    From: Zenobiusz Mokronos <Z...@n...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: PLN vs CHF
    Date: Mon, 06 Mar 2006 14:22:12 +0100

    Witam
    Proszę mi powiedzieć czy dobrze kombinuje. Chce wziąć kredyt na 180-200
    tys na 30 lat. Oczywiście mam nadzieję spłacić go
    wcześniej (po jakichs 15-20 latach). Boje się brać franków bo to nie
    wiadomo co będzie. Wedle obliczeń kalkulatora roznica miedzy
    ratami w CHF i PLN to jakieś 200 – 300 zl miesiecznie. Wróżka mówi ze
    ponieważ Libor idzie w góre, a Wibor idzie w dół
    opłacalność kredytów walutowych nie potrwa dłużej niż kilka lat. Biorąc
    pod uwagę że rocznie na złotych tracę jakieś 2000 –
    3000 zł to przez 5 lat mogę stracic do 15 tys.
    Zważywszy że teraz jest jedyna okazja załapać się na kredyt złotowy z
    marżą banku na poziomie do 1% (za parę lat normą będą
    kredyty z marżą 2 –3 %), a każdy procent marży więcej to ok. 100 zł raty
    więcej miesięcznie to przez następne 10 lat mam
    szansę odrobić statę. Dodatkowa kożyść to brak ryzyka kursowego :)