  • 61. Data: 2021-07-20 19:46:19
    Temat: Re: [PKO BP] Zamkneli konto za brak maseczki
    Od: gosc <t...@z...com>

    Animka wrote:
    > To są eksperymenty jak na królikach. Albo się umrze, albo nie umrze.

    Na królikach
    https://www.youtube.com/watch?v=pPv7MibTvSo

    Na komarach
    https://www.tygodnikprzeglad.pl/bezplodne-komary/

    Teorie spiskowe
    https://fb.com/1786973658134418

    Nieudane eksperymenty
    https://dzienniknaukowy.pl/czlowiek/eksperyment-z-tr
    ansgenicznymi-komarami-wymknal-sie-spod-kontroli
    Uczeni spekulują, że samice zaczęły unikać kojarzenia się ze
    zmodyfikowanymi samcami, co spowodowało wzrost populacji.

  • 62. Data: 2021-07-20 21:54:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > I znow - IMO, jak osoba w ciezkim stanie, to jednak trafia do
    > szpitala, a tam test robia.

    Owszem, ale ta statystyka to wciąż trzeci rodzaj prawdy.

    > Ale jest tu mozliwe jakies "slabe zakazenie", ktore nie rozwinie
    > pelnej choroby a uodporni?

    Od roku+ wszyscy trąbią, że to jest dominujący sposób przechodzenia
    zakażenia (nawet na poziomie > 90%).

    Nie wiadomo jak długo odporność będzie trwała, aczkolwiek informacje są
    coraz bardziej optymistyczne.

    > Wiec moze to z innych przyczyn ta dodatkowa liczba, niecovidowa ...
    > zamkniete szpitale, przeciazone karetki, teleporady ...

    Częściowo, na pewno - to są zgony pośrednio COVIDowe, nie spowodowane
    bezpośrednim zakażeniem danej osoby.

    Ale po prostu wiele bezpośrednich ofiar COVIDa nie było liczonych jako
    takie. Oczywiście to żadna próbka statystyczna, ale ja znałem dwie takie
    osoby (co stanowi zresztą 100% znanych mi osobiście zmarłych).

    > W listopadzie badano Pomorze, wtedy bylo 20%.

    50-55% było podobno przed wakacjami, praktycznie po drugiej (tzw.
    "trzeciej") fali. Swoją drogą, dlaczego to nie był konkretny wynik?
    Może to było bliżej 1 miesiąca temu, nie dwóch? Zapamiętywanie czasu
    jest trudne :-)

    > Ale ... 50% nieodpornych to nadal duzo. Epidemia moze hulac.

    50-55% z IgG S1 to raczej nie jest 50% nieodpornych. To może być np. 30%
    albo 10%, albo i mniej - kto wie? Nie ma takich danych.

    Ja np. miałem brak przeciwciał (S1) po pierwszym COVIDzie (typowe
    objawy, testu nie dało się zrobić), a w drugiej ("3") fali "chorowałem"
    ponownie - tzn. miałem prawie niewykrywalne objawy (ale wynik dodatni).
    Tak normalnie, gdyby nie RT-PCR, to by się nazywało, że byłem odporny.
    W dalszym ciągu mam podobno poziom przeciwciał S1 poniżej progu
    "dodatniego" (aczkolwiek teraz już powyżej ujemnego). Może w końcu uda
    mi się zaszczepić i to się zmieni, zobaczymy :-)

    > Chociaz ... tam jakies wspolczynniki reprodukcji powstaja, moze juz
    > byly niskie ... a delta ponoc bardziej zarazliwa ...

    W to ostatnie mogę uwierzyć, natomiast absolutne wartości tych
    współczynników są IMHO niepewne, ze względu na dane, na których się
    opierają. Zresztą absolutne współczynniki są bardzo różne, zależy kto
    je wylicza.
    Może należałoby policzyć R0 ze zgonów (zakładając stałą śmiertelność).

    > Ale nie dzieki szczepionkom. Czy moze - nie tylko.

    Owszem, głównie przez przejście zakażenia, aczkolwiek w znacznej części
    także dzięki szczepionkom.

    > Ale ... jesli tacy odporni, to skad ta 4-ta fala zachorowan w GB?

    https://covid19.who.int/region/euro/country/gb (pierwszy link w google).

    Ja tu widzę 2 fale, jedna rok temu (ok. 900 ofiar dziennie w kwietniu
    2020), i druga z maksem w styczniu (1250 dziennie). Teraz to jest 40
    ofiar dziennie, to tak jakby u nas było dwadzieścia parę - to żadna
    fala. Prawdopodobnie też są już odporni.

    Ale zobaczymy, to w dalszym ciągu jest nowość i nikt dokładnie nie wie
    jak to będzie.
    W każdym razie, IMHO "confirmed cases" można między bajki włożyć,
    natomiast "deaths" pewnie pokazuje obraz sytuacji, być może
    przeskalowany np. dwukrotnie w dól (niekoniecznie nawet ze złej woli,
    chociaż to także możliwe) czy jakoś tak.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 63. Data: 2021-07-20 23:50:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Owszem, ale ta statystyka to wciąż trzeci rodzaj prawdy.

    >Od roku+ wszyscy trąbią, że to jest dominujący sposób przechodzenia
    >zakażenia (nawet na poziomie > 90%).

    Ale czy to chodzi o sposob zakazenia, czy naturalna odpornosc
    osobnika?

    Bo jesli to naturalna odpornosc, to taki sposob uodparniania IMO nic
    nie da - tzn tych ~90% i tak by nic nie zauwazylo,
    ~9% przechoruje lekko, a ~1% w tym procesie umrze ...

    No chyba ze ... zakazic tak cale spoleczenstwo, ten powiedzmy 1%
    zejdzie, ale reszta ... nie pozwoli zmutowac wirusa do gorszej wersji.

    >Nie wiadomo jak długo odporność będzie trwała, aczkolwiek informacje
    >są
    >coraz bardziej optymistyczne.

    jak bedzie krotko trwala, to wirus bedzie krazyl w spoleczenstwie i
    ludzie beda dostawali "dawki przypominajace".

> [...]

    >takie
    >osoby (co stanowi zresztą 100% znanych mi osobiście zmarłych).

    Ale co - nie zdazyly do szpitala?
    Ale jesli nie bylo testu, to skad wiadomo, ze Covid ?

    >50-55% było podobno przed wakacjami, praktycznie po drugiej (tzw.
    >"trzeciej") fali. Swoją drogą, dlaczego to nie był konkretny wynik?

    Moze "53.5%" za trudno powiedziec, moze niepewnosc testu to 5%,
    moze w 5% wyniki byly niepewne, a moze testowali kilka wojewodztw i im
    wyszlo
    tak 49-56% w nich ...

> [...]

    >współczynników są IMHO niepewne, ze względu na dane, na których się
    >opierają. Zresztą absolutne współczynniki są bardzo różne, zależy kto

    Nie mowie nie, ale o zasade chodzi - 50% odpornych moe wystarczyc do
    malejacych zachowan przy jakiejs tam wersji wirusa, a przy innej juz
    nie.

    >Może należałoby policzyć R0 ze zgonów (zakładając stałą
    >śmiertelność).

    No nie wiem - wszak mielismy trzy fale, a niektorzy 4 - cos tam
    powodowalo, ze zachorowania i zgony sie zmniejszaly.
    Raczej nie swiadome dzialania naszego rzadu, ktory np w zaleznosci od
    sutuacji zwiekszal srodki ochrony.

> [...]

    >Ja tu widzę 2 fale, jedna rok temu (ok. 900 ofiar dziennie w kwietniu
    >2020), i druga z maksem w styczniu (1250 dziennie).

    I drugim w listopadzie. Jakby dwie fale od wrzesnia.

    >Teraz to jest 40
    >ofiar dziennie, to tak jakby u nas było dwadzieścia parę - to żadna
    >fala. Prawdopodobnie też są już odporni.

    Ale spojrz na zachorowania - widac wyraznie fale, nazwijmy ja czwarta.
    Czyli nie są tak calkiem odporni. Co najwyzej uodpornieni przed
    ciezkim skutkami.

    Tylko ... uodpornieni, czy wyselekcjonowali, bo to tych 99%, co zawsze
    byli odporni, tylko nie przetestowani.

    >Ale zobaczymy, to w dalszym ciągu jest nowość i nikt dokładnie nie
    >wie
    >jak to będzie.

    I gdzies na to sie chyba pogoda naklada - poprzednie wakacje tez byly
    spokojne.

> [...]
    >przeskalowany np. dwukrotnie w dól (niekoniecznie nawet ze złej woli,
    >chociaż to także możliwe) czy jakoś tak.

    IMHO - do tych "confirmed case" trafiaja ci, co mieli pozytywny wynik
    testu.
    Wiec z tej strony mamy raczej dobry szacunek, natomiast nie wiadomo
    ilu zachorowalo bezobjawowo, czy na tyle lekko, ze testu nie
    doczekali.
    Moze byc ta liczba mocno zanizona.

    Natomiast z kolei "deaths" moze byc zawyzone, bo jak mial Covid
    stwierdzony testem i "choroby towarzyszace" - to co sie wpisuje w
    przyczyne?

    Mamy natomiast drobna zagadke z Niemiec sprzed roku - mieli wtedy duzo
    zachorowan (39 tys tygodniowo), i stosunkowo nieduzo zgonow - 1600
    tygodniowo.
    Dla porownania - w UK to bylo 39tys/6.4tys, Francja podobnie, w
    Belgii 11tys/1900, Hiszpania 60k/6k.

    Niemcy jakos masowo testowali, czy mieli falszywe testy ?

    Teraz sie jakos wyrownalo, smiertelnosc z calego okresu to 2-2.5% w
    wielu krajach.
    Ale Norwegia, Finlandia, Szwecja sie wyłamuja - u nich mniejsza
    smiertelnosc.

    J.

  • 64. Data: 2021-07-21 00:01:17
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Testy robią już jak przyjadą po chorego tylko nie wiem co to za testy.
    W szpitalu pewnie jeszcze raz.

    --
    animka

  • 65. Data: 2021-07-21 08:56:13
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    wtorek, 20 lipca 2021 o 19:21:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > PS. nie jestem zwolennikiem obecnego rządu, wiele rzeczy sp...li, dzięki
    > czemu ludzie (słusznie) wygrywają w sądach kwestie maseczkowe, ale
    > trochę nie rozumiem, co chcesz przekazać.

    Właśnie widzę. Na teoretycznym przykładzie, masz społeczność, którą chcesz ochronić
    przed zarazą. Są na to 2 sposoby
    1/ 80% musie się zaszczepić
    2/ 100% musi nosić niewygodne stroje ochronne

    21% żyje z produkcji i dystrybucji strojów ochronnych i nie chce się zaszczepić. Te
    21% (mniejszość) narzuca większości (79% zaszczepionych) ograniczenia ich swobody.
    Zmierzam do tego, że skoro nie ma przymusu szczepień nie powinno być też przymusu
    noszenia masek.

    BTW. Dziś mi mignął przed oczami jakiś artykuł gdzie byłą mowa o tym jak za szycie
    narodowych masek odpowiadał były kierowca Kornela Morawieckiego (tego, który głosował
    na 2 ręce w Sejmie, ojca premiera, który podpisuje się pod rozporządzeniami
    ograniczającymi wolności obywatelskie). Ciekaw jestem czy zostały sprzedane juz
    wszystkie maski z Antonova.

    BTW2 Ktoś wie dlaczego szczepienia sa darmowe, ale maski, które maja pełnić role
    zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem się wirusa już są pełnopłatne?

    MK

  • 66. Data: 2021-07-21 09:06:38
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mac Ka <m...@i...pl> writes:

    > Właśnie widzę. Na teoretycznym przykładzie, masz społeczność, którą chcesz ochronić
    przed zarazą. Są na to 2 sposoby
    > 1/ 80% musie się zaszczepić
    > 2/ 100% musi nosić niewygodne stroje ochronne

    1. czy te 2 rzeczy się wykluczają?
    Jeśli chodzi o niewygodę... Uwierzę, że to mogło być uciążliwe dla
    sprzedawców czy temu podobnych (cały dzień w masce) dla innych
    ... powiedziałbym, że są albo wydelikaceni, albo o nie o maskę tu
    chodzi.

> [...]
    > zaszczepionych) ograniczenia ich swobody. Zmierzam do tego, że skoro
    > nie ma przymusu szczepień nie powinno być też przymusu noszenia masek.

    Lub powininen być przymus szczepień.
    No i znowu: dlaczego pytasz tu, a nie rządu?

    [...]
    > BTW2 Ktoś wie dlaczego szczepienia sa darmowe, ale maski, które maja pełnić role
    zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem się wirusa już są pełnopłatne?

    Hm. Wydaje mi się, że samorządy (przynajmniej warszawski) rozdawały
    maski. (Jakaś ulotka mi skrzynce mignęła)

    KJ

  • 67. Data: 2021-07-21 09:33:47
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 21 lipca 2021 o 09:09:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > sprzedawców czy temu podobnych (cały dzień w masce) dla innych
    > ... powiedziałbym, że są albo wydelikaceni, albo o nie o maskę tu

    Nie chodzi o maskę, ale ograniczeni swobody (wiekszości), bo mniejszość powołuje się
    na wolność. Równie dobrze mozna byloby narzucić aby mężczyźni chodzili w spodniach, a
    kobiety w sukienkach, aby odpowiednio były kształtowane cechy niewieście i widoczne,
    że mamy 2 płcie. Przecież to też by nie było uziążliwe :D.

    > Lub powininen być przymus szczepień.
    > No i znowu: dlaczego pytasz tu, a nie rządu?

    Ale ja Ciebie o to nie pytam. Wyraziłem swoja opinie, że Polacy utracili chęć do
    życia w wolności, a nawet inaczej, dla Polaków synonimem wolności stał się dostęp do
    Facebooka/Instagrama.

    zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem się wirusa już są pełnopłatne?
    > Hm. Wydaje mi się, że samorządy (przynajmniej warszawski) rozdawały
    > maski. (Jakaś ulotka mi skrzynce mignęła)

    Tak na wyznaczonej stacji, przez 1 dzień.

    MK

  • 68. Data: 2021-07-21 09:44:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mac Ka <m...@i...pl> writes:

    > aby odpowiednio były kształtowane cechy niewieście i widoczne, że mamy
    > 2 płcie. Przecież to też by nie było uziążliwe :D.

    Czyli nie o maskę tu chodzi.
    I na tym możemy zakończyć tą dyskusję.
    KJ

  • 69. Data: 2021-07-21 09:46:58
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mac Ka <m...@i...pl> writes:

    > środa, 21 lipca 2021 o 09:09:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
    [...]
    zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem się wirusa już są pełnopłatne?

    > Tak na wyznaczonej stacji, przez 1 dzień.
    OIDP to:
    nie na wyznaczonej stacji tylko w szkołach[1]
    nie przez jeden dzień tylko cyklicznie (co tydizeń?)

    KJ
    [1] na szkoły zwróciłem uwagę, być może w innych miejscach też.

  • 70. Data: 2021-07-21 10:38:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 20 Jul 2021 23:56:13 -0700 (PDT), Mac Ka napisał(a):

    > Ktoś wie dlaczego szczepienia sa darmowe, ale maski, które maja pełnić role
    zabezpieczenia przed rozprzestrzenianiem się wirusa już są pełnopłatne?

    Maski można kupić od handlarza oscypkami albo instruktora narciarskiego, a
    przede wszystkim przywieźć antonowem, co dobrze wygląda w telewizji.
    Ze szczepionkami nie ma tak dobrze, bo potrzebna jest odpowiednia
    logistyka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek