  • 1. Data: 2004-10-12 15:21:50
    Temat: PKOBP przez DM
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Niech ktoś mnie poprawi bo może gdzieś się walnąłem

    Założenia jak w promocji z DM BPH
    - Lewar max x13
    - Prowizja za rozpatrzenie wniosku 0,25% kwoty kredytu
    - Prowizja za kupno / sprzedaż 0,5%+0,5%
    - Dyskonto 4%
    - nie biore pod uwagę oprocentowania kredytu na kilka dni.

    Terminy:
    RK - przewidywana redukcja kupna
    KT - kwota transakcji kupna/sprzedaży po uzglednieniu RK
    ZB - zysk brutto czyli różnica pomiedzy ceną zakupu a sprzedaży
    ZN - jak ZB minus podatek belkowy, prowizja za kredyt i prowizja od zakupu
    i sprzedaży

    Kwota wkładu własnego 25 000 zł

    _________________________
    Wariant I pesymistyczny
    Zysk 0% + dyskonto 4%

    Lewar max x13

    RK / KT / ZB / ZN
    50% 175 000 zł 7 000 zł 3 037 zł
    80% 70 000 zł 2 800 zł 727 zł
    90% 35 000 zł 1 400 zł -43 zł
    91% 31 500 zł 1 260 zł -120 zł
    92% 28 000 zł 1 120 zł -197 zł
    93% 24 500 zł 980 zł -274 zł
    94% 21 000 zł 840 zł -351 zł
    95% 17 500 zł 700 zł -428 zł
    96% 14 000 zł 560 zł -505 zł
    97% 10 500 zł 420 zł -582 zł
    98% 7 000 zł 280 zł -659 zł
    99% 3 500 zł 140 zł -736 zł

    Lewar max x 5

    RK / KT / ZB / ZN
    50% 75 000 zł 3 000 zł 1 338 zł
    80% 30 000 zł 1 200 zł 347 zł
    90% 15 000 zł 600 zł 17 zł
    91% 13 500 zł 540 zł -16 zł
    92% 12 000 zł 480 zł -49 zł
    93% 10 500 zł 420 zł -82 zł
    94% 9 000 zł 360 zł -115 zł
    95% 7 500 zł 300 zł -148 zł
    96% 6 000 zł 240 zł -181 zł
    97% 4 500 zł 180 zł -214 zł
    98% 3 000 zł 120 zł -247 zł
    99% 1 500 zł 60 zł -280 zł

    _______________________________

    Wariant II Realny - chyba ;)

    Zysk 10% + Dyskonto 4%

    Lewar x5

    RK / KT / ZB / ZN
    50% 75 000 zł 10 500 zł 7 338 zł
    80% 30 000 zł 4 200 zł 2 747 zł
    90% 15 000 zł 2 100 zł 1 217 zł
    91% 13 500 zł 1 890 zł 1 064 zł
    92% 12 000 zł 1 680 zł 911 zł
    93% 10 500 zł 1 470 zł 758 zł
    94% 9 000 zł 1 260 zł 605 zł
    95% 7 500 zł 1 050 zł 452 zł
    96% 6 000 zł 840 zł 299 zł
    97% 4 500 zł 630 zł 146 zł
    98% 3 000 zł 420 zł -7 zł
    99% 1 500 zł 210 zł -160 zł

    Lewar x 13

    RK / KT / ZB / ZN
    50% 175 000 zł 24 500 zł 17 038 zł
    80% 70 000 zł 9 800 zł 6 327 zł
    90% 35 000 zł 4 900 zł 2 757 zł
    91% 31 500 zł 4 410 zł 2 400 zł
    92% 28 000 zł 3 920 zł 2 043 zł
    93% 24 500 zł 3 430 zł 1 686 zł
    94% 21 000 zł 2 940 zł 1 329 zł
    95% 17 500 zł 2 450 zł 972 zł
    96% 14 000 zł 1 960 zł 615 zł
    97% 10 500 zł 1 470 zł 258 zł
    98% 7 000 zł 980 zł -99 zł
    99% 3 500 zł 490 zł -456 zł

    Wnioski
    1. Przy dużej redukcji koszty prowizji zżerają zyski jakie by nie były,
    2. Jak każdy założy lewar to będą ogromne redukcje - podobno 80% IMO
    powyżej 95%.
    3. Duży lewar przy dużych redukcjach i małych zyskach daje wieksze straty
    niż mały lewar w tych samych warunkach :O

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 2. Data: 2004-10-12 18:55:54
    Temat: Re: PKOBP przez DM
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Założenia jak w promocji z DM BPH
    > - Lewar max x13
    > - Prowizja za rozpatrzenie wniosku 0,25% kwoty kredytu
    > - Prowizja za kupno / sprzedaż 0,5%+0,5%

    Nie liczyłem ale zaoszczędzisz ciut jeżeli zlecenie złożysz przez kanał
    internetowy (prowizja K/S 0,45%). Oczywiście jeżeli masz ochotę na
    zakładanie Maklera i procedury umożliwiają to w tym dokonanie obu transakcji
    w ten sposób

    pozd
    Adam

  • 3. Data: 2004-10-12 20:28:01
    Od: "Marcin" <a...@p...onet.pl>

    wszystko ok
    ale prowizja 0,25 % od najwyższej kwoty kredytu tj. 500.000,00 zł
    im niższa kwota kredytu tym wyższa prowizja

  • 4. Data: 2004-10-12 22:19:16
    Od: Circulus Vitiosus <c...@n...polbox.com>

    On Tue, 12 Oct 2004 17:21:50 +0200, "Sebol" wrote:

    /.../

    Bardzo przydatne wyliczenia, dzięki. Zależnie od widełek cenowych
    (i raczej przy wyższym wkładzie własnym niż 25k) może mieć jeszcze
    znaczenie fakt, że maksymalnie wolno zamówić 25000 akcji.
    Swoją drogą może dałoby się oszacować jaka może być redukcja, znając
    średnią liczbę osób, które uczestniczyły do tej pory w tego typu
    ofertach i zakładając, że średnie zamówienie będzie gdzieś między 100
    a 50% maksymalnego możliwego? A IMHO będzie podobnie jak przy PKN.
    Skala zainteresowania myślę że porównywalna, no i wtedy też popularne
    były lewarowe kredyty - skończyło się spooorą redukcją.

    --
    Bogdan Młynarczyk [CV]

  • 5. Data: 2004-10-13 09:07:28
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2004 00:19:16 +0200, Circulus Vitiosus naskrobał(a):

> [...]
    > Skala zainteresowania myślę że porównywalna, no i wtedy też popularne
    > były lewarowe kredyty - skończyło się spooorą redukcją.

    Sporą hm... 96% ja bym określił mianem katastrofalnej.

    btw: banki się cieszą wszarze - bo prowizje za przyznanie kredytu wezmą a
    kredytu wcale nie dadzą :D

  • 6. Data: 2004-10-13 09:39:49
    Od: Wojtas <w...@w...pl>

    Sebol wrote:
    > btw: banki się cieszą wszarze - bo prowizje za przyznanie kredytu wezmą a
    > kredytu wcale nie dadzą :D

    Na te parę dni muszą dać, kaska musi przecież pójść do depozytu na giełdzie.

    --
    Wojtek

  • 7. Data: 2004-10-13 14:19:57
    Od: Circulus Vitiosus <c...@n...polbox.com>

    On Wed, 13 Oct 2004 11:39:49 +0200, Wojtas <w...@w...pl>
    wrote:

    >Na te parę dni muszą dać, kaska musi przecież pójść do depozytu na giełdzie.

    Ale tylko na parę dni i z praktycznie stuprocentową gwarancją
    spłacenia. A zarobek 3-4% większy niż na WIBORze.

    --
    Bogdan Młynarczyk [CV]

  • 8. Data: 2004-10-13 14:25:30
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2004 16:19:57 +0200, Circulus Vitiosus naskrobał(a):

    > Ale tylko na parę dni i z praktycznie stuprocentową gwarancją
    > spłacenia. A zarobek 3-4% większy niż na WIBORze.

    po prostu zwykłe złodziejstwo nic wiecej.

  • 9. Data: 2004-10-13 14:46:52
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > po prostu zwykłe złodziejstwo nic wiecej.

    Zarabianie pieniędzy nazywasz złodziejstwem?

  • 10. Data: 2004-10-13 16:23:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2004 16:46:52 +0200, Glenn naskrobał(a):

    > Zarabianie pieniędzy nazywasz złodziejstwem?

    kredyt o RRSO ponad 100% (prowizja + odsetki na 24h) to czyste złodzejstwo
    w rozumiemu zdroworozsądkowym jak i przyszłej ustawy antylichwiarskiej. Aż
    się prosi żeby w końcu sejm ją klepnął.