  • 1. Data: 2003-10-25 11:42:13
    Temat: Oszustwo na Allegro i reklamacja przelewu w mBanku
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Witam

    Tak sie zlozylo ze zostalem oszukany przez jednego Allegrowicza.
    Zaplacilem za towar ktorego nie otrzymalem.
    Zrobilem przelew na konto w mBanku (z mBanku) na falszywe dane osobowe
    Poprawny byl tylko nr rachunku.

    Czy mam prawo do reklamacji tego przelewu ? Jak to widzicie ?

    Tak na chlopski rozum to jest jakas paranoja ze niektore banki (w tym
    mBank) nie sprawdzaja zgodnosci danych osobowych posiadacza rachunku.

    Wyslalem zapytanie do mBanku ale mnie olali (konkretnie najpierw
    odpisali nie na temat a potem to juz ignorancja)

    Pytam bo nie chce mi sie zakladac juz trzeciej sprawy w mysl 286 KK;)

    pozdrowienia
    cyna

  • 2. Data: 2003-10-25 11:49:34
    Od: "wob" <s...@s...polbox.pl>

    Uzytkownik "cyna" <c...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam
    >
    > Tak sie zlozylo ze zostalem oszukany przez jednego Allegrowicza.
    > Zaplacilem za towar ktorego nie otrzymalem.
    > Zrobilem przelew na konto w mBanku (z mBanku) na falszywe dane osobowe

    stary numer przekretów na allegro
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&frame=right&th=a
    b40b1e7f231e220&seekm=3bf8.00000ed8.3edda22b%40newsg
    ate.onet.pl#link1

    --
    wob

  • 3. Data: 2003-10-25 11:51:04
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "cyna" <c...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Witam

    Witam

    > Tak sie zlozylo ze zostalem oszukany przez jednego Allegrowicza.

    Pech

    > Zaplacilem za towar ktorego nie otrzymalem.

    j.w.

    > Zrobilem przelew na konto w mBanku (z mBanku) na falszywe dane
    > osobowe Poprawny byl tylko nr rachunku.
    >
    > Czy mam prawo do reklamacji tego przelewu ? Jak to widzicie ?

    Nie masz. Dokonujesz przelewu na nr rachunku.

    > Tak na chlopski rozum to jest jakas paranoja ze niektore banki
    > (w tym mBank) nie sprawdzaja zgodnosci danych osobowych
    > posiadacza rachunku.

    To jest norma, z powodu braku mozliwosci sensownego
    zautomatyzowania sprawdzania zgodnosci wprowadzonych
    danych na przelewie z danymi odbiorcy. Nieliczne banki (i to
    zazwyczaj nie dla wszystkich typow rachunkow) sprawdzaja
    zgodnosc "automatem bialkowym" czyli pracownikiem.

    --
    Zastrzezenie: Nie zgadzam sie na wysylanie ofert na adres uzyty
    do/podczas wyslania tej wiadomosci.

  • 4. Data: 2003-10-25 13:59:50
    Od: GSM Team <c...@g...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

> [...]
    > zazwyczaj nie dla wszystkich typow rachunkow) sprawdzaja
    > zgodnosc "automatem bialkowym" czyli pracownikiem.

    Tak sie sklada ze jestem blisko branzy informatycznej i nie widze
    technicznego problemu porownania dwoch ciagow znakow.
    Ludzie takie rzeczy pisza juz na pierwszym roku studiow.

    Wiec w czym jest problem ?

    Z moich doswiadczen wynika ze Kredyt Bank , BSK odrzucaja takie przelewy
    Jakos nie chce mi sie wierzyc ze nie jest to proces zautomatyzowany.

    cyna

  • 5. Data: 2003-10-25 14:00:26
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

> [...]
    > Tak na chlopski rozum to jest jakas paranoja ze niektore banki (w tym
    > mBank) nie sprawdzaja zgodnosci danych osobowych posiadacza rachunku.

    reklamacji nie, mbank tu raczej nic nie zawinil i sytuacja podobne moze byc
    i w innych bankach, obecnie juz sa banki ktore dokonuja takiego sprawdzenia
    i niekoniecznie dziala to poprawnie, powoduje czeste zwroty lub co gorsza
    zawieszanie pieniedzy na wewnetrznych kontach bankowych do tzw wyjasnienia,
    wystarczy czasem drobny blad w de facto poprawnych danych odbiorcy (np
    iterowka) - a automat zawiesi przelew do recznego wyjasnienia, co oczywiscie
    powoduje np spore opoznienie itp mozna by sie wiec spierac czy et to
    paranoja czy nie :-)

    > Pytam bo nie chce mi sie zakladac juz trzeciej sprawy w mysl 286 KK;)

    nie masz innego wyjscia jak dzialania policyjno prok - a jesli ci sie nie
    chce - to pozostaje odpuszczenie - ale troche chyba szkoda odpuszczac.
    ps
    trzeciej ? a jaki los poprzednich 2-ch ?? przyniosly jakikolwiek rezultat ??
    a jesli tak to jaki ?

  • 6. Data: 2003-10-25 14:11:42
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GSM Team" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak sie sklada ze jestem blisko branzy informatycznej i nie
    > widze technicznego problemu porownania dwoch ciagow znakow.
    > Ludzie takie rzeczy pisza juz na pierwszym roku studiow.
    >
    > Wiec w czym jest problem ?

    Odsyłam do:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&frame=right&th=ab40b1e7f231e220&seekm=3bf8.0
    0000ed8.3edda22b%40newsgate.onet.pl#link1

    Tam kwestia mozliwych problemow z identyfikacja jest już dość
    dokladnie opisana.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 7. Data: 2003-10-25 14:14:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 25 Oct 2003 13:49:34 +0200, w <bndod8$bns$1@news.polbox.pl>, "wob"
    <s...@s...polbox.pl> napisał(-a):

> [...]
    > http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&frame=right&th=a
    > b40b1e7f231e220&seekm=3bf8.00000ed8.3edda22b%40newsg

    Zły link -- połamany.

  • 8. Data: 2003-10-25 14:18:59
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

    > http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&frame=right&th=ab40b1e7f231e220&seekm=3bf8.0
    0000ed8.3edda22b%40newsgate.onet.pl#link1

    Czytalem ale z tej dyskusji nie wynika ze sie nie da. Moze sie po prostu
    komus nie chce ?

    Jak juz wczesniej wspomnialem takie numery nie przeszly w KB i ING
    wiec... ?

    cyna

  • 9. Data: 2003-10-25 14:19:58
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    cyna wrote:
    > Jak juz wczesniej wspomnialem takie numery nie przeszly w KB i ING
    > wiec... ?

    Wiec probuj szczescia ;)
    Wtedy bedziesz mial czarno na bialym czy bank jest winny i to on ponosi
    konsekwencje czy nie :)

  • 10. Data: 2003-10-25 14:27:59
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Krab wrote:

> [...]
    > iterowka) - a automat zawiesi przelew do recznego wyjasnienia, co oczywiscie
    > powoduje np spore opoznienie itp mozna by sie wiec spierac czy et to

    W tej sytuacji paranoja

    > nie masz innego wyjscia jak dzialania policyjno prok - a jesli ci sie nie
    > chce - to pozostaje odpuszczenie - ale troche chyba szkoda odpuszczac.

    zaloze ;) bo chyba to lubie
    nawet nie chodzi o kase a zasade (sorry tak mnie rodzice nauczyli;) )

    > trzeciej ? a jaki los poprzednich 2-ch ?? przyniosly jakikolwiek rezultat ??
    > a jesli tak to jaki ?

    jeszcze nie ale przyniosa (czekam na rozprawy) W obu prokurator odmowil
    wszczecia dochodzenia bez podania przyczyny ale oczywiscie zazalenie do
    prok nadrzednego i juz pozniej nic nie odmawial ;)
    Jeden koles nawet sie przyznal do wszystkiego jak go odwiedzili panowie
    w mundurach ;)
    A drugi sie bezczelnie wypiera (zdobylem jego prawdziwe dane i
    zadzwonilem do niego ;) ) Zobaczymy co powie przed sadem.

    pozdrowienia
    B.