jest jedyna okazja załapać się na kredyt złotowy z
    > marżą banku na poziomie do 1% (za parę lat normą będą
    > kredyty z marżą 2 –3 %), a każdy procent marży więcej to ok. 100 zł raty

    Czy bank nie może sobie dowolnie w drodze zarządzenia zmienić marży?
    Nagle stwierdzi że mu się nie opłaca obsługiwać kredytu na dotychczasowych
    warunkach i je zmieni... Albo wprowadzi dodatkowe ubezpieczenie...Czy to
    jest możliwe?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2006-03-06 13:45:21
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    Karol S wrote:

    > Weź w CHF, a za kilka lat przewalutujesz na PLN.
    Ale marza mi zostanie i caly misterny plan w piz.u

    > Dlaczego?

    Bo tak jest teraz z kredytami w CHF i taka jest norma na swiecie.

  • 5. Data: 2006-03-06 13:50:52
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    gg wrote:

> [...]
    > warunkach i je zmieni... Albo wprowadzi dodatkowe ubezpieczenie...Czy to

    No nie wiem ale jakby tak moglo byc to caly ten interes nie mialby sensu
    najmniejszego. No przeciez musze wiedziec na jakich warunkach pozyczam
    pieniadze. Wibor(ktory od banku nie zalezy) + marza (stala okreslona w
    umowie) tak to sobie wyobrazam :) Ale moze sie myle.

  • 6. Data: 2006-03-06 14:34:25
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Mon, 06 Mar 2006 14:50:52 +0100, Zenobiusz Mokronos napisał(a):

> [...]
    > pieniadze. Wibor(ktory od banku nie zalezy) + marza (stala okreslona w
    > umowie) tak to sobie wyobrazam :) Ale moze sie myle.

    W mbanku ZTCP jest dowolnie wzięta kwota z sufitu, ktora może się zminić w
    dowolnym momencie

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 7. Data: 2006-03-06 14:40:35
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    Michał Dąbrowski wrote:

    > W mbanku ZTCP jest dowolnie wzięta kwota z sufitu, ktora może się zminić w
    > dowolnym momencie

    mbank faktycznie odpada :) aby moj plan mial sens musze miec gwarancje
    ze rata = wibor + marza

  • 8. Data: 2006-03-06 14:50:11
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Zenobiusz Mokronos" <Z...@n...pl> napisał
    w wiadomości news:duhhl5$84c$1@inews.gazeta.pl...
    > mbank faktycznie odpada :) aby moj plan mial sens musze miec gwarancje
    > ze rata = wibor + marza

    tak kiedyś było w PKO BP

  • 9. Data: 2006-03-06 15:10:04
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > warunkach i je zmieni... Albo wprowadzi dodatkowe ubezpieczenie...Czy to

    Umowa to reguluje. Jesli zarzad ustala oprocentowanie, to robi jak chce
    (teoretycznie).

    Jesli w umowie wbite jest, ze st.proc.kredytu to no. WIBOR 6M powiekszony o
    marze banku w wysokosci 1 punktu procentowego, to nie ma bata,
    orpocentowanie moze sie zmienic tylko jesli zmieni sie WIBOR.

    Co do innych zabezpieczen, zazwyczaj w umowach jest zmianka, ze bank ma
    prawo okresowo weryfikowac wiarygodnosc kredytową kredytobiorcy i jezeli
    stwierdzi, ze ta obnizyla sie znacząco, moze domagac sie dodatkowych
    zabezpieczen, czy tez nawet splaty dodatkowej kredytu przewalutowania itp.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 10. Data: 2006-03-06 17:27:34
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Bo tak jest teraz z kredytami w CHF i taka jest norma na swiecie.

    No nie do konca tak jest z CHF.
    Korzystna marza w CHF od 1 do 2 oczek.
    najczesciej 1.5.

    Pozdrawiam