  • 1. Data: 2021-07-16 21:39:17
    Temat: [PKO BP] Zamkneli konto za brak maseczki
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Pani Agata nie miała maseczki ze względu na stan zdrowia. Bank zamknął jej konto
    Najpierw pracownicy banku nie chcieli jej obsłużyć, nie pozwolono jej też wypłacić
    gotówki. Wezwano policję. Później wypowiedziano jej prowadzenie rachunków. To
    oznacza, że jej syn nie będzie otrzymywał alimentów. Wszystko przez brak maseczki,
    której pani Agata nosić nie może ze względu na stan zdrowia - podaje "Gazeta
    Wyborcza".

    Kobieta nie była obsłużona w banku przez brak maseczkiKobieta nie była obsłużona w
    banku przez brak maseczki - Drazen Zigic / Shutterstock
    Pani Agata jest klientką PKO BP. Udała się do banku, którego pracownicy mieli jej
    przedstawić ofertę kredytu
    Nie obsłużono jej jednak ze względu na brak maseczki. Później wypowiedziano jej
    wszystkie konta, które ma w banku
    Kobieta leczy się na nadciśnienie. Ma zaświadczenie od kardiologa, którego nie nosiła
    przy sobie
    Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
    reklama
    7 kwietnia pani Agata udała się do banku przy ul. Wyszyńskiego w Łodzi. Dyrektorka
    banku zaczęła przedstawiać pani Agacie ofertę kredytu, ale po chwili zwróciła jej
    uwagę, że nie ma maseczki. Klientka wyjaśniła, że maseczki nosić nie może ze względów
    zdrowotnych. Leczy się na nadciśnienie, ma zaświadczenie od kardiologa, którego nie
    nosiła przy sobie. Ponieważ ostatecznie nie mogła być obsłużona bez maseczki,
    postanowiła wrócić do banku następnego dnia. Zapowiedziała, że wypłaci większą
    gotówkę.

    Nazajutrz już przy drzwiach poinformowano ją, że bez maseczki obsłużona nie będzie. -
    Powiedziałam, że chcę wypłacić pieniądze, podeszłam do kasjerki. Ta jednak przy
    dyrektorce odmówiła. A sama dyrektorka wezwała policję - opowiada "Gazecie Wyborczej"
    pani Agata.

    Dwóch funkcjonariuszy wylegitymowało kobietę, wypisali mandat, którego nie przyjęła.
    Wyszła z placówki, ale napisała reklamację, że nie pozwolono jej wypłacić pieniędzy.
    Wystosowała też skargę do Polskiej Izby Handlu, Miejskiego Rzecznika Konsumentów w
    Łodzi i do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Łodzi.

    Radczyni prawna PKO BP wysłała do klientki oficjalnego maila: "nie jest możliwe
    wykonywanie operacji bankowych w oddziale poprzez fizyczny kontakt, bez stosowania
    wymaganych prawem zabezpieczeń przez obie strony". Zaznaczyła też, że: "honorujemy
    zaświadczenia lekarskie wskazujące na niemożność używania maseczki". Ostatecznie
    reklamację pani Agaty odrzucono.

    Miesiąc później pani Agata odebrała trzy listy polecone z wypowiedzeniem prowadzenia
    rachunków: debetowego, oszczędnościowego i konta jej syna, gdyż "umowy rachunku w
    sposób sprzeczny z naturą tej umowy i społeczno-gospodarczym jej przeznaczeniem, w
    tym wykorzystywanie rachunku do przeprowadzania rozliczeń związanych z prowadzeniem
    działalności gospodarczej lub zarobkowej". Syn pani Agaty, który ma 16 lat też
    otrzymał takie pismo.

    Dalsza część tekstu znajduje się pod wideo.

    Nie potrafili zweryfikować oświadczenia
    reklama
    Dwa dni później pani Agata poszła do oddziału przy ul. Retkińskiej w Łodzi na
    umówioną godzinę. Wzięła ze sobą zaświadczenie od kardiologa o chorobie.

    - Otworzył mi ochroniarz, powiedziałam, że jestem umówiona, poprosił o założenie
    maseczki. Pokazałam zaświadczenie lekarskie, ochroniarz poszedł po kierownika
    oddziału. Ten stwierdził, że nie umie zweryfikować zaświadczenia, zadzwonił do radcy
    prawnej banku, z którą wcześniej rozmawiałam. Później powiedział mi, że zostanie
    wezwana do mnie policja - wspominała pani Agata w rozmowie z dziennikarzami "Gazety
    Wyborczej".

    Policjanci też nie potrafili zweryfikować oświadczenia. Poradzili, żeby kobieta
    poszła na komendę i złożyła zawiadomienie o przywłaszczeniu mienia w związku z tym,
    że nie mogła wypłacić pieniędzy z kont. Na komisariacie okazała zaświadczenie i
    weszła bez maseczki. Sprawę o przywłaszczenie umorzono.

    Syn nie będzie dostawał alimentów
    Pani Agata postanowiła porozmawiać z pracownikiem infolinii banku. Przyznano, że
    klientce wypowiedziano umowy właśnie przez brak maseczki. Zainteresowana uważa, że to
    pogwałcenie praw konsumenta i dyskryminacja. Pisała więc odwołania, ale w PKO BP
    stwierdzono, że "oświadczenie o wypowiedzeniu umowy jest czynnością jednostronną", a
    "wzruszenie tego rodzaju oświadczenia jest możliwe jedynie na drodze sądowej".

    Mecenas Patelak, którą zatrudniła klientka banku, stwierdziła, że: "Pani Agata
    przedłożyła historię rachunków bankowych. Pracuje od 10 lat u jednego pracodawcy, nie
    wykonuje żadnych transakcji, które mogłyby budzić wątpliwości. Jeśli PKO BP pisze o
    operacjach niezgodnych z naturą rachunku i prowadzeniu działalności gospodarczej, to
    poświadcza nieprawdę". Wszelkie prawne działania nie przyniosły skutku.

    Pani Agata przyznaje, że chodzi głównie o jej syna. Bo bez konta, nie dostanie
    alimentów. A że kobieta nie ma kontaktu z ojcem dziecka, nie może go poinformować o
    zmianie konta. A jeśli przelew wpływa na numer rachunku, który jest zlikwidowany,
    pieniądze wracają na konto nadawcy.

    Cieszymy się, że jesteś z nami. Zapisz się na newsletter Onetu, aby otrzymywać od nas
    najbardziej wartościowe treści.

    Źródło: Gazeta Wyborcza

    (DSZ)

    https://www.onet.pl/informacje/onetlodz/lodz-nie-mia
    la-maseczki-bank-pko-bp-zamknal-jej-konta

  • 2. Data: 2021-07-16 23:29:06
    Temat: Re: [PKO BP] Zamkneli konto za brak maseczki
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:aad0bcb9-9db8-49a8-afaa-130f67c0e9aan@googlegr
    oups.com>
    user Mac Ka pisze tak:

> [...]
    > wszystkie konta, które ma w banku Kobieta leczy się na
    > nadciśnienie. Ma zaświadczenie od kardiologa, którego nie nosiła

    Pani Agato to ułatwili pani sprawę. Proszę omijać szerokim łukiem ten
    poroniony bank do którego przelew dzie dwa dni.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 3. Data: 2021-07-17 01:08:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Mac Ka pisze tak:

    >Pani Agato to ułatwili pani sprawę. Proszę omijać szerokim łukiem ten
    >poroniony bank do którego przelew dzie dwa dni.

    A gdzie tam, to nie po polsku czy po nie ludzku.

    Donosik napisac do UOKiKu, a do banku pojsc jeszcze raz, i zazadac
    otwarcia podstawowego rachunku platniczego.
    Bank musi otworzyc.
    A potem tylko dbac, zeby bank grosza nie zarobil, a koszta ponosil :-)
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/konta/inne
    /podstawowy-rachunek-platniczy/

    Hm ... pojsc do banku bez maseczki, czy odwrotnie - w maseczce, i
    odmowic jej zdjecia dla identyfikacji :-)

    No i oczywiscie otworzyc potem drugie konto w innym banku.

    A dwa dni ... moze sie zdarzyc, PKO BP raczej nie jest wolnieszy niz
    inne banki ...

    J.

  • 4. Data: 2021-07-17 07:17:14
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mac Ka <m...@i...pl> writes:

> [...]
    >
    > (DSZ)
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/onetlodz/lodz-nie-mia
    la-maseczki-bank-pko-bp-zamknal-jej-konta

    404 Możesz podać źródło?

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2021-07-17 08:06:24
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    sobota, 17 lipca 2021 o 07:19:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > [...]
    la-maseczki-bank-pko-bp-zamknal-jej-konta

    > 404 Możesz podać źródło?

    Najlepiej google, bo linki szybko traca waznosc

    https://www.onet.pl/informacje/onetlodz/lodz-nie-mia
    la-maseczki-bank-pko-bp-zamknal-jej-konta/6mxw7rg,79
    cfc278

    MK

  • 6. Data: 2021-07-17 12:10:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.07.2021 o 21:39, Mac Ka pisze:

> [...]
    > prowadzeniem działalności gospodarczej lub zarobkowej". Syn pani
    > Agaty, który ma 16 lat też otrzymał takie pismo.

    To zamknęli jej ten rachunek za brak maseczki, czy oszukiwanie banku na
    prowizji? Nie wykluczone, ze faktycznie na skutek braku maseczki ktoś to
    przeanalizował, ale nawet z artykułu wynika, że powodem nie była maseczka.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-07-17 12:26:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert Tomasik.
    On 17.07.2021 12:10 you wrote:

> [...]
    > na prowizji? Nie wykluczone, ze faktycznie na skutek braku maseczki
    > ktoś to przeanalizował, ale nawet z artykułu wynika, że powodem nie

    Jak bank pisze o "naturze umowy" i "społecznym przeznaczeniu" czy jakoś
    tak, to znaczy że w regulaminie ani umowie nie ma ani słowa o zakazie
    wykorzystaniu ROR do rozliczeń JDG. Czyli nie mieli podstaw do
    wypowiedzenia rachunku.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2021-07-17 12:44:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2021 o 12:26, Pete pisze:

> [...]
    > tak, to znaczy że w regulaminie ani umowie nie ma ani słowa o zakazie
    > wykorzystaniu ROR do rozliczeń JDG. Czyli nie mieli podstaw do

    Nie bank to pisze, a dziennikarze. Już na oko widać, że nie mają
    pojęcia, o czym piszą. Przecież wystarczy tytuł i treść artykułu
    porównać. To powoduje, że treść artykułu trzeba bardzo ostrożnie
    analizować.

    Nie chce mi się przepychać z Tobą, ale pojęcie "społecznego
    przeznaczenia" jest w prawie cywilnym od lat znane. Jeśli są różne ceny
    za ROR pod działalność, i prywatnych, to można nawet oszustwo zarzucić.
    Nie chce mi się sprawdzać, ale wątpię, by w regulaminie nie było
    stosownego unormowania.

    Moim zdaniem uznali, że im się nie chce "kopać" z uciążliwym klientem i
    poszukali pretekstu. Ale wolno im.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-07-17 13:04:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2021 12:39:17 -0700 (PDT), Mac Ka napisał(a):

    > Pani Agata nie miała maseczki ze względu na stan zdrowia.

    I na tym należy poprzestać. Praktycznie nie istnieją przeciwwskazania
    medyczne do noszenia maseczki, zwłaszcza w ograniczonym do niezbędnego
    czasie. I nadciśnienie na pewno nie wystarcza. Jeśli nawet kobieta miała
    (w co wątpię) jakieś zaświadczenie, to wydano je kłamliwie i
    prawdopodobnie po znajomości lub za łapówkę. A brak maski w czasie
    epidemii choroby przenoszącej się przez wydychane powietrze jest czymś
    niemoralnym.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 10. Data: 2021-07-17 13:23:42
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    sobota, 17 lipca 2021 o 13:04:37 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > I na tym należy poprzestać. Praktycznie nie istnieją przeciwwskazania
    > medyczne do noszenia maseczki, zwłaszcza w ograniczonym do niezbędnego
    > czasie.

    Zatrzymajmy sie na tym. Mie bardzo rozumiem dlaczego nakazywanie chodzenia w masce
    jest dopuszczenia, ale nakazywanie szczepien juz nie?

    Zauwazam, ze Polakom na wolnosci juz nie zalezy. Akceptuja zakazy pracy w niedziele,
    zakazy pracy, bo pandemia, zakazy wchodzenia do parku itp. 30 lat temu nikomu nie
    przyszlo by do glowy aby akceptowac tego typu dzialania wladzy, teraz tylko blokada
    facebooka lub instagrama moglaby spowodowac protesty ;).

    W marcu ubieglego roku mowilem wszystkim zaby nie panikowali, bo zadna wladza nie
    odwazy sie zamknac ludzi. Mylilem sie, a w oslupienie wprowadzilo mnie, ze w zasadzie
    to nikt nie protestowal.

    Co do masek, to w kilka dnie temu odwiedzialem urzad miasta ok 20% interesantów
    chodzilo bez masek, urzednikow chyba ponad 90%.

    MK