  • 11. Data: 2019-04-08 00:00:14
    Temat: Re: PKO BP zablokuj minus
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > -bywaja prenumeraty, ktore obciazaja karte cyklicznie, i nie
    > sprawdzaja stanu konta.

    Większość chyba? Jeśli zamawiane przez Internet, to zapewne żądają
    CVC2/CVV2 (+ ew. 3DS), a tego przecież nie mogą powtórzyć przy każdej
    wysyłce. Teoretycznie mogliby robić później autoryzację bez CVC2/3DS.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 12. Data: 2019-04-08 02:10:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 7...@g...co

    > Twoja wina, że nie przeczytałeś - oświadczyłeś nieprawdę, za to jest KK ;P

    Jak jest kara za takie oświadczyny?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 13. Data: 2019-04-08 09:23:17
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 7 Apr 2019 09:04:17 +0200, J.F. wrote:

    > Z pelnym koszem zakupow na weekend tez ? :-)
    >
    > Albo z pustym bakiem na stacji benzynowej 100 km od domu ? :-)

    Nie z pustym tylko pełnym, o fakcie dowie się przy kasie. Potem już
    wystarczy tylko spuścić nalane bezprawnie paliwo do pojemników*, oddać i
    pojechać z pustym bakiem do domu, miodzio.

    * pojemniki trzeba wozić na wszelki wypadek zawsze ze sobą
    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 14. Data: 2019-04-08 09:36:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-04-07 o 10:29, PiteR pisze:
    > Jak coś się nazywa jabłko to nie jest gruszką. Nic nie podpisywałem,
    > nie występowałem o debet. Nie zgadzam się na zadłużanie mnie
    > nieswiadomie.

    Kilka lat temu próbowałem znaleźć taką kartę - nie udało mi się.
    Np. w Nest - nie wiedzieli, dzwonili do własnej infolinii. Informacja
    była, że jedyną metodą zrobienia debetu jest jak się np sprawdzi stan
    konta w bankomacie innego banku to te kilka zł za sprawdzenie może stać
    się debetem.
    Ale nie uwierzyłem - przeczytałem regulamin - da się zrobić debet.
    P.G.

  • 15. Data: 2019-04-08 09:39:57
    Od: ń <k...@t...sie>

    Zgadzałeś się, lecz o tym nie pamiętasz, było na 492 stronie leguraminu i druczkiem 6
    pt.

    -----

  • 16. Data: 2019-04-08 09:58:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 02:12:02 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek
    Ciszewski napisał:

    > Jak jest kara za takie oświadczyny?

    Za dokładnie te to z KK raczej kary nie ma.
    Karę wymierzy bank ;P
    A ogólnie przypadki fałszywych zeznań oraz oświadczeń (jeśli ustawa wprowadza rygor
    odpowiedzialności karnej za ich składanie) to 233 KK.

  • 17. Data: 2019-04-08 11:07:19
    Od: ń <k...@t...sie>

    Kilka lat temu to były karty podarunkowe: dało się nimi zrobić debet?

    -----

  • 18. Data: 2019-04-08 11:08:23
    Od: ń <k...@t...sie>

    Z zamiarem umyślnym?

    -----

  • 19. Data: 2019-04-08 11:44:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 11:07:21 UTC+2 użytkownik ń napisał:

    > Kilka lat temu to były karty podarunkowe: dało się nimi zrobić debet?

    Nie podarunkowe (bo te działają tylko w jednej sieci sklepów), tylko przedpłacone -
    czyli po prostu debetówki visa/mc.
    I nie były, tylko są - można zamówić np. w mille.
    "Były" odnosi się do tego, że kiedyś były anonimowe - i pięknie się nadawały do
    kradzenia i prania kasy - więc teraz już nie są - albo trzeba rejestrować albo po
    prostu wydają na nazwisko zamawiającego.
    Jedynie na karcie nie ma nazwiska, więc można komuś bez obaw dać (choć ja np. żonie
    bez obaw daję kartę z moim nazwiskiem - niby nie wolno, ale nikt na to nie patrzy,
    szczególnie odkąd są terminale pikaczowe frontem do klienta - fajne jest w mBąku też
    to, ze można mieć kartę dla kogoś, kto się nazywa "karta tymczasowa" - w USA możliwe
    ;).

    I teoretycznie nimi też się da zrobić debet.
    Albo odwrotnie - jeśli tymi się nie da, to powinna być też taka możliwość dla
    "zwykłych" debetówek.
    Banki jednak wolą umożliwiać transakcje offline i zabezpieczać się zapisem w
    regulaminie.
    Mimo że jednocześnie większość kart działa on-line wszędzie, gdzie się tylko da -
    nawet takie z segmentu "prime", jak moja mc world z santiego (ma status złotej -
    cokolwiek miałoby to znaczyć - a w praktyce nic nie znaczy - no, można w telepizzy
    dostać 50% rabatu, ale to daje też zwykła debetówka z krokodyla ;)
    Z moich jedynie platynowe kredytówki pozwalają przez jakiś czas na pikaczowanie
    offline - nie wiem, czy liczona jest liczba transakcji czy upływający czas - a potem
    jest już on-line do momentu, aż użyje się chipa.
    A jeszcze pierwsza KK db silver nie tylko pozwalała na pikicza offline, ale nawet raz
    poszła z chipa offline i to na ponad 100zł - szkoda, że wyrzuciłem ten slip, byłby
    dla potomności.

    A tu patrz - taka zwykła debetówka ze skarbonki chodzi offline i robi debet - i
    klient narzeka, nie potrafi docenić dowartościowania ;P
    Chyba że było to za granicą lub na pokładzie samolotu, wtedy zdziwka nie ma.

    Piotr jest fanatykiem i chciałby mieć to zagwarantowane - tak się nie da.

  • 20. Data: 2019-04-08 11:53:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 11:08:26 UTC+2 użytkownik ń napisał:

    > Z zamiarem umyślnym?

    Nie tylko - jeśli biegły, rzeczoznawca lub tłumacz, i naraża na istotną szkodę
    interes publiczny, to również nieumyślnie (tzn. jak mu się nie dowiedzie umyślności,
    to grozi mniejsza kara).

    A ogólnie to musi być umyślnie - warunkiem odpowiedzialności jest uprzednie pouczenie
    o tejże oraz poinformowanie o prawie do odmowy zeznań (wtedy, gdy przysługuje).