  • 11. Data: 2006-03-07 08:04:13
    Temat: Re: PLN vs CHF
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl> wrote:
    > ratami w CHF i PLN to jakieś 200 – 300 zl miesiecznie. Wróżka mówi ze
    > ponieważ Libor idzie w góre, a Wibor idzie w dół
    > opłacalność kredytów walutowych nie potrwa dłużej niż kilka lat.

    LIBOR o 1pp w ciagu dwoch lat.
    WIBOR? Moze 0,25pp jeszcze w dol. Dalej bedziesz mial roznice

    > Zważywszy że teraz jest jedyna okazja załapać się na kredyt złotowy z
    > marżą banku na poziomie do 1% (za parę lat normą będą
    > kredyty z marżą 2 –3 %), a każdy procent marży więcej to ok. 100 zł
    > raty więcej miesięcznie to przez następne 10 lat mam
    > szansę odrobić statę. Dodatkowa kożyść to brak ryzyka kursowego :)

    Zeby dojsc do 2-3% to inflacja musi byc odpowiednio niska na poziomie tej w
    UE czy Szwajcarii. A mnie ciekawi jak sie zachowa bank, jak wejdziemy do
    strefy Euro ;)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 12. Data: 2006-03-07 08:28:36
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > LIBOR o 1pp w ciagu dwoch lat.
    > WIBOR? Moze 0,25pp jeszcze w dol. Dalej bedziesz mial roznice

    Roznica bedzie ale na tyle nieduza ze nie bedzie sie oplacalo brac
    waluty.

    > Zeby dojsc do 2-3% to inflacja musi byc odpowiednio niska na poziomie tej w
    > UE czy Szwajcarii.

    Hmm a co ma marża banku do inflacji?

    >A mnie ciekawi jak sie zachowa bank, jak wejdziemy do
    > strefy Euro ;)

    Z Pisami u steru, z takim dlugiem i deficytem nie bedziemy w strefie
    Euro za szybko o ile wogole.

  • 13. Data: 2006-03-07 08:45:17
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    Bartek wrote:

    > No nie do konca tak jest z CHF.
    > Korzystna marza w CHF od 1 do 2 oczek.
    > najczesciej 1.5.

    konkurencja robi swoje :)

  • 14. Data: 2006-03-07 08:45:56
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl> wrote:
    > Roznica bedzie ale na tyle nieduza ze nie bedzie sie oplacalo brac
    > waluty.

    1-2pp. to zawsze troche :)
    No i pamietaj, ze na kredytach walutowych marza tez moze sie zmniejszyc,
    wiec...

    > Hmm a co ma marża banku do inflacji?

    Kto bedzie bral kredyty na 6-7%?

    > Z Pisami u steru, z takim dlugiem i deficytem nie bedziemy w strefie
    > Euro za szybko o ile wogole.

    Pis nie jest wieczny :)

  • 15. Data: 2006-03-07 08:58:51
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl> wrote:
    > konkurencja robi swoje :)

    LDaczego zatem uwazasz, ze nagle zniknie w przypadku PLN?

  • 16. Data: 2006-03-07 09:08:35
    Od: "n...@s...pl" <n...@s...pl>

    Dnia 07-03-2006 o 09:58:51 Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> napisał:

    > LDaczego zatem uwazasz, ze nagle zniknie w przypadku PLN?

    Mysle ze kazde szalenstwo ma swoj kres. W tej chwili wszyscy biora kredyty
    wiec mozna zjechac z marza. Jak rynek sie nasyci, franek przestanie byc
    taka rewelacja banki podniosa marze zeby wyjsc na swoje.

  • 17. Data: 2006-03-07 09:14:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > kredyty wiec mozna zjechac z marza. Jak rynek sie nasyci, franek
    > przestanie byc taka rewelacja banki podniosa marze zeby wyjsc na

    Ale marza na PLN jest czesto 2-3 raz nizsza niz na CHF. A rynek
    niekoniecznie sie nasyci. Kiedy splacisz swoje mieszkanie zawsze mozesz
    wziac pozyczke hipoteczna :)

  • 18. Data: 2006-03-07 09:18:25
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > 1-2pp. to zawsze troche :)
    Biorac pod uwage ryzyko kursowe i roznice w cenie kupna i sprzedazy
    waluty (ok 3%) przy roznicy 2pp nie bedzie sie oplacalo brac waluty.

    > No i pamietaj, ze na kredytach walutowych marza tez moze sie zmniejszyc,
    > wiec...

    Mysle ze z czasem raczej marza na zlotowe pojdzie w gore :)

    > Kto bedzie bral kredyty na 6-7%?
    Ci co sie nie bali i brali na 20% teraz sa do przodu bo ceny
    nieruchomosci sa 2 razy wyzsze.

    > Pis nie jest wieczny :)

    Socjalizm niestety jest. Zadluzamy sie niezaleznie od tego kto rzadzi.
    Poprzednie rzady mialy z czego finansowac roznie kielbasy wyboracze bo
    sprzedawaly co sie da. ALe niewiele juz zostalo do sprzedania, wiec
    zostaje pozyczac. Jedyny plus tej polityki jest taki ze utrzymuje
    zlotowke na mocno przewartosciowanym poziomie.

  • 19. Data: 2006-03-07 09:27:39
    Od: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Ale marza na PLN jest czesto 2-3 raz nizsza niz na CHF.

    No wlasnie mam wrazenie ze nie potrwa to wiecznie.

  • 20. Data: 2006-03-07 10:32:01
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl> wrote:
    > Biorac pod uwage ryzyko kursowe i roznice w cenie kupna i sprzedazy
    > waluty (ok 3%) przy roznicy 2pp nie bedzie sie oplacalo brac waluty.

    Zloty ma sie umacniac, wiec? spread - patrzyles jak wplywa na rate
    kredytowa, czy tylko tak piszesz? :)

    > Mysle ze z czasem raczej marza na zlotowe pojdzie w gore :)

    jesli inflacja pojdzie w dol - to i owszem.

    > Ci co sie nie bali i brali na 20% teraz sa do przodu bo ceny
    > nieruchomosci sa 2 razy wyzsze.

    ci co bylo ich na to stac. Rynek kredytow mamy od niedawna - to co bylo
    kiedys 20% to samobojcy. Oferta tez byla okrojona do 2-3 bankow, dlatego
    przyklad nieudany.

> [...]
    > zostaje pozyczac. Jedyny plus tej polityki jest taki ze utrzymuje
    > zlotowke na mocno przewartosciowanym poziomie.

    No dobrze - ale mowisz, jakbys byl odporny na ryzyko stopy procentowej....